+ "Awak . Awak .. Awak nak ke mana tu ?" Nyaring suara aku menjerit ke arah Farish yang laju berjalan keluar.
+ " Ishh. Mamat ni kenapa ? Tak sedap hati aku"Aku duduk di sofa sambil mengigit jari.
Kedengaran kereta Farish telah pun bergerak .
+ "Apehal tu ? Tahu tak akuu risau !" Pantas aku terfikir untuk menelefon mamy .
+ "Assalamualaikum . Mamy , ada Abg Farish tak kat rumah mamy?"
'Hah ? Takde ? So ? Mamat tu pergi mana ?'
+ "Ouh . Okaii , takpelah mamy , mungkin Abg Farish keluar ambik angin kejap kot."
Aku meletakkan telefon bimbit di atas meja .
' Patut kah aku call dia ?' Aku menggaru kepala yang tidak gatal.
'call aje lah .' pantas tangan nya mencari nombor telefon Farish . nasib aku dah set nombor telefon mamat tuh . Sempat lagi dia membebel.
"Aduii , jawablah .!" geram rasanya apabila Farish tidak dapat di hubungi.
"Hello . Awak kat mana ni ?" soalku dengan nada yang risau.
Talian bersambut , cuma tiada suara yang kedengaran daru corong telefon.Hanya kedengaran dengusan nafas yang perlahan.
" awak . Awak okay kah ?" makin cemas apabila Farish tetap tidak bersuara.
Farish yang di talian hanya mampu berdiam diri . Malas nak bercakap.
"Ayish . Takkan awak dah bisu kot ." ujar Afieryana geram .
"Jangan call aku !" Akhirnya terlontar juga suara emas milik suaminya .
"apasal hangin betul ne ?" Afieryana pandang telefon samsung miliknya yang berwarna ungu itu .
"Hish , pening aku fikir hal mamat ni !" keluh Afieryana . Dia bangun dan menuju ke biliknya ." Abang .. Desha minta maaf , sebab datang rumah abang tanpa keizinan . Desha minta maaf sangat-sangat !" dengan esak tangisnya dia merayu dengan Farish.
Farish hanya mendiamkan diri dengan mukanya yang tegang .
" Desha ada bagi tahu auntie ,Desha pergi rumah abang . Auntie okaii jer . Kenapa abang pula nak marah-marah Desha ? niat Desha cuma nak jenguk abang jer ." dengan esak tangis yang berkurangan Adesha memegang tangan Farish . Farish hanya membiarkan sahaja .
"Abang marah Desha ?" ujar Adesha sambil menatap wajah lelaki yang di puja nya bertahun lamanya .
Farish tetap dengan wajah dinginnya. Dia bingung , mana satu nak percaya , antara Afie atau Desha. "Taklah !" keras suara Farish menjawab.
" Please abang !" esakannya kembali.
" hmm , lain kali kalau nak jenguk abang .. Call abang. manalah tahu rumah abang tuh takde orang . Nanti penat jer Desha tunggu ." akhirnya dia kalah apabila Adesha memujuknya . Begitu lemah hatinya apabila berdepan dengan perempuan.
" abang dah tak marah Desha ? " Farish mengelap sisa air mata milik perempuan yang bernama Adesha .
" Abang tak marah. Cuma abang kecik hati jer ."
Adesha tersenyum . Di sebalik senyuman nya itu , dia tergelak jahat kerana berjaya mempengaruhi Farish dengan air mata palsunya . Gerun juga hatinya tadi apabila melihat wajah Farish yang tegang apabila dia datang ke sini . Tidak lama kemudian dia di tengking . Heii. Nasib kaulah. Kalau kau takde harta dan rupa paras dah lama aku tinggalkan kau. Tapi nasib baik lah cita rasa aku . Hahahah !!
Farish menghantar Adesha balik ke rumah mummy . Dia tidak lagi berjumpa mummy kerana badannya letih sangat , kerana menemani Adesha shopping tadi . Perempuan .. Kalau dah shopping . Memang nak tanggal sahaja kaki nya tadi mengikut Adesha ke hulu ke hilir . Nasib baik lah cousin aku sendiri . Kalau perempuan lain .. Tapi Afieryana bukan jenis perempuan yang suka shopping. Untunglah dia dapat perempuan jenis begitu . Dahlah comel , cantik lagii ! Erk ? Pesal kauu memuji pulaa Farish uii , takkan kau suka dia kot ? Merepek lah.
Setelah tiba di rumah , kedengaran dari pintu masuk suara Afieryana menyanyikan lagu korea . Aduhaii. Nasib jiran aku jauh-jauh kala tak memang dah kenaa lempang . Dia naik ke tingkat atas .
Astagfiruallah !
Bilik aku jadi mangsa tempat dia keroeke . Yang buat hatinya panas lagi , apabila melihat Afieryana sedang melompat di atas katil miliknya . Ya Allah . Bini aku dah gilaa .
Radio yang berpasang terus di off nya . Afieryana yang seronok benar menyanyi tadi , terhenti. Dia berpaling memandang radio itu .
Tergamam dia seketika melihat wajah singa di hadapannya . Kecut perutnya . Pantas sahaja dia turun dari katil dan mengemaskan nya dengan kelam kabut kerana terlalu takut .
" Err . A.. Awak . Min..ta ma..maaf ye . !" Afieryana tersengih sambil menggaru-garu pipinya . Memang itula tabiat nya apabila resah tidak menentu .
" err . Saya dah kemas pun , jangan risau ." afieryana masih lagi tersengih memandang Farish yang hanya mendiamkan diri .
"Apa kau buat dengan katil aku ?!" jerkah Farish .
" hmm ,kalau singa tuh singa lah juga !" cebiknya perlahan .
" hah . Mengata aku !!" terkejut Afieryana apabila Farish menghentak tangannya di mejaa .
" manada buat apa-apa . Lompat-lompat jer ." Afieryana menayag giginya yang putih itu .
" perangai mengalahkan budak-budak . Mungkin kau nie terencat akal kot !" farish tersenyum sinis .
" heii, saya siuman lagi lah !" bulat mata nya memandang wajah Farish .
" lompat-lompat macam orang gila tuh tak ke terencat ?"
" manadaa . Tilam awak empuk jer. " Afieryana menunduk .
" Dahlah , saya nak tidur . Awak lompatlah katil awak tuh sepuas hati awak !" memuncung mulut afieryana sambil beredar ke biliknya .
Faris hanya tergelak sambil kembali menhidupkan radio tadi . Kedengaran lagu kegemarannya sedang berkumandang . Apa lagi , seperti Afieryana tadi , dia lompat-lompat katil sambil , berangan-angan sedang memainkan gitar . Kalah orang gila gayanya . Terjerit-jerit mengalahkan Afieryana . Hilang semua beban yang di tanggungnya .
Afieryana yang terdengar jeritan Farish yang sedang menyanyikan lagu Ave Maria , hanya menggeleng . Memang sah gila . Tadi nak kata orang terencat , sekarang dia lagi lah ,istimewa betul . Rengus Afieryana sambil menonton wayang korea di depannya .
Manakala Farish masih lagi terpekik-pekik di biliknya.Thanks sebab sudi baca cerita saya , sorry lambat update . Busy . Hehe , nantikan capter seterusnya okayy ? . Jangan lupa vote