1. Bölüm

266 10 4
                                    

  Yine  bir bahar günüydü, güneş insanın iliklerine kadar işleyen sıcaklığıyla parlarken, çiçeklerin insanın içini huzurla dolduran enfes konularını saçıyor du. Lisenin bahçesinde koşan oynayan gençlerle dolu baharın verdiği enerjiyi üzerlerinde n atmaya çalışıyorlardı. 
Okulun bahçesinde simsiyah bir nur gibi duran genç bir kız alanını parmakliklara dayanmış hasretle izliyordu çocukları. Gözünden bir kaç damla düştü .
-kızınız i okulumuza kaydetmek istiyorsanız ilk önce üzerinde ki örtüyü kaldıracak demişti müdür.
-Örtü Allahın emri size ne gibi zararı olabilir diye çıkışmıştı Nur ismi gibi nur yüzlü Simsiyah gözleri dolu dolu şekilde. Babası kızına bakarak tebessüm etti iman ve İslam şuuru nun tam yerleştiği gördü.
-Evet mudur bey baş örtü nün ne gibi zararı var anlamadım.
Uzun iri yapılı saçları agarmis adam kalktı ve düzen böyle kızınız örtü ile okuyamaz okumak istiyorsa indirecek yada okumaya cak.
-Allahın emrini cigneyecegime okumam daha iyi diyerek sert bir şekilde kapıyı çarptı ve Koşar adımlarla evine gitmişti. Üzerinden yıllar geçmişti eğer okusaydi şimdi belki bu okulda öğretmen olacaktı. 
-Zalim düzen hayallerimi elimden çaldı n . O günden sonra durmadı Babasının sözü sürekli kulağında yankilaniyordu. "-Kızım eğitim ve ilim sadece okulda değildir. " bu sözden sonra durmadı okudu. Ilmini geliştirdi bir süre sonra çarşaf giymeye karar verdi. Laf atanlara dalga gecenlere rağmen üzerinde taşıdı. Mahallenin cami imamı bayanlara kuran dersi vermesini rica etti. Ama ne polis nede insanlar rahat bırakmadı daha geçen hafta polis irtica diye baskın yapıp birsey bulamadan geri gittiler. Yılmadan yikilmadan devam ediyordu. 
Kendine geldi tam dönüp giderken arkadaşı Meral i gördü oda örtülü idi öğretmen olmuştu bu okula okumaya karşılık başını açmıştı. Esefle baktı okumaya karşılık Rabbinin emrini ayak altına almak mı? Urperdi gerekirse ölürüm ama yinede çıkarmam dedi.  döndü eve geri gekdi küçük kardeşi Hasan ablasının geldiğini görünce büyük bir neşe ile koştu, ama ablasının gözündeki yaşı görünce durdu başını önüne eğdi dudaklarını büzdü. Nur kardeşinin bu haline bakarak hem çok  üzüldü hemde merhametle kucakladi ve sakalasmaya başladı.  Nur un annesi Halime hanım kuran okumayı bitirmiş tam Kitaplığa koyarken iki çocuğunun sevgi yumağı olup içeri girmesiyle önce ürktü sonra yüzünde tebessüm belirdi.  Bir birine muzip bakan Nur ve Hasan birden hücum la anneleri  ile sakalaştılar. Nur az önceki duygulardan sıyrılmış tüm Hüzünlerini unutmuştu mutluydular. Tam o esnada kapı büyük bir gürültü ile kırıldı ve ....

SIYAH NURHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin