Part 7

115 11 0
                                    

Afieryana agak berdebar-debar ,menunggu rombongan lelaki tiba.Berpeluh sakan di buatnya.

"Akak,Habis juga bedak akak nie hah" Ujar Qaseh,sepupu Afieryana.

"Gementarlah cie"Bergetar tangannya.

Terkekek-kekek Qaseh ketawa.

"Yang cie ketawa apesal?takde yang lucu okeii?"Jelingan maut diberikan kepada Qasehh yang memegang perutnya sambil menahan ketawa.

"Akak, memng lucu .Lek lah kak, akak dah jumpa jodoh akak ,takpayah nak Couple² lagii dah, sebab cinta yang halal ,ialah cinta selepas kahwin"

"Amboi cie,cie dah tahu ye semua,Bru umur 17 tahun ,dah tahu semua"

"E'eleh,akak nie, biasalah budak zaman sekarang nie, Akak 21 tahun kan?mudanya akak,tapi untunglah,dapat suami macho,kaya,kerja baik pula tuh,"

"Cie,kekayaan ,kekacakan,tuh semua tak penting dalam perkhawinan,yang penting kasih sayang,kesetiaan,dan kejujuran."

"Wahh !Nampknya Akak dah tahu semua dah,"Balik lagi Qaseh ketawa mengekek.

"Aku hempap juga bdk nie kangg,ketawa jer kerja dy."Tambah lagi Qaseh mengekek mentertawakan dirinya.Entah apa yang lucu sangat.

"Rombongan pengantin lelaki dah smpai,"Ujar Melisa yang berada di tingkap.

"okeii, akak tenang jer ya,In sha Allah semua berjalan dengan lancar. be strong kak ,cehh ayat"Tersenyum Afieryana mendengar coloteh Qaseh.Bising betul mulut budak nie.

"Kak,Nanti malam bersedialah ye?"Melisa pula menyampuk yang sejak tadi diam menunggu pihak lelaki datang.

Terjongket keningku?Hah?Apa tuh?

"Alah akak nie,tuh pun tak tahu "

Aku masih kebingungan

"Malam pertama joo,Hahaha"gamat bilik itu dengan ketawa Melisa dan Qaseh,.

"Kurang asam korang nie,"Geram Afieryana memandang mereka berdua.

***«***«***«***«***«***«***«***«

"Tahniah Afie,Kahwin juga dengan big boss kita"Tertawa kak Nisha.

Merah terus muka Afieryana.

"Hishh,akak nie.Macam² lah"Afieryana menepuk bahu Kak Nisha.

Afieryana mengerling Farish yang sedang sibuk melayan tetamu.

"Amboii Afie,Takpee, tak lari juga tuh"Tersentak Afieryana apabila ditegur Kak Nisha.

"Akak nie kan,Kita kerling² jer punn"

"Takpe,nanti malam kan ada"Mengengek Kak Nisha ketawa.

"Dahlah akak nie"Tersipu malU Afieryana.

"Jadi isteri yang soleha ,taat pada suami tau Afie,ambil pengalaman lagi dengan orang yang lebih tua"

"Okeii kak, thanks sebab sudi datang majlis perkahwinan Afie,"

"Takpelah Afie. Okeiilah. Akak nak balik dah nie ,,Babaii"

Sekali lagi Afieryana memeluk tubuh Afieryana Yang bersalut baju pengantin yang berkilau.

"Terima kasih kak!"

Kak Nisha tersenyum,lalu membisikkan sesuatu .

"Jangan gaduh² ,kan dah terkhwin,"Tertawa kecil aku mendengarnya .Memang adat perkhawinan lah kot,Asyik kena selorohh jer.

Aku menghampiri Farish yang sedang duduk makan di meja berseorangan.

"Encik , .."

Tajam renungan Farish terhadap dirinya.Menunduk terus Afieryana.

Awak sayang saya ?Where stories live. Discover now