Riita ja Jälki-istuntoa

167 7 20
                                    

(Ronin POV)
Heräsin aamulla taas yksin huoneesta, sillä muut olivat jo lähteneet ilman minua syömään. En ymmärrä miksi Dean ja Seamus ovat edelleen porukassa mukana, vaikka hekin olivat huoneessa tuona päivänä. En usko että se johtui siitä mitä sanoin, eihän. Olihan se kyllä aika ilkeää, mutta ei se olisi ensimmäinen kerta, kun sanon jotain vihaisena. Minua ei sinänsä haitannut, sillä Hermione oli edelleen kanssani, vaikka silti vihainen. Meillä on tänään liemi tunti ensimmäisenä ja Harrykin tulisi sinne. Hermione on yrittänyt taivutella minua pyytämään anteeksi Harrylta, mutta en usko että tuokaan haluaa enään olla väleissä. Ja tuo on koko ajan vain Malfoyn kanssa, ihan kuin tuo kuolisi ilman. Olihan täällä päin tapahtunut outoja asioita aika paljonkin viime aikoina.
No minun pitää kiirehtiä aamupalalle, jotta kerkeän tunnille, sillä en halua saada Professori Kalkaroksen vihoja heti aamusta, tuo osasi olla pelottava. Kävelin yksikseni saliin ja istuuduin kauas muista.
Pöydässä oli muutama tuttu, jotka vain moikkaavat minua. Otin appelsiinimehua ja muutaman palan leipää ja omenan. Nousin pöydästä ja lähdin hakemaan laukkuani huoneesta ja näin matkalla Harryn ja Dracon, jotka vain mulkoilivat minua. Jatkoin matkaani heistä välittämättä ja avasin huoneen oven. 'Tyhjä', tokaisin itsekseni ja nappasin laukkuni ja tarkistin, että kaikki oli siellä. Suljin oven perässäni ja laahustin kohti tyrmiä. Saavuin luokan eteen ja näin Harry,Dracon,Seamuksen ja Hermionen puhuvan toisilleen ja ilmapiiri muuttui kireäksi, heti kun he huomasivat minun saapuneen. Mulkoilin Dracoa, joka katsoi minua takaisin yhtä myrkyllisesti.
Luokan ovet avattiin ja Professori Kalkaros seisoi oven sivulla ja patisti oppilaat nopeasti paikoilleen. Istuin jonku luihuisen vieressä, enkä edes muistanut tämän nimeä.
Snape aloitti opetuksen ja kertoi jostain parityöstä, mutta en jaksanut kuunnella kovin tarkasti.

(Harryn POV)

Olimme tyrmien edessä odottamassa tuntien alkamista, ja juttelin Dracon,Hermionen ja Seamuksen kanssa. Huomasin jossain kohtaa Ronin joka mulkoili tännepäin ja nykäisin Dracoa hihasta. Draco katsoi samaan suuntaan kuin minä ja loi myrkyllisen katseen mulkoilevaan Roniin.
Professori Kalkaros tuli avaamaan oven ja pääsimme luokkaan sisälle. Istuin omalle paikalleni, joka oli Dracon edessä. Meille alettiin selittämään jostain parityöstä, mutta emme saisi itse valita pareja, vaan Professori Snape valitsisi parit itse. Hän alkoi jaella pareja ja Draco olisi jonkun rohkelikko tytön pari.

"Harry Pottet ja Ron Weasley!" Professori Snape sanoi.

"Mitä?! En ala olemaan tuon pari!" Kuului jostain päin luokkaa.

En itse saanut sanaa suustani, aloin hiplaamaan hihani reunoja, hiukan ahdistuneesti.

"Ei vastaväitteitä Weasley. Nyt hop hop töihin!."

Meidän pitäisi tehdä taikajuoma tällä tunnilla. Aloimme tekemään juomaa mitään puhumatta ja ilmapiiri oli kireä.

"Kuule Ron.." Yritin aloittaa.

Ron joka oli edessäni pudotti kädessään olleen lasipullon jalkojeni juureen ja katsoi minua mulkoillen. Professori Kalkaros oli ollut juuri kiertelemässä ympäri luokkaa ja tuli juuri huonoimpaam aikaan luoksemme.

"Sanoinhan jo, että älä puhu minulle!" Rom huusi.

