مرحبا بالجميع اسفة لتاخري وعدم انتظامي في تنزيل الرواية لكن فعلا ظروف عملي تمنعني من ذلك
اوك في بارت جديد اتمنى ان يعجبكم وان تتفاعلوا اكثر واذا وجد هناك اخطاء ارجو تنبيهي عليها من فضلكم
رايكم بالشخصيات والسرد والاحداث؟؟
فوت وكومنت بليز
***********
**في فيلا الدكتور سيف عز الدين **
حيث يمكث سيف مع زوجته ملك والتوائم الثلاث لإيلي في غرفة الطعام الكبيرة أين يأخذ الجميع أماكنهم وهم يتناولون الافطار بحيث يترأس سيف الطاولة وعلى يساره زوجته ملك يقابلها أزار متجهم الوجه مرتديا بدلة سوداء وقميصا ابيض وربطة عنق كحلية اللون تشابه عينيه وبجانبه شقيقه أدهم مرتديا نفس الملابس عدا النظارة الطبية التي يرتديها عكس توأمه ويقابله بالجهة الاخرى ليليان مرتدية قميصا أبيض وشريطة كحلية على شكل فيونكة وشعرها منسدل على ظهرها بأناقة وتنورة زرقاء بكاروهات وهذه كانت الملابس الرسمية للمدرسة الجديدة التي سوف يرتادونها ابتداءا من اليوم
أدهم وهو يسأل" سيف هو جدو هيرجع النهاردة ولا لا؟" رد سيف" مش عارف هو في عنده شغل هيخلصه ويروح يشوف اولاده وممكن يرجع بالليل عشان إيلي" نطق أزار" مش هيرجع" ليو" ليه هو مش هيفسحنا في مصر زي ما قال ولا ايه؟" رد أزار بهدوء " هو مشغول شوية، بس انت عارفة انه جدو مستحيل ينسى حاجة تخصنا صح"ردت ليو"صح"بعد لحظات ليليان تسأل سيف"هي ماما مباتتش هنا لاني روحت على اوضتها وملقيتهاش؟" نظر سيف إلى زوجته بتردد وقال "هي هي في الحقيقة ..." وقاطع حديثه أزار وهو يقوم من على الطاولة ويستعد للذهاب قائلا بنبرة لطيفة على غير عادته "ماما طلعت بدري في عندها اجتماع مهم مع مدير المعهد عشان كده طلعت قبل ما تشوفيها، وكمان قالتلي انها هتتصل بينا بعدين" أومأت لي لي بهدوء مبتسمة لشقيقها ووقفت هي الاخرى للمغادرة ولحقهم أدهم بعد أن أخذ بعض السندويشات في حقيبته.
وقبل خروجه من باب الفيلا استدار نحو سيف ومرر اصبعه الابهام على رقبته كتهديد بالقتل فازدرد الاخر لعابه وهو يولول في خاطره عن الكارثة التي ستقوم بعد عودة إيلي للبيت.
أفاقه من رعبه وضع زوجته يدها على ذراعه "اهدى يا حبيبي انت عارف انه هو بيعشق إيلي قد ايه، ولما عرف من الانترنت انها انخطبت بلا ما تعرفه زعل واحنا عارفين زعله وحش" تنهد بضيق " والله عارف يا قلبي، بس أزار كمان لازم يسمعها ويعرف هي قبلت بيه فجأة كده ازاي" وضعت يدها تحت ذقنها وهي تقول بحالمية "بس تعرف كانوا لايقين على بعض جدا انت مشوفتش نظراتهم لبعض ولا تصرفاتهم العفويه مع بعضهم، فعلا كان كيمستري حلو بينهم ولا البوسة اللي حصلت ؛ يا ابني دي كانت على الهوا وبعدين لما هو حضنها جامد وخفى وشها وهو مبتسم ، واحنا عارفين انه هو من سابع المستحيلات انه يبتسم بس هو في الحفلة دي كسر كل اللي نعرفه عنه ،هو ابتسم ، وضحك ، ومعلقش لما هي حضنته ، ولا لما باسته على خده ، ولا لما لمسته وكل ده عنده معنى واحد بس" نظر إليها سيف يرتشف من قهوته وهي تعد على أصابعها منتظرا ما ستقوله " انه بيعشقها وبيموت فيها كمان" بزق القهوة التي كانت بجوفه بعد قولها الصادم وأخذ يعيد كل ما رآه بالامس في الحفل كشريط فيديو وتأكد مما قالته زوجته، نظرات عهد،حركاته ، ابتسامته لها فقط ،ضحكته ، لمساته رغم معرفته ان هايديس يكره ان يتم لمسه وخصوصا من الجنس اللطيف.
نظر إلى زوجته قائلا" عندك حق بس ازاي، يعشقها من اول مرة يعني، دي حاجة ما بتتصدقش ابدا ومن مين من هايديس" قالت ملك وهي تجمع الصحون "وليه لا، إيلي بنت بتجنن وعاقلة وحلوة اوي ومثقفة وبتشتغل شغل حلو، وأنيقة واي حد بيتمناها اي المشكلة بقى في انه يحبها حد زي عهد" تنهد وأردف " مش قصدي بس عهد طبعه صعب وكلنا عارفين انه بيكره اي حاجة مؤنث، وفجأة كده يحب وحدة شافها لاول مرة وحتى تعامله معاها كان عفوي جدا حتى مصدقتش اللي شوفته وكأنهم يعرفوا بعض من زمان اوي" فجأة ترددت فكرة مجنونة في ذهنهما؛ هل يعقل حقا؟؟؟؟
أنت تقرأ
ملكية خاصة
Romanceمتوحش أقصى ما يمكن أن يوصف به قاس لدرجة مخيفة، بارد كالجليد، لقبه هايديس إله الجحيم الجميع يخافه بل مرتعبون منه لا يجرؤون على النظر في عينيه لانها ستكون نهايته المحتمة من عائلة عريقة جدا لها أصول ملكية وتاريخ عريق مجرد التحدث إليهم يعد شرفا كبيرا أم...