1 - 🖇️

4K 116 20
                                    

jaemin dan jeno sedang membuat kerja sekolah . ketika ini mereka berumur 17 tahun .

" jeno ni macam mane eh ? aku dah puas cari jawapan still salah " jaemin sudah give up dengan latihan math itu . dia tidak mahir subjek math tapi dia mahir subjek sains .

" kau nih cuba tengok betol betol . baca soalan balik apa yang dia nak " jeno bagaikan buku jawapan math . baginya math ini celah giginya saja. tak pernah lagi gagal math .

" erm ouhh haah lah salah nombor patutlah salah hehe " jaemin membetulkan semula jawapan itu .

" pandai pun..lain kali baca soalan betul betul " kata jeno sambil mengusutkan rambut jaemin . jaemin tersenyum malu .

" dah siap jom lah makan aku lapar la " jaemin bangkit terus menuju ke dapur untuk mencari snek .

" jaemin cari apa tu " puan lee yang sedang membasuhkan sisa pinggan di sinki .

" erm nana nak amik biskut chipsmore ni " jaemin membuka almari dan mengambil biskut itu .

setelah itu dia kembali ke ruang tamu untuk makan bersama jeno . jaemin terlihat jeno sedang bergelak tawa bersama sepupu jeno iaitu soomin .

" eh hai soomin " jaemin meletakkan biskut itu di meja .

" haii jaemin " sapa soomin lalu sambung berbual bersama jeno . jaemin diabaikan disitu .

" erm aku naik dulu borak ah " jaemin masuk ke bilik nya . baru saja mahu melepak berdua dengan jeno . ada saja perempuan itu mengganggu .

jaemin pada masa itu masih lagi tidak tahu perasaan nya dengan jeno . sama ada dia menyayangi sebagai seorang kawan ataupun lebih dari itu .

🥀🥀🥀

" jeno nah " jaemin menghulurkan air minuman yang dibeli .

" terima kasih " jeno terus meminum air itu . tersedak makan takda air . jaemin tersenyum melihat jeno .

" oppa !! " jerit soomin yang tah dari mana . semua di kantin itu memandang mereka .

" yah soomin janganlah jerit jerit orang pandang lah " jeno menepuk soomin yang terus duduk menyempit di antara jaemin dan jeno .

jaemin memutarkan bola matanya . kadang kadang dia menyampah juga dengan perempuan ini . nak je sepak sepak .

" hehe mian er oppa nak sikit ! " mula lah soomin dengan perangai gediknya tu . satu sekolah gelar dia si gedik .

" ah nah lah oppa dah habis makan " jeno berikan lebihan itu pada soomin . soomin hanya memandang muka jeno .

" kenapa ? makanlah tadi kata nak " jeno memandang hairan .

" ish oppa suaplah " soomin mengecek di bahu jeno .

" ee gedik nak mampos . kau nak makan sebok nak orang suapkan . tangan dah putus ke . ataupun dah cacat . menyampah aku tengok erghh " kata jaemin dalam hati jaemin sudah meluat disitu . nak je dia tarik soomin jauh dari jeno . adakah dia jelous oh entah lah .

" haih yelah yelah sini oppa suapkan " jeno pun hanya layankan saja . dia sudah terbiasa dengan perangai soomin itu .

jaemin bagaikan gunung api yang mahu meletop . kecik besar kecik besar dia tengok si soomin ni . ni kalau dia tiada kesabaran mahu jadi pergaduhan tarik rambut .

" erm jeno aku gerak kelas dulu lah . kalau duduk sini jadi mual pulak " jaemin terus blah meninggalkan dua orang itu .

" kenapa dengan dia tu "

" entahlah dah cepat makan . oppa nak gerak dah ni " jeno menyuap lagi sedikit kerana dia mahu mengejarkan jaemin .

" okey oppa pergi dulu bye "

" oppa !! "

jeno melulu ke kelas biarkan soomin keseorangan . soomin pun hanya merengus .

skip

jeno tercungap cungap penat berlari . dia melihat jaemin yang sedang melentokkan kepalanya di atas meja . terus dia pergi ke arah jaemin .

" yah jaemin tidur ke " jeno membisik di telinga jaemin namun tiada balasan . jeno tidak putus asa . dia menggeletek pinggang jaemin . dia tahu itu kelemahan jaemin .

" yah haha geli lah jangan laa " jaemin terus bangun menahan tangan jeno . jaemin menyilangkan tangan nya dan memandang ke arah lain .

" atototo nape ni tinggal aku tadi . taknak tunggu pun blah centu je "

" buat apa nak tunggu . soomin tu kan ada dengan kau "

" eleh . kau dah kenapa ni takkan jeles kot "

" eh sorry sikit eh takda maknanya nak jeles . aku cuma menyampah dengan soomin je "

" kenapa pulak . aku tengok elok je "

" elok kau kata . menggedik nak mampos aku tengok adalah "

" mulut kau tu jaga sikit ! " jeno meninggikan suara nya sedikit . terkebil mata jaemin . jeno menjelingnya dan terus duduk di tempat nya di sebelah jaemin .


to be continue...

enjoy reading !

[ C ] love "nomin"Where stories live. Discover now