"Mutta..." Yritin sanoa jotain fiksua.

"Eikö se uppoa jo kalloosi, vai onko teillä homoilla normaalia tyhmemmät aivot!?" Ron pauhasi niin että kaikki varmasti kuulivat.

Koko luokka tuijotti meitä ja yritin tukahduttaa kyyneleet, jotka pyrkivät silmiini. Yritin hengittää rauhallisesti, jotta ahdistus ei saisi valtaa kehostani. Se ei kuitenkaan auttanut kun kuulin kaikkea supinaa ja tunsin polttavia katseita selässäni.
Kohta kuitenki tuttu ja rauhoittava ääni kutsui minua nimeltä ja aloin taas ymmärtää tapahtuvia asioita ympärilläni. Draco tuli taakseni ja otti kädestäni kiinni rauhoittaakseen minua.
Professori Kalkaros rykäisi kurkkuaan.

"Weasleylle 2 tuntia jälki-istuntoa luokassani koulun jälkeen. Ja Potter tekee työn yksin loppuun." Kalkaros sanoi.

Ron lähti takaisin paikalleen ja mulkaisi minua vielä kerran. Oliko minulla mitään toivoa saada entistä parasta ystävääni takaisin, vai oliko välimme kokonaan hajalla.

(Skip kun koulu loppu ja oli lounasaika)

Menimme Dracon kanssa läksyjen jälkeen suureen saliin syömään ja Draco otti paljon ruokaa, tuolla oli ilmeisesti taas aivan järkyttävä nälkä. Itse otin aika vähän, sillä minulla ei ollut hirveä nälkä. 
Menimme istumaan ja Draco alkoi syödä annostaan hyvällä ruokahalulla. Minä taas vai leikin ruualla, ja söin vähän. Huomasin Dracon tuijottavan minua, tämä oli ilmeisesti huomannut haarukalla leikkimiseni.

"Eikö maistu?" Draco kysyy ja pyyhkii tyytyväisenä suupieliään.

"Ei oikeastaan." Sanon apeasti.

"Mikä on?" Draco kysyi.

"Kaikki on ihan hyvi." Vastaan ja hymyilen heikosti.

(Dracon POV)

'kaikki hyvin, ja paskat' ajattelen ja seuraan Harryn käytöstä.  Oli ollut tuommoinen siitä liemi tunnin välikohtauksesta lähtien.
Lähdimme takaisin huoneeseen ja menin istumaan sängylle ja taputin reittäni, kertoakseni Harrylle että tämä voi tulla syliini. Harry ymmärsi ajatukseni ja käveli sängylle ja kapusi syliini. Oli aina yhtä suloista, kun Harry kapusi syliini ja meni ihme laiskiais asentoon ja laittoi päänsä rintaani vasten.
Silitin Harryn hiuksia ja tämä vain istui hiljaa nauttien läheisyydestä. Nostin Harryn päätä, niin että näin tämän silmät ja suutelin tuon otsaa.

"Kai tiedät että voit kertoa minulle kaiken?" Kysyin ja suutelin toisen otsaa.

"Mhm." Harry sanoi ja hymyili.

Jatkoi Harryn hiuksien silittämistä ja pian huomasin, että Harry oli nukahtanut syliini.
Haukottelin itsekin ja menin makuuasentoon, Harryn pää edelleen rintaani vasten. Suutelin tuon otsaa ja toivotin hyvät yöt. Laitoin Harryn lasit yöpöydälle ja kurkotin sammuttaakseni pienen pöytälampun ja yritin itsekkin alkaa nukahtamaan, tajuamattaan mitä voisi tapahtua seuraavana päivänä....


________
Moi kaikki mun ihanat lukijat! Mulla tuli tossa pieniä henkilökohtaisia ongelmia, jotka vaikutti aika huonosti mun mielenterveyteen, joten mun oli pakko pitää taukoa ja tottakai unohdin ilmoittaa siitä teille. 😩😩
Mutta toivon että teillä oli mukava kesä ja mä palasin jo viime keskiviikkona kouluun ja ei ollu oikein kivaa🙂

Mutta tässä teille uus osa ja toivon että tykkäsitte! ✨✨

Vastaus KysymykseeniWhere stories live. Discover now