Ze stamelde en staarde in zijn blauwe ogen. Een naar gevoel bekroop haar lichaam. Dit kan niet waar zijn. Dit mag niet waar zijn. Hoe kon hij dit doen. Ze houd van hem, en hij van haar.
' waarom ?' Vraagt ze.
' omdat het moet,' antwoord hij.
' waarom?' Vraagt ze opnieuw.
' dit was een fout.' Antwoord hij.
' een fout om niet weer opnieuw te maken.'Applaus,
Sara kijkt om zich heen en ze ziet dat iedereen onder de indruk is van de scène tussen Sara en Malfidus. Ze walgt ervan. Dit is pas gênant. Met Malfidus een liefdes scène spelen. Ze loopt gauw weg zonder Malfidus een oog waardig te gunnen. Ze hoort hem lachen naar zijn vrienden. Wat een pestkop.
' dat heb je echt goed gedaan Sara!' Sara draait zich om naar de plek waar het geluid vandaan komt. Hermelien kijkt haar met een brede glimlach aan en komt op Sara afgelopen met op de hielen gevolgd door Harry en Ron. ' dankjewel ' mompelt Sara. ' Ik snap dat het erg is maar je bent er binnenkort weer vanaf, volgende week is de opvoering al en dan hoef je dit nooit meer te spelen met Malfidus.' Zegt Ron lachend. Sara geeft een nep lach terug. Dit vind ze dus echt niet grappig maar ze wilt niet gemeen overkomen dus ze doet maar alsof ze het leuk vind. ' waarom is dit überhaupt een vak op een toverschool' zucht Sara. ' Geen flauw idee.' Lacht Harry. Soms wanneer Sara in Harry's ogen kijkt ziet ze iets van verdriet. Een gelijkenis met zichzelf. Een soort verlangen. Verlangen? Wat is dat nou voor iets stoms. Sara voelt geen verlangen naar de beroemde Harry Potter.Sara loopt door de gang onderweg naar de grote zaal om wat te gaan eten. Ze barst van de honger. ' hè hè daar ben je kleintje, ik kon je maar nergens vinden.' Bram komt aanlopen en kijkt Sara blij aan.
' ik had toch repetitie voor de voorstelling dat heb ik nu echt al duizend keer tegen je gezegd.' Zegt Sara geïrriteerd. Hij vergeet echt alles wat ze aan hem vertelt.
' ja ik kan ook niet alles onthouden, ik heb van alles aan mijn hoofd hoor.' Bijt Bram haar toe. Sara zucht en gaat er niet verder op in. Lindsey Broom komt voorbij lopen en Bram kijkt haar na. ' lekker aan het staren.' Zegt Sara tegen Bram. ' ik mag kijken naar wie ik wil hoor, ik ben een vrije jongen.' Zegt Bram. Hij kijkt haar aan en haalt zijn wenkbrauwen op.
' laat maar.' Zegt Sara.
Ze komen aan bij de grote zaal en Sara gaat zitten aan tafel en pakt gelijk wat broodjes en wat fruit en begint met eten. Bram komt naast haar zitten en begint hard te lachen.
' heb je soms honger ?' Zegt hij.
' ik heb altijd honger en ik heb een zware repetitie gehad, ik sterf van de honger. En lach me trouwens niet uit.' Zegt Sara.
Harry, Ron en Hermelien komen voorbij lopen. Zij zijn nou echt het plaatje wat je verwacht van een Griffoendor. Stoer, dapper en spontaan. Ze zijn de populairste van hun jaar en Sara is tot de dag van vandaag nog jaloers op hun vriendschap. Wat er ook gebeurt ze zouden altijd voor elkaar klaar staan. Sara wilt dat ook. Ze weet dat ze beste vrienden is met Bram maar hun band blijft anders. Hun vriendschap blijft op de oppervlakte en Sara heeft het gevoel dat hij haar niet helemaal toe laat. Ze vindt het jammer maar verder kan ze er niks aan veranderen.
Perkamentus komt de zaal binnenlopen en gaat voor klaar staan in de zaal. Hij zorgt dat iedereen stil is en begint zijn toespraak.
' dit jaar doen wij als school mee aan het toverscholen toernooi waar drie scholen tegen elkaar gaan strijden om de toverbeker te winnen.'
Overal in de zaal klinkt er gefluister en rumoer.
Perkamentus brengt de zaal weer tot stilte en gaat verder met zijn toespraak.
' de scholen die hier aan mee doen zijn Zweinstein, Beauxbatons Academie en Klammfels instituut. Volgende week maken zij hun entree hier. Vanaf dat moment is het mogelijk om je in te schrijven voor het toernooi. Maar bedenk je goed. Alleen de sterkste kunnen hier aan mee doen. Ook hebben wij een leeftijdsgrens van 17 jaar en ouder. Als je jonger bent als dat dan kan je niet mee doen.'
Er klinkt boos geroep en iedereen praat door elkaar heen. Sara irriteert zich aan de mensen die aan het praten zijn. Wat een aanstellers zeg. Ze is benieuwd wie er mee gaan doen. Ze kan niet wachten om de andere scholen te mogen zien.
' ik wil echt graag mee doen.' Fluistert Bram in haar oor.
' je bent nog te jong, dus vergeet het maar.' Sist Sara hem toe.
' We zullen zien.' Zegt Bram met een knipoog. Sara rolt met haar ogen. Ze kijkt richting Harry, Ron en Hermelien die druk met elkaar aan het fluisteren zijn. Als dit maar goed gaat.Zoals verwacht is het het gespreksonderwerp van de week. Niemand praat nog ergens anders over en Sara wordt er ontzettend moe van. In al de lessen gaat het over het toverschool toernooi terwijl Sara graag gewoon de lesstof wilt behandelen. Dit wordt een lang jaar.
Ze moeten bij Transfiguratie een groepsopdracht uitvoeren. Sara zit in een groepje met Marcel, Harry en Lindsey. Ze kan Lindsey niet uitstaan al heeft ze geen idee waardoor dat komt. Ze is wel gewoon een lieve meid. Maar door de aandacht die ze van Bram krijgt heeft ze het niet helemaal op haar gesteld. ' wat is ons plan van aanpak?' Begint Marcel met een zenuwachtige blik richting de groep. ' Wat was de opdracht nou precies ?' Vraagt Lindsey. Sara zucht, wat een dombo. ' je kon toch ook gewoon luisteren? Dat is toch niet zo moeilijk.' Bijt Sara Lindsey toe. ' jezus wat heb jij vandaag?' Gaat Lindsey verder.
' laten we het gezellig houden.' Komt Harry er tussen beide.
' We moeten samen uit zien te vinden hoe je een boek naar een levend wezen verandert en daar dan naderhand een verslag over schrijven. Als we nou iedereen een aparte taak geven zijn we sneller klaar.' Gaat Harry verder.
' Isgoed.' Zegt Marcel.
' iedereen er mee eens?' Vraagt Harry.
Sara en Lindsey knikken. Sara heeft helemaal geen zin meer in de les en wilt zo snel mogelijk weg uit de ruimte. Weg van Lindsey.
JE LEEST
I am a Snape
FanfictionSara heeft een standaard leven. Haar grote passie is lezen en nieuwe dingen ontdekken. Totdat ze er achter komt dat ze een heks is. Met goede hoop gaat ze naar Zweinstein. Ze was altijd de beste in Toverdranken daar ligt haar talent. Iedereen is bez...