Part 3

177 13 3
                                    

Afieryana membaringkan dirinya di katil usang miliknya.Masih  terbayang-bayang wajah marah Farish di matanya.Sangat menggerunkan.  

  ' bruu kau thuu Afie.Yg kacau hak peribadi dia tuh apehal? Aigoo!'bentak hati Afieryana.           

' aku mana thuu,aku ingat kalau perempuan cantik macam aku ni,dia tak marah' rengus Afieryana.

" Tak guna punya bos,.Garang macam singa!"muncung mulut Afieryana apabila mengingatkan kejadian ituu.

"Afie.. jangan duluu tidur,Afie makan duluu!"ujar ibu di muka pintu.

" baik ibu"lemah Afieryana menjawab.

Keesokannya...

Afieryana hanya menunduk sewaktu Farish melintas di hadapannya.Takut? Ye kot.

Afieryana duduk di pantri sambil menongkat dagunya.                                                            ' dia tak tegur ak ker?' 'Jangn nak perasan lha Afie.takde hati dia nk tegur kau'

Bunyi meja di hentak mengejutkan Afieryana yang sedang berkhayal

" Opocot!! Mak kau tegur aku!!"keluar latah Afieryana.

" Bila masa mak akak,tegur Afie nii?"

Afieryana mengurut-ngurut dadanya untuk menghilangkan rasa tekejutnya.

  " akak ni.. terkejut Afie tw!"muncung mulut Afieryana sambil memandangkn wajah Kak Nisha.

"Akak tengok Afie mcm lain jer hari ni! Kenapa?" Kak Nisha meneguk air mineral yg dibawanya tdi.

" kenapa Encik Farish tak tegur sya? Selalunya,dia tegur."perlahan suara Afieryana.Keluhan terbit di bibir comelnya.

  "Ouh.Pasal nii Afie jadi macam ni!"Tergelak kecil Kak Nisha dibuatnya.

"Akak nii.,gelakkan kita pulaa!"dengus Afieryana.Kak Nisha menyentuh lembut bahu Afieryana.

"Akak rasa lah kn.Afie jatuh cinta kat Farish kot."
Dup,dap,dup,dap

Bulat mata Afieryana memandang wajah ayu Kak Nisha.Betul kah apa yg Kak Nisha cakap ni?

"Hah!!betul kan?"

Afieryana meraup wajahnya.

"Afie tak tahu kak.Mustahil kot dengan secepat ni?"

"Dalam dunia takde yg mustahil."

Keluhan demi keluhan terbit dari bibir Afieryana.

"Malas lah saya nak fikir kak!buat pening jer"Afieryana minta diri lalu bangkit untuk beredar.Kak Nisha hanya menggeleng.

'Akak tahu Afie lah, orgg yg dicari Farish selama ni,.Cuma Farish tak perasan.Muka Afie jauh beza dari dulu.Hope Afie sabar layan kerenah Farish'bisik hati kecil Kak Nisha.

Berdebar rasany masuk ke bilik bos nya yang garang macam singa ni!Dia menguak pintu dan terjengul wajah Farish yang sedang tekun menyiapkn kerja di komputer riba.

"Encik."Afieryana menyuakan sebuah fail berwarna biru di atas meja Farish.

Macam halimunan Afieryana di buatnya.

'Nak kena lempang lelaki ni!Ingat aku ni tong gas?'bentak hati Afieryana.

"Nah,encik"Afieryana menyuakan di hadapan muka Farish.

'Nak kata aku kurang ajar? Ada ku kesah!'

Mata Farish tajam memandang wajah Afieryana yang merah padam menahan kesabaran.Seketika Farish kembali membuat kerjanya.

  Pap!!!

Afieryana membuang fail itu ke lantai.Membuatkan Farish terkejut beruk.Afieryana keluar dengan hati yg sebal.Farish yang masih terkejut hanya terpinga-pinga.

  "Apehal minah ni? Nak mati agaknya" geram Farish bersuara.

"Aku yg penat nak kutip kertas ni.Dahlha kertas banyak.Kuang ajo betul lha."rengus Farish .

"Eeh .Rasa macam nak lempang jer muka handsome dia tuhh.Geramnya aku!!!!!!" Jerit Afieryana. Afieryana menghentakkan kakinya ketika berjalan.Terasa macam gergasi sahaja.

Awak sayang saya ?Where stories live. Discover now