jaemin kini mengheret beg pakaiannya itu . hujan pula turun dengan lebat ketika itu . jaemin berlari mencari tempat berlindung .
dia ternampak ada sebuah pondok . jaemin terus berlari ke sana . jaemin mengenang nasibnya semula .
" habis lah kau jaemin . macam mana kau nak hidup sekarang "
skip
jeno ke sekolah seperti biasa tapi kalini jaemin tiada bersamanya . puan lee juga menanyakan jaemin . tapi dia menipu puan lee dengan mengatakan jaemin lari rumah .
soomin tak payah cakap sejak jaemin tiada asyik berkepit aja dengan jeno . dia lagi suka jaemin tiada .
" eh oppa tu bukan ke oppa jaemin " jeno memandang arah yang ditunjuk oleh soomin .
jaemin berjalan sambil menunduk . jeno tidak mengendahkan nya . sudah malas nak kisah tentang jaemin lagi .
jeno terus melangkah masuk ke kelas nya . dia melihat jaemin masih lagi menunduk membuat kerja .
🥀🥀🥀
waktu rehat sudah bermula semua berlari ke kantin . macam tak makan setahun . jaemin hanya duduk di kelas . ikutkan dia pun lapar tapi tiada duit untuk membeli .
" weh kau pergi rehat ke " mark selaku ketua kelas menanya pada jaemin . selalunya dia selalu saja berkepit dengan jeno .
" aku tak lapar lah . lagipun aku ada kerja lagi yang siapkan " jaemin tidak memandang muka mark .
" okey lah kalau macam tu " mark terus keluar untuk ke kantin . jaemin memegang perutnya itu .
" argh sakitnya " jaemin merintih kesakitan . nak taknak kena la tahan .
skip
jeno hairan kenapa jaemin masih dikelas sedangkan sudah waktu balik . dia kisah apa lantaklah nak jadi apa pun .
" oppa ! jom balik ! " soomin seperti biasa merangkul lengan jeno .
sampai dirumah tuan lee yang baru balik dari malaysia itu terus menerjah jeno .
" LEE JENO ! " terkejut jeno . hampir saja gugur jantungnya .
" kenapa ni appa terkejut jeno "
" aku nak tanya kau mana pergi jaemin "
" jaemin dia dah lari dari rumah lah appa . tah kenapa dia tu "
" kau pasti dia lari dari rumah "
" iyalah dia kata taknak menyusahkan kita lagi jadi dia keluar la dari rumah ni "
" jaemin tu dah takda tempat bergantung selain dari kita tau . cuba fikit mana dia nak pergi "
" pandai pandai dia lah "
" aku nak kau cari dia dan bawak balik sini . kalau kau tak jumpa dia siap kau "
🥀🥀🥀
jeno perlu lah bawa balik jaemin semula . tapi dia tidak nampak kelibat jaemin di sekolah .
" weh dengar cerita jaemin masuk hospital betul ke "
" haah pagi tadi aku nampak dia terbaring dekat kelas ni . terkejut aku ingat kan dia dah mati rupanya masih bernafas "
" serius lah kesiannya dia "
" ye tho . aku cepat cepat panggil cikgu lepastu cikgu bawak jaemin pergi hospital "
jeno yang mendengar perbualan antara renjun dan haechan itu amat terkejut . dia segera menghubungi tuan lee .
" hello appa . jaemin pa ! dia dekat hospital "
" appa tau . tadi cikgu kamu dah hubungi appa "
" ouh okey baiklah "
skip
" doktor macam mana dengan keadaan jaemin ? " tanya tuan lee sebaik sahaja doktor itu selesai merawat jaemin .
" jaemin sudah okay . cuma dia pingsan kerana dia tidak makan . dan cuma perlu jaemin sedar jelah . tiada apa apa yang serius pun . saya beredar dahulu " doktor itu terus berlalu . tuan lee dan puan lee dengan segera masuk ke dalam untuk melihat jaemin .
" kesian jaemin kan bang . kita gagal untuk menjaga jaemin seperti yang diamanahkan oleh ibubapanya " air mata puan lee menitis sedikit . dia agak simpati dengan jaemin .
to be continue...
maaf kalau ada typo ❤️ kalau ada yang tak faham silakan tanya ya !
YOU ARE READING
[ C ] love "nomin"
Fanfictionjeno dan jaemin sudah berkawan sejak mereka masih kecil . ibu bapa jaemin sudah meninggal sejak jaemin berumur 10 tahun . ibu bapa jeno lah yang menjaga jaemin . jaemin sayangkan jeno sangat sangat malah mencintai jeno . malang nya jeno hanya menga...