Oyuncak mı Ekmek mi

991 76 4
                                    

İyilik varmış kötülük yokmuş. Altı yaşlarında Semra adında tatlı mı tatlı bir kız varmış. Bir gün annesi ile beraber bakkala gitmiş. Yolda yürürken çok sevdiği oyuncağa denk gelmiş:

-Annee bak işte bu oyuncak.. Ben bu oyuncağı çok istiyorumm..

  Bu isteği karşısında annesi sesini çıkaramamış. Çünkü cebindeki para yalnızca ekmek almaya yetiyormuş. Oyuncağı alamadığı için çok üzülmüş.

Annesinden ses çıkmayınca Semra ağlamaya başlamış. Suratını asmış. O da çok üzülmüş.

- Anne neden gidip almıyoruz yaaa! diye tutturmuş.

O kadar çok ağlamış ki herkes dönüp ona bakıyormuş. Annesi:

- Kızım bak herkes sana bakıyor sakinleşir misin lütfen.. demiş.

Semra sakinleşmek yerine daha çok ağlamış.

- Ben istiyorum o oyuncaktan amaa.. demiş..

-Bak kızım. Şuan paramız yalnızca ekmeğe yetiyor. Eğer paramız olsaydı alırdım. Ben seni çok seviyorum. Beni anlıyor musun ?

Semra meraklı gözlerle annesine bakmış. Yüzünü asmaya devam etmiş ve hiç gülmemiş.

-Neden paramız yok.. Neden istediğim an alamıyorum o oyuncağı..

Anne kızının başını okşayıp öpmüş. Çünkü kızını her anne gibi çok seviyormuş.

- Mesela düşün kızım. Oyuncağı alsak ama ekmek alamasak olur mu ? karnımız aç kalsa.. Oyuncakla doyabilir miyiz ?

Biraz düşünmeye başlayan Semra, sakinleşmiş.

- Oyuncakla nasıl doyalım ki anne.

Annesi:

- İşte bu yüzden bugünlük ekmeğimizi alalım karnımızı doyuralım. Güzelce dua edelim. Allah dua eden çocukları çok sever. Bakarsın oyuncağı da alırız başka zaman. Demiş.

-Tamam annecim. O zaman çok dua edelim. Bol bol oyuncağım olsun..

Semra ile annesi birlikte yürümeye devam edecekken oyuncakçı amca konuşmalara şahit olmuş.

-Bu oyuncağı mı istiyordun güzel kız.. Al bu seferlik benim hediyem olsun..

Annesine bakarak oyuncağı almak için izin istemiş. Annesi izin verince çok mutlu olmuş.

-Teşekkür ederim amca.. demiş.

Oyuncağı Semra'ya veren amca tebessüm etmiş.

- Ama bir daha oyuncak için ağlamak yok tamam mı? Bak sen anneni üzmedin ve sözünü dinledin Allah'da sana bu oyuncağı kısmet etti. Bundan sonra ağlamak yok anlaştık mı ? demiş.

-Anlaştık.. diyerek gülümsemiş Semra.. Ama aklı oyuncaktaymış. Eve gidip oynamak için çok sabırsızlanmış.

-Peki şimdi söyle bakalım.. Oyuncak mı ekmek mi? diye sormuş amca.

Semra biraz düşünmüş ve cevap vermiş;

-Paramız yoksa ekmek. Paramız varsa her ikisi de.

Bunun üzerine hep birlikte gülüşmüşler. Semra anlamış ki gerçek mutluluk oyuncak ekmek değil, annesinin mutlu olmasıymış..

Zehra'Ca Dini Masallar - 3 MASAL KİTAP OLDUHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin