part 9

123 15 0
                                    

Afieryana mencelikkan mata .

"Aduii, sakitnya pinggang aku !"Keluhnya dengan suara yang serak kerana baru sahaja bangun dari tidur yang panjangg.Tiba-tiba perutnya terasa sangat pedih.

"Alamak ,ubat gastrik tinggal kat rumah ibu."Dia bangkit dari katil Farish.

"Ayish dah balik kah ?"Dia melilaukan pandangannya ke sekeliling kamar.Ternyata Ayish belum balik.

"Wahai perut ,sabar ye .Kita tunggu Ayish balik.,aku tak berani nak turun Turun kat bawah.,mesti gelap ,.Tadi petang aku tak hidupkan suis lampu"

Tiba-tiba dadanya pula sebu.

"Arghh !"jeritnya kesakitan.

"Ya Allah. Sakitnya !"Dia kembali berbaring di katil sambil menahan dadanya yang sakit.

"Ayishh !,balik lah."keluhnya.

Dia sedaya upaya bangun lalu memberanikan diri untuk turun ke bawah.Sesampai sahaja di tingkat bawah,Keadaannya sungguh sunyi dan gelap.

"Mana suis lampu dia nie?ada ker takde?"Dengus Afieryana sambil teraba-raba dinding berhampirannya.

Tiba-tiba kedengaran bunyi kaca jatuh dari dapur,membuatkan Afieryana Terkaku.

"Apa tuh?"perlahan suaranya.

Jantungnya berdegup kencang seperti lepas berlari 100 meter .

Kedengaran lagi kuakan pintu dari arah luar.Mengigil badan Afieryana.Dia terus terduduk di atas lantai.

"Siapa tuh?"ujarnya perlahan.

Perlahan-lahan dia cuba mencari tangga tadi.Tetapi malangnya dia terlanggar satu benda.

Dia terkaku,.Macam susuk badan juga yang di langgarnya tadi.Dia menahan esak tangis kerana terlalu takut.Tangisan nya semakin kuat. Tiba-tiba cahay lampu menyinari rumah yang gelap tadi.Afieryana menutup matanya ,enggan melihat wajah yang bakal dilihanya,berkemungkinan wajah itu buruk,atau pun sebaliknya.Dengan badan yang menggigil,dia terus terduduk.

"Ayishh ,baliklah"entah apa makluk dihadapanya buat sekarangg.

Tiba-tiba terasa tubuhnya di peluk kejap.Sangat erat,sampai dia sukar untuk bernafas,dia meronta-ronta ingin di lepaskan.

"Ayishh, awak kat mna? Balik lah!"raung Afieryana.

Dia mencelikkan matanya, alangkah terkejutnya bila memandang wajah Farish yang di hadapannya ketika ini.

"Ayish, syukur awal dah balik"Dia kembali memeluk Farish tanpa ada rasa segan .

"Dahlah pergi naik tidur "ujar Farish lalu menolak tubuh Afieryana dan membuatkan Afieryana terdorong ke belakang.

Afieryana hanya melihat Farish sedang berlalu dengan wajah yang mencuka.Afieryana berlalu ke dapur mencari benda yang boleh di makan,
Setengah jam kemudian...
" nama jer rumah besar mengalahkan dato dato,tapi makanan takde " Rengus Afieryana.

Dia duduk di meja makan.
" macam nie kot rumah bujang ? Takde makanan ,nama jer orang kaya.Mesti budak nie makan kat luar jer dengan girlfriend " Dia mengeluh.Terpaksalah Afieryana menahan kelaparan.

***Φ***Φ***Φ***Φ***Φ***Φ

"Ayish, Takde makanan ker dalam rumah nie ? Nama jer orang kaya"

Farish merenungnya tajam.Dia menentang wajah Farish.

" Sibuk jer kau nie " Rengus Farish.

Afieryana duduk berhampiran Ayish,Dia merenung Wajah Farish ,dah macam menggoda gayanya.

" Ayish, Yana syg Ayish !"

" Kau buang tabiat ker ?" Farish berasa rimas.

" Ayishh,.!" Afieryana mengerdip-ngerdip kan matanya.Tanda Memujuk.

Farish menjulingkan matanya ke atas tanda menyampah.Nak muntah tengok Afieryana buat muka macam tuh.

" Ayishh .. Jom kita pergi shopping barang dapur " " Memandai jer kau,Mengada, ! Cukuplah apa yang ada jer "Ujar Farish geram.

Afieryana mendengus .

" Apalah yang ada kat rumah nei, makanan segera punn takde, apa lagii yg berat "

Farish beredar.Belum sempat Farish melangkah. Dia tersadung kaki Afieryana.Nasib baik Afieryana sempat sambut dia dari jatuh,Kalau tak memang mengampai kat lantai lah jawabnya.

"Hah ! Kan dah ketulahan dengan Yana,."Terbahak-bahak Afieryana ketawa.

Farish menepis tangan Afieryana yang memeluk kejap tubuhnya .

"Ehh, Nasib Yana sempat sambut.,Dah tuh marah² orang lagi,.Memang tak berterima kasihh "Afieryana menjeling tajam Ke Arah Farish.Farish berlalu begitu sahaja.

" Tak guna punya singa aka my suamii"

Dia memuncungkan mulut.

Awak sayang saya ?Where stories live. Discover now