♥️ CHAPTER FIVE ♥️

30 5 0
                                    

" Aduh !! HAFIZ KAU NI DAH KENAPA TAK NAMPAK KE ABANG NAK LALU NI ! " jerit seseorang insan yang menggelarkan dirinya sebagai abang kepada Hafiz .

○○○○○○

" Ha itulah awak .. tadi saya dah kata hati-hati ... awak tak nak dengar .. " ujarku selamba .

" Wei Achik kau bawa perempuan mana pula ni datang rumah ? Tak pernah-pernah kau macam ini , UMII !! Achik bawa bakal menantu ! " jerit Angah Firhad

" Kau merepek apa hah ? Dia ni memanglah perempuan tapi bukan aku yang bawa dia masuk rumah ni " balas Hafiz

" Eh Hello !! Korang tak dengar ke apa yang saya cakap tadi ?! " kataku bengang .

Bagus .. si Isya ni kalau dah marah memang susah nak surutkan . Bertabahlah , siapa suruh korang tak layan dia , dahlah dia tu paling pantang kena palau . Almaklumlah singa buatan Malaysia lah katakan AHAHAHAHHA .

" Habistu kalau bukan kau yang bawa siapa pula ? , Abah ? takkan lah Abah bawa bini nombor dua ?? Kau biar betul .. muda lagi ni , macam budak tak cukup umur je .. takkan test Abah dah berubah kot ahahah " ujar Angah Firhad dengan selambanya .

" Kau ni Angah , agak-agaklah , belajar  agama punyalah sampai ke German , takkanlah Abah nak kahwin lain , ni budak ni .. umi lah yang bawa dia masuk rumah ni , kalau aku memang lambat lagi .. okey " balas Hafiz

" Okey , fine .. pulaulah saya lagi yer . Kalau boleh sampai saya balik nanti . Teruskan sesi perbualan kamu berdua yer . Saya mahu gerak lu paper rojer . Assalamualaikum ! " ujarku dengan pantas .

" Eh ii , kamu nak pergi mana ni Isya ? " kata Puan Hajah .

" Saya nak berjalan-jalan di dalam fikiran umi " selorohku .

" Kau biar betul .. tu umi aku tu , janganlah nak rampas .. aku tak nak kehilangan status anak kesayangan aku tu  ! Hwaaa ... " kata Hafiz dengan tiba-tiba .

" Lah .. dengar ke ingatkan tak dengar . Tadi bukan main lagi buat saya macam tunggul . Orang gurau jerla , awak fikir saya ni betul-betul ke ? Tak nampak ke saya bergurau tadi ? Itu kan pickup line . Tapi kan takkan saya baru nak mengayat dengan mak awak ni pun dah macam singa hilang bunga ? AHAHAHAHAHA " ujarku puas .

' Yes .. memang puas . Puas kenakan dia . Biar padan dengan muka dia , tulah palau aku lagi . Eh  ! ni Isyalah .. semua benda aku boleh buat ' omelku .

Namun kepuasan itu semua hanyalah sementara sebelum ..

" Kau ingat aku kesah ? Memang taklah .. setakat budak hingusan macam kau ni apa barang .. aku ni tak termakan langsunglah dengan kau punya joke yang entah apa-apa tu " bidas Hafiz dingin .

Hafiz mana pernah tak dingin . Kalau boleh setiap kali bercakap dengan dia pasti frust je dapatnya heh .

" Eh .. awak ni kan , saya pantang betul dengan orang biadap macam awak ni . Nak cakap tu elok-eloklah sikit . Dengan orang lain bukanlah main yer , baik-baik je .. bila dengan saya macam perang Jepun ke-3 " kataku dengan geram .

" Apa yang bising-bising ni Jah .. saya nak baca surat khabar pun tak senang " ucap Abah Hafiz yang entah dari mana munculnya .

" Ya Allah ! abang , bila abang balik ni ? Saya tak perasan pun . " kata Puan Hajah dengan riak wajah terkejut .

Siapa je yang tak terkejut ... kan ?

' Weh .. mudanya suami umi ! Macam artis ... '  tiba- tiba fangirling pulak minah sorang ni ..

" Oi yang kau asyik sangat pandang muka  Abah aku dah kenapa ? Buang tabiat  ? Aku tahulah abah aku hensem tapi tak perlu kot sampai ternganga mulut kau tu .. " sindir Hafiz

YOU Are The Choosen ONEWhere stories live. Discover now