♥️ CHAPTER FOUR ♥️

59 6 4
                                    

Ni dah tak boleh ni makin menjadi- jadi dia kenakan aku .. meh sini aku buka langkah .. langkah seribu .. " Mai sini awak !! " kataku sebelum lari mengejar Hafiz yang sudah lama berada di dalam halaman rumahnya .

♡♡♡

Hafiz P.O.V

Setibanya aku di dalam rumah .. aku memberi salam lalu meninggalkan Isya yang dari tadi membebel seorang diri .

Langkah kakiku dipercepatkan ke arah dapur . ' Hausnyalah .. air .. air .. ' " Air achik haus  ... air di manakah air " kataku perlahan namun cukup kuat di dengari . " Hah !! Jumpa pun air !! " kataku dengan teruja .. tekak kering pun kau boleh jerit .. ish iii ..

Aku mengambil cawan yang berada di atas singki  lalu aku bilas dan terus menuju semula ke arah peti ais . " Ya Allah !! Kamu ni dah kenapa achik !! Dari tadi umi tengok kamu ni lari sana , lari sini .. dengan suara macam zombi mana tersesat je ! " kata Hajah .

Hairan dia apabila melihat Hafiz seperti orang tak minum seminggu je .

Aku yang sedang minum terus tersedak . " Uhuk ii !! " " Ya Allah .. itulah .. minum berdiri .. baca doa pun tidak, terus minum sahaja .. kan dah mendapat " bebel Hajah lalu mengusap belakang badan Hafiz .

Aku membulatkan mataku dan tersedak lagi namun kali ini ia lebih kuat . " Erm kenapa Hafiz ni umi ? " soal Isya . " Fiz nilah dari tadi lari sana , lari sini .. selepas itu tersedak " terang Hajah panjang lebar lah sangat .. eh panjang ii . " Ooo " balas Isya pendek .

" Ha ! ni kamu ni .. umi nak tanya kenapa kamu pergi tinggalkan Isya seorang diri dekat depan tangga rumah .. nasiblah tadi umi  nak ke depan ternampak si Isya ni .. umi yang pelawa dia masuk nak harapkan kamu sampai minggu  hadapan pun tak jalan .. nasiblah , tak hilang anak dara orang ni .. haish .. " Hajah memandang Hafiz dengan tajam .

         " Ala .. Hafiz minta maaflah umi .. tiba-tiba Hafiz haus sangat tadi .. umi pun sama , umi kata umi kena pergi majlis tadi .. ni kenapa umi kat rumah lagi ni ? Tak pergi ke ? Dahlah umi tadi main tinggal je Hafiz dengan budak itu " kataku sambil jari telunjuknya di tunding ke arah pintu dapur di mana Isya berada .

Tercengang Isya di situ .. tak pasal-pasal aku yang kena . Aku bukan budak yeah 14 tahun tu awal remaja tau .. awal remaja tau bukan budak .

" Nak saja aku ketuk kepala mamat ni dengan  garfu " monolog Isya kegeraman , garfu yang di buat main tadi digenggam dengan kuat , namun genggamannya mulai kendur, semuanya terganggu apabila ada satu gambaran terlayar di fikirannya ..

" Saya masib bertahan dengan awak sampai sekarang ni sebab suatu benda tu je tau .. ! "  kata Aisyah dengan dingin .

"  Eh, kau ingat aq hamak ke dengan suatu benda yang kau cakap tu . " balas Said sinis .

" Awak tak hamak tak pe .. tapi awak kena
ingat satu benda tu ialah janji awak kat saya "  balas Aisyah perlahan namun kedengaran seperti ada sedikit getaran di hujung ayat itu . 

" Heh ! Whatever ! Ade lori ada bas ada hari aku balas and what you give you get back !! " ujar Said sinis .

Dia tersedar semula apabila merasai  sesuatu yang lembut sedang bergesel di kaki kirinya .

" Argh ! Kucing .. ibu .. hwaaa !! "  tanpa  sengaja Isya terpijak ekor kucing itu dan nak tau ape jadi .. of courselah kucing tu terkejut ha kena cakarlah jawabnya ahhahaha !

" Hwaa !! Ibu huhuhu sakit hiks ii " adu Isya kesakitan . Bukan sikit tau banyak huhu dahlah dalam .. ngada-ngadanyalah kau ni ..

     " Hafiz .. pergi ambil kucing kamu tu kesian umi tengok Isya " kata Hajah  sedikit mendesak . " Alaa .. yerlah ii " kataku dengan malas

YOU Are The Choosen ONEWhere stories live. Discover now