Part 5

146 13 0
                                    

"Awak dah kenapa? Reputasi kerja awak semakin merundum.Apa kena dengan awak nie ? Takkan kerja awak tidur,tidur,dan terus tidur.Awak ingat pejabat nie bapa awak punya ?!"jerkahan Farish amat mengejutkan Afieryana.Dia merenung wajah singa itu

"Encik dah kenapa? Nak main bapa-bapa pula ? Encik ada bapa kan?ada saya sebut bapa encik?" Ditekan perkataan bapa itu.

  "awak nak lawan saya ? Lawanlah lawan. Saya akan buang awak kerja. Tak guna ada pekerja kurang ajar macam ni!"

Afieryana menggengam kejap tangannya.Dia mengetap bibir menahan geram!

Afieryana menghampiri Farish perlahan,sebelum.

Pangg !

Farish hanya terkaku. Afieryana hanya tersenyum jahat.

"Ingat encik.Bukan encik jer ada perasaan.Saya punn ada perasaan.Saya tak minta dipuji. Cukup lah org hargai saya!"jawab afieryana sambil menahan esak tangis.

Farish hanya terkaku.

Afieryana membiarkan telefonnya berdering dari tadi.Dia yang sedang duduk di pasir,tenggelam dengan khayalannya.Teringat kisahnya dengan Farish sewaktu kecil.Mummynya yg baik selalu membawa Afieryana bercuti bersama mereka.Tetapi ketika itu,Farish dan dy memang sekepala waktu itu.Sekarang ? Terdengar keluhan terbit di bibir comel itu.

"Ayish memang tak ingat aku lagi"sebak dada Afieryana.

Jatuh setitik air mata darii mata jernih ituh.

"Ya allah,tabahkan lah hatiku,kuatkan aku mengahadapi dugaan hidup inii"Teresak-esak Afieryana menangis.

"Aku benci jumpa kau Ayish !Aku benci !!!!"jerit Afieryana sekuat hati.

Bertambah esak tangis Afieryana.

Farish yang masihh Tergamam hanya mampu mengeluh.

"Kenapa aku suka sangat cari pasal dengan perempuan tuh? Sedangkan salahh dy sikit jer.Tpi ak dah mcm singa kelaparan nak marahh ?"perasaan Menyesal timbul di hati Farish.Dia mengambil sesuatu darii laci.

"Yana..Awak kat mana?saya rindu awak sangat²"Dy mengusap wajah yang ada di Dalam gambar itu.

Dy memegang dadanya,"Ya Allah ,sampaikan lah rinduuku terhadap dirinya ,sungguh ,..ak rindu dirinya,ketemukan lah kmii "Farish menahan tangis yang mengurung jiwa.

"Yana,,.gara² Yana,ayish nangis!"kedengaran tawa kecil darii bibirnya,Memng melucukan lelaki menangis gara² perempuan,Tpi nie smua tak mustahil kalau kita sayng kan seseorang itu.Tiada perkara mustahil di dunia ini.

"Afie baruu balik?"Ibu mengerling jam di dinding.

"ya ibu.,berlambak kerja kat pejabat tadi.Maaf. Afie Lupa nak Call ibu"Tersenyum Afieryana memandang wajah anaknya.Tiba²,..Afieryana Datang menghampiri ibunya ,lalu memeluk ibunya.

"Afie rindu ibu!"mengongoi Afieryana di bahu ibunya.

Ibunya yang tergamam lalu memblas pelukan anaknya.Dy tahu sebenrnya,anaknya buknlah menangis kerana terlalu rindu kan dirinya,tetapii mesti ada perkara yg berlaku.Dia Kenal siapa Afieryana.

"Afie ada apa² nak cerita dengan ibuu ker ?"ujarnya sambil mengelap air mata di pipi anaknya.

"Ayish ..."

" Afie ada jumpa Ayish ?"

Afieryana hanya mampu mengganguk.

"Ibuu,kenapa masa nie pula Afie jumpa dia?Kenapa ibu?"Tengis Afieryana semakin kuat,

"Allah dah takdirkan Afie,tak baik tanya macam tuh ,Kita tak tahu apa yang jadi akan datang,Kan Afie Ada kata ,kalau Afie junpa Ayish balik,Afie akan luahkan perasaan Afie, Tapi kenapa Afie nangis ?"

Afieryana terdiam seketika.

"Afie tak tahuu,Dia dah tak kenal Afie,"

Terdiam Puan Zahirah .

"Mungkin sebab muka Afie dah berubah kot lepas kejadian 4 tahun lepas,"Perlahan Afieryana bersuara sambil mengelap air mata di pipinya

******

"Liza,slow sikitlah kau bawa kereta tuh,"Jerit Afieryana untuk mengalahkan suara nynyian dari Radio.

"Dah slow punn Afie"

"Aku rasa macam nak terbang jer kau bawa kereta nie,"Kedengaran bunyi Telefon bimbit Liza berdering,.

"Afie,mana handphone aku nie?"Ujar Liza sambil tangan ligat mencarii handphone di dalam beg.

"Kau tengoklah depan tuh Liza,accident kita nanti,"

"Kalau kita accident kau jaga diri kau baik² ehh, kau nie,Hah? Mana dah handphone aku nie"Keluhan terbit di bibir Liza,.

Tiba-tiba. ...

"Arghhhhh !!"

Selepas kejadian itu,Afieryana tidak boleh menerima wajahnya yang cacat akibat melecur setelah kereta itu meletup,.Kejadian itu mengorbankan satu nyawa orang yang dia sayangi,.Arliza.Ibu,membuat cadangan supaya Afieryana membuat pembedahan wajah,meskipunn ketika itu mereka kesempitan wang, Puan Zahirah Bersungguh-sungguh mencari duit untuk menampung kos pembedahan wajah Afieryana.Kinii.. mata dan pipi Afieryana berlainan darii yang dulu,Mungkin sebab itu,Ayish tak kenal diri dia.

Sentuhan di bahu mengejutkan Afieryana yang mengimbau kenangan 4 tahun lepas.

"Afie okeii ?"

Afieryana hanya tersenyum sambil menunduk..

"Afie pergi rehat dluu erk ?mesti Afie penat, Kalau ada apa² nak beritahu ibu,beritahu jer,tak payah pendam .okeii?"

Afieryana mengganguk dan terus kembali di dalam pelukan ibu tersayang.

^•^ Thank yang sudii baca ,jangan lupa vote okeii ,Sorry kalau jalan ceritanya tak berapa best^•^

Awak sayang saya ?Where stories live. Discover now