Part 8

126 14 0
                                    

  "Afie.. Kalau ada masa datang sini okeii?"

Afieryana memeluk tubuh ibunya. Dan menangis teresak-esak mengalahkan dia tidak akan berjumpa lagi dengan ibunya.

"Rinduu ibu"

"Afie,jadi isteri yang baik,soleha.Dengar cakap Ayish.Ubah perangai manja Afie tuh.,Nanti dah ada anak ,jadi ibu yang baik.okeii?"

Bertambah lagi esak tangis Afie.Farish di belakangnya hanya melihat.

  "Ibuu.,Ayish jalan. Dlu ye"dia mencium tangan ibu mertuanya.

"Ayish,Ibu tahu,ayish kenal ibu,Itu memang Yana betul.Dia tak tipu."Perlahan suara Puan Zahirah supaya Afieryana tidak dengar.

"Selamat tinggal Ibu"Ujar Afieryana lalu masuk ke dalam kereta.

***«***«***«***«***«***«***«***«

" Awak,saya lapar."

"So?"jawab Farish ,Afieryana yang di sebelahnya di kerling.

Bertolak dari rumah ibu tadi memang takde sarapan.Ayish yang nak cepat sangat ,kononya banyak kerja nak diuruskan.

"Ayish ,Dada Yana sakit"Serta-merta bahasa nya bertukar. Dari encik,saya kepada yana,Ayish.

Dengusan kedengaran dari mulut Farish yang sedang memandu dengan fokus .

Afieryana memejamkan matanya,Ya Allah tahan jelah.

Sesampainya di rumah Farish Afieryana kagum dengan kecantikan reka bentuknya.

"Rumah Ayish kah ?"Ujar Afieryaba teruja.

"Tak tak, rumah orang hutan!"

"Ishh ,kita tanya dia baik²,"Rengus Afieryana lalu naik ke atas pula.

Tiba²...

"Arghh !!"

Terasa badannya sakit apabila terhempas di lantai yang licin.Dia terbaring di atas anak tangga.Membiarkan tubuhnya kaku di situ.

Dia sedaya upaya bangun,Tetapi malangnya.Seluruh badannya sangat lemah.Sekali lagi dia cuba bangun.

  Tiba²..

" Lain kali hati², Jangan macam rusa masuk kampung jer,. Huh !"Afieryana hanya terpaku mendengar bebelan Farish yang membangunkannya sebentar tadi .Farish turun lalu beredar ke garaj,seketika kemudian kedengaran bunyi kereta keluar dari rumah itu.

"Jalan bagii tinggal aku sorang"

Dia berhati-hati ketika menaiki anak tangga yang begitu tinggi.

"Ishh ,dah macam Vila Nabila pula.Menyeramkan."Keadaan di tingkat atas sungguh sunyi,Terdapat 5 bilik di dalam tingkat atas itu.

"Banyak betul bilik dia nei.Nak khawin 4 kot"

Tergerak hati dia untuk masuk ke bilik ,pintu yang berwarna Purple itu.

"Oouh, Bilik singa rupanya.Hmm,cantik juga bilik dia neii" Dia membaringkan diri di tilam yang kelihatan begitu empuk.

"Wahh! Cubalah kat rumah aku ada katil macam nie "Dia berangan-angab mempunyai bilik seperti Farish, dan tanpa sedar dia terlelap di situ.

****«****«****«****«****«****«***

"Betul kah itu ibu Afieryana? Kalau betul lah itu Yana yang sebenar,mustahil aku tak kenal ibu dy kot"Fikir Farish yang duduk di kereta .

"Arggh! stress aku kahwin dengan budak kampung nie"Keluh Farish .

"Entah apa lah dia buat kan rumah aku tuh?Entah² habis duit aku di bongkarnya." Farish menghentak streng tanda geram dengan sikap kebudak-budakan Afieryana .Laju sahaja dia memecutkan kereta meninggalkan kawasan sunyi tadi.

Awak sayang saya ?Where stories live. Discover now