-
sudah seminggu jeno mengabaikan jaemin . dia hanya sibuk dengan soomin . seperti nya dia lebihkan soomin dari jaemin .
jaemin pun sudah malas mahu melihat muka jeno . balik balik dia bersama soomin .
lagikan pula jisung sudah berjaya membuat jaemin cair pada nya .
" icung nak suap " manja jaemin pada jisung .
jisung tersenyum comel dan menyuap mee goreng itu .
" umm icung suap lagi sedap " kata jaemin .
" ee manja sangat ni geram " jisung mencubit pipi jaemin .
" yahh ape ni sakit lah " pipi jaemin mengembung .
" lain kali jangan lah comel sangat kan icung dah geram "
" ikut aku jap " jeno menarik tangan jaemin dan membawa dia ke tandas .
" ish kau nak apa sakit lah " jaemin menepis tangan jeno .
" apahal kau macam tu dengan budak tu "
" macam apa "
" kau tak ingat ke yang kau ada boyfriend nak curang dengan aku ? "
" habis kalau kau ? dengan soomin tu bukan main lagi i love you bagai peluk peluk "
" sukati aku lah nak buat apa pun kau siapa nak halang aku " bentak jeno .
" okay fine aku memang bukan siapa siapa pun , aku pun tak hingin sangat dengan kau "
" habis kau ingat kau siapa ? aku dah jemu lah dengan kau baik soomin dari kau " kata jeno .
jaemin hanya diam dari membalas . tanpa dia sedar dia telah mengatakan sesuatu yang sangat bodoh .
" aku putus dengan kau " ucap jeno .
" j..jeno " mata jaemin mula bergenang .
" ape kau nak lagi ! kau dah dapat kan apa yang kau nak ! " jeno meninggi suara .
" aku tak kata pun yang aku nak putus dengan kau.. " jaemin merangkul lengan jeno .
" lepas lah aku rimas , jijik dengan sentuhan kau "
" hisk jeno..hisk "
" lepas ni jangan berani lagi kau sentuh sentuh aku dekat pun aku taknak "
-
hari seperti biasa yang dimana seperti hari yang sebelum ini . diabaikan . jaemin juga sudah tidak mahu mendekati jisung setelah lelaki itu melafazkan cinta nya terhadap jaemin .
flashback
" hyung hyung " panggil jisung .
" ye saya kenapa ni "
" erm kalau icung cakap menda agak agak nya hyung marah tak "
" marah ? macam mana nak marah kalau icung tak cakap lagi ape benda nya tu ? "
" alah hyung ni " jisung memuncung .
" okey okey hyung gurau je "
" hyung kena cakap sudi or tak sudi "
" okey teruskan "
" erm sebenarnya dah lama icung pendam perasaan ni sejak first time icung nampak hyung . icung yakin yang hyung ni memang ditakdirkan untuk icung . sudi tak kalau hyung jadi peneman hidup icung hingga nafas icung yang terakhir ? " ucap jisung .
jaemin terpana seketika , dia sendiri tidak tahu mahu menjawab apa . kalau reject dia rasa serba salah bila terima rasa bersalah juga .
bukan apa lah tapi jaemin dah tetap dengan pendirian nya , datang lah lelaki dari langit pun dia tetap mahu jeno LEE JENO .
" erm..icung hyung bukan tak suka icung hyung suka sangat icung , icung baik selalu teman hyung care pasal hyung . tapi hyung suka tu hanya batas macam adik hyung sendiri . hyung tak pernah terpikir pun nak ada hubungan yang lebih macam tu . lagipun icung kan masih kecil lagi nak bercouple bagai . nanti pelajaran icung pun terganggu so apa kata icung belajar dulu pasal boyfriend or girlfriend tu ketepikan dulu . maaf lah tapi hyung tak sudi , maaf ye " jelas jaemin .
" okey " jisung terus meninggalkan jaemin dengan air mata yang jatuh berjujuran .
" haih...hyung bukan apa tapi jeno masih dekat hati hyung , dia lah yang pertama dan yang terakhir " gumam jaemin .
-
YOU ARE READING
[ C ] love "nomin"
Fanfictionjeno dan jaemin sudah berkawan sejak mereka masih kecil . ibu bapa jaemin sudah meninggal sejak jaemin berumur 10 tahun . ibu bapa jeno lah yang menjaga jaemin . jaemin sayangkan jeno sangat sangat malah mencintai jeno . malang nya jeno hanya menga...