"Aduui.,berdebar pula rasa.Tak sedap hati aku"
Afieryana menepuk2 mukanya,menghilangkan debaran.
"Afie..bos panggil di dalam"
Tersentak Afieryana mendengar suara seorg wanita yg mngkin dalam lingkungan 30-an.Sejuk tapak tangannya ketika masuk di bilik bos barunya.
"Encik panggil saya?"
Ujar Afieryana gementar.Dia melihat wajah lelaki yg membelakanginya.Wajah? Rmbut jer nmpk!!dah nma dia pandang belakang .
"Saya nak awak... .."
Lelaki ituu berpaling,dan terhenti seketika percakapan nya.
"Kau???!!"
Terjerit Lelaki itu.
"kalau ye pun,cba slow sikit.pekak dah telinga saya ni!boleh cair taik telinga"Afieryana menyembunyikan rasa tekejutnya.
"Apa kau buat dekat sini?"
Rengus lelaki itu.
" saya pergi basuh kain hah!nak join kha?"sinis jawapan Afieryana.
'Aishh,!nak kena juga perempuan ni'
Bisik hati kecil Farish.
"Jdi kau sekarang ni,setiausaha aku lah ye?"
"Tak .Saya bos encik"
Farish mengempalkn tangannya menahan geram yang amat sangat.
"Jangan nak main2 lah."
Senyuman sinis terukir di bibir comel Afieryana.
"Perkara yg encik dah thu,takkan di tnya lagi??btw... nma encik Farish Afiezam? "
"Kau sibuk apahal?"
"Nanti kalau orgg lain tanya,takkn saya nak jawab,ermm,nma bos saya mamat mereng!"
Farish menjeling geram Afieryana.
"Kau keluar sekarang,tnya Kak Nisha ,apa yg patut kau buat dekat office ni."
"Kalah kah encik?"Afieryana tergelak kuat .
'Tak senonoh betul perempuan ni.'
Afieryana tergelak sambil keluar dari bilik bos jahatnya itu.
3 hari kemudian ..Afieryana berlegar-legar di bilik Farish sementara Farish pergi mesyuarat .Kata Kak Nisha,takde sorg pun yg pernah masuk kat dalan bilik dia,kecuali Kak Nisha.
'Kalau ak usik barang2 dia, rasanya dia marah tak?"Afieryana bercakap seorang diri.
Afieryana meliarkan pandangan di seluruh ruangan bosnya.Tiba2 matanya tertancap pada sebuah album yang nmpak unik.
"Apa ni?"Afieryana membuka album berwarna biru muda itu .
Terhenti seketika matanya di satu wajah ituu .
"Betul kah ap yang aku nmpk ni?mustahil!"Afiryana menggeleng kepalanya. "Farish Afiezam aka ayish?"
Terkejut Afieryana menerima kebenaran yang tidak di sangka2.
"Kalau lah dia Ayish? Takkn dia langsung tak ingat aku kot?"Afieryana bercakap seorang diri.Tiba2 kuakan pintu mengejutkan nyaa,terlepas album itu dari tangannya
"Apa kau buat kat sini?"mencerlung mata Farish melihat wajah pucat Afieryana. Mata Farish sudah melihat album yg isinya bertempiaran di lantai.
"Siapa suruh kau usik barang2 aku!!?"jerkah Farish membuatkan Afieryana tergamam.
"Tak,saya cuma nak tengok jerr"
"Kau memang takde adab kn? Bru beberapa hari kerja sini,dah nak selongkar barang org!!"lantang suara Farish,
Terhenjut bahu Afieryana.
"Saya nak minta maaf,saya takde niat pun nak selongkar,.saya cuma nak tengok jer "balik2 ucapan itu meniti di bibir Afieryana.Baru pertama kali dia nmpak Farish marah sebegini.
Dengan perasaan marah membuak-buak,Farish keluar meninggalkan Afieryana.