" Dah jom .. " mereka jalan beriringan keluar dan menuju ke kereta Hafiz . Hafiz just angguk je takde pulak cakap banyak .. mungkin dia tak selesa kot .. aku mengangkat kedua belah bahuku . Lantak pi dialah maleh aku nak ambik tahu ..
●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○
Huda P.O.V
" Ibu .. mana akak ? " ibu memandangku sekilas lalu menyambung kerjanya . " Ibu .... mana akak .. " soalku lagi . Haish kenapa susah sangat ibu nak cakap .. akak kat mana .. dah tiga hari akak tak balik .. angah rindu .. akak tak nak balik ke .. akak dah tak ingat kitorang ke .. sungguh perkara ini menyerabutkan fikiranku ..
Tiba-tiba .. " Entahlah ibu pun tak tahu .. " kelihatan riak wajah ibu muram sahaja ..
Aku mengeluh .. haihlah manalah akak pergi .. akak sihat ke tidak .. lapar ke ..
" apa yang angah dok pikir dari tadi tu ? .. adik pun nak tahu " soal Ayla dengan tiba -tiba . Datang dari mana pun aku tak tahu .. tiba-tiba je sergah aku dengan soalan dia tu .Aku menjeling Ayla di sebelahku .. haish asallah muka innocent sangat .. tak sampai hati aku nak marah .. " Haish Ayla .. lain kali kalau nak tegur tu bagi salam dulu .. jangan main sergah je .. nasib angah tak melatah " nasihatku .
" Yerlah-yerlah .. sorry yeah .. Ayla tak sengaja .. ha .. cepatlah jawab soalan Ayla tadi .. tak sabar Ayla nak dengar ni .. " kata Ayla dengan teruja .
" Aa ... angah pikir .. an..gah .. pi..kir .. ahh !! Takyah sibuklah .. " dalihku . " Herm kedukut taik hidung masin lah angah ni .. herm bagitau ibu .. " rengek Ayla . Sengaja bibirnya dicebik-cebikkan
" Ah .. kau dahlah salah sebut kedekut ada pulak hati nak ugut angah .. kedekutlah bukan kedukut .. dasar anak manja ... heh " nasib adik kalau tak dah lama dah selamat dia ni ..
" Ek eleh .. angah ni kan bagitahu jerlah .. sharing is caring right ? .. " pujuk Ayla dengan muka di buat-buat comel ..
" Kau fikir kau comel ? Dah pergi .. pergi .. jangan nak menyibuk .. MIND YOUR OWN BUSINESS " sengaja ayat tersebut aku tekan kan biar terasa sikit .. heheh .." Tak kata pun comel .. ke angah nak kata adik comel ? Ha ? Ha ? Baik mengaku .. " kata Ayla bersama sengihan . Mana tahu aku memang comel .. terus dapat mak mertua .. wahhh ..
" Ape kau tersengih- sengih dari tadi .. jangan nak perah santan sangat .. aduhai .. tolong adik siapa ni tersesat ni .. dok sengih sorang- sorang macam orang angau nak kahwin je . Kau tu muda lagi, UPSR pun tak lepas lagi ada hati nak kahwin " heh penat melayan budak sorang ni .. miang tak kena tempat .
" Suka hati adiklah ada kacau angah ke ? tak ada kan .. so shuh ii .. mind your own business " kata Ayla sambil menolakku turu n dari sofa . Dahlah copy paste ayat orang .
" Eh kau .. sesedap gula kering je kau nak halau angah .. dahlah copy ayat angah tak ada dialog ke .. kalau tak ada pandai- pandailah fikir .. ni tak , guna ayat orang kalau bayar tak apa lagi, tak ada .. tak ada .. angah yang duduk sini dulu .. kau yang pergi .. " tanganku memegang erat sofa tersebut .. pergh kuat jugak adik aku ni makan apa ni .. ya Allah sakit tangan aku ..
Maka bermulalah pergelutan di antara Ayla dan Huda .
Dua-dua tak nak kalah .. sama je perangai .. " Eh angahlah pergi .. adik nak duduk sini .. angah kan lagi tua dari adik so .. mengalahlah sikit .. " tolak Ayla .
" Kenapa angah pulak yang kena pergi .. ah .. takde kali ini angah tak nak mengalah .. tak habis-habis .. angah yang kena mengalah mana adil .. " kataku tidak mahu kalah .
Peluh mula menitik di leherku . Aduhai patutlah aku berpeluh .. tak pasang kipas sebab tadi sejuk, sekarang panas pulak .
" Arh .. tak nak .. Ayla tak nak bagi angah duduk sini .. cerita Ayla dah nak mula dah ni .. ang- " tak sempat Ayla menghabiskan kata-katanya .
YOU ARE READING
YOU Are The Choosen ONE
De TodoDIA seorang perempuan yang lemah , DIA insan yang inginkan bantuan , DIA sering di landa masalah , DIA juga insan yang inginkan kebahagiaan . NURUL INA HALISYA adalah seorang gadis yang kuat dari segi luarannya tetapi bukan dalamannya . Hatinya ser...