"Aduiii!! " jerit Afieryana spontan apabila merasakan tubuhnya di langgar seseorang.
"Hei,,takde mata kah?"jerkah lelaki itu.
"Heloo! Awak yg takde mata nak langgar saya "tempik Afieryana
"Memeng dasar perempuan perasan.Aku langgar kau? Tolonglah."
"Encik ni memang biadap eh,dasar perempuan? Memng lah saya perempuan! Klau saya lelaki memng dah kena terajang encik ni."Dengus Afieryana
'Aik?perempuan ni?'
"Hah? Kenapa diam? Encik dah ingat kesalahan encik pada saya?" Sinis Afieryana berkata.
"Kau memangkan perempuan! "
Jari telunjuk Farish tepat di muka Afieryana .
"Dah lah encik.Penat dah saya bertekak dengan encik ni."
Afieryana berjalan meninggalkan lelaki itu dalam kemarahan.
"Geram pula aku,mudah-mudahan aku tak dapat bos macam tuh. Huh!"
Sempat lagi Afieryana membebel di dalam perjalanan ke temudugany..
Afieryana menarik nafas panjang apabila masuk ke pejabat di tempat temuduganya.
"Fie..kau tenang okey? Kau kn nak pergi Korea ,Klau kau dapat kerja nii,esuk-esuk kau bnyak duit, kau pergilah kat situu! ""Cik..Afieryana kn?"
Tersentak Afieryana di buatnya.Dia hanya tersenyum sambil mengganguk.
"Cik,masuk ke Bilik temuduga"Ujar pekerja di stu.
"Baiklha"
Afieryana dengan hati yg berdebar masuk ke bilik temuduga.
Keesokanya...
"Semangat betul aku harini,siap bngun jam 5 lagi.. "tersenyum-senyum Afieryana di depan cermin soleknya.
"Hujung bulan ni,dah dpat duit,lepas tu..aku nak pergi Korea!Tepikan Afie,,.mna ckup lagi nak......"
"Afie oii.! Dahlah berangan nak pergi negara c Gary tuh,blum cukup mna hah nak pergi tempat tu! "
Puam Zahirah hnya menggeleng melihat angan-angan anaknya yg tinggi melangit.
"Ibu ne!Bru jak Afie angan-angan nak jumpa Kang Gary.. "
"Dahlha angan-angan Afie tuh,.Sekarang dah dekat jam 7 ,Afie masuk kerja jam berapa?"soal ibu yang masih berdiri di muka pintu.
"Jam 7"
"hah. Geraklha."
Kelam-kabut Afieryana keluar dari bilik.Pantas sahaja dia menyalam ibunya.
" ish, ish! Budak sorgg ni."
Afieryana hanya mampu tersengih.