14 - 🖇️

1.6K 134 6
                                    

button vote hilang ke , kenapa ramai baca tapi tak vote ni

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

button vote hilang ke , kenapa ramai baca tapi tak vote ni .

nak delete lah book ni lepastu buat balik baru ada balik kot button vote ni macam tu ?

-

jeno hanya memandang susuk jaemin yang berlari keluar dari bilik nya . dia mengambil balik telefon nya dan sambung chat dengan soomin .

soomin
kenapa lama betul seen ?

jeno
sorry tadi ada hal kejap

soomin
so macam mana ? boleh tak ?

jeno
erm boleh boleh sampai lelaki tu dah tak suka soomin kan ?

soomin
haah

jeno
okey kalau macam tu apa yang oppa patut buat untuk jadi boyfriend palsu soomin ?

soomin
ish oppa ni , kita action macam kita ni sepasang kekasih lah macam tu .

jeno
okay okay

soomin
selagi dia masih tak percaya selagi tu lah kita teruskan hubungan macam ni .

jeno
habis kalau 2 bulan , 2 bulan lah kita couple fake ni ?

soomin
iyup !

" haish nak bagitahu jaemin ke tak eh " batin jeno .

" kalau tak bagitahu nanti dia fikir apa pulak tapi kalau bagitahu dia nanti dia marah " fikir jeno lagi .

" ah lantaklah dia lah nak pikir apa pun , ni lah masa nya aku boleh balas apa yang dia buat kat sekolah tadi huh "

-

" jeno pergi dulu omma ! " jeno dengan bergegas pakai kasut dan keluar dari rumah .

jaemin hanya diam duduk di meja makan . dia menguis nguis nasi dengan malas .

" jaemin kenapa tak ikut sekali dengan jeno tuh ? " tanya puan lee .

" awal lagi omma takpe lagipun jaemin boleh pergi sendiri " jawab jaemin hampa .

" kenapa ni ada masalah eh "

" tak ada lah mana ada masalah pape "

" habis monyok je ni "

" mana ada "

" yelah yelah cepat makan jangan duk kuis kuis nasi tu "

" baik omma "

skip

jaemin sampai di sekolah dengan malas nya . dia tidak tahu kenapa hari ini hari paling dia malas nak buat apa apa .

sedang perjalanan nya ke kelas , dia ternampak jeno dan soomin berjalan berduaan sambil bersilang tangan .

sedikit terguris hati jaemin melihat dua figura itu bermanja sambil bergelak mesra .

" huh , nak cepat konon " geram jaemin .

jeno yang sedang tergelak itu melihat jaemin yang sedang memandang nya dengan mata helang nya .

tapi dia hanya buat buat seperti jaemin tiada disitu .

" okey lah i gerak dulu , hati hati tau masuk kelas tu nanti rehat kita jumpa lagi tau . bye i love you ! " kata jeno lalu terus masuk ke kelas .

jaemin hanya memerhati adegan itu dengan perasaan yang bercampur bauk .
dia berputusan mahu memonteng kelas untuk satu hari ini .

-

" kalau dah tak suka aku tak payah lah couple dengan aku dah "

" si betina tu pun sama jugak macam takda jantan lain nak rembat "

" kalau ye nak rembat orang punya , rembat lah yang lain "

" sibuk je kacau hidup aku apahal "

" amik jelah jeno tu aku tak hamak pun lah setakat jeno heh orang lain pun takda hm "

" jeno tak sayang aku ke ni . aku comel apa hensem pulak tu "

" dari perempuan tu , muka pun macam makcik cuci jamban je "

luah jaemin pada seekor kucing yang sedang baring di peha nya . tiada tempat lain untuk dia lepak masa ponteng kelas selain rooftop sekolah .

" betul tak kucing , nana comel kan kan kan " kata jaemin sambil menggosok pipi kucing itu .

" meow- "

" ee comel je dia kata ya "

" mow meow meoww maameow ( aku kata taklah pabo ) "

" iya iya tahu lah nana comel ish puji lebih lebih pulak kembang dah ni "

" mwoww meowww meyoww ( malas aku baik aku membuta ) "

-

-

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[ C ] love "nomin"Where stories live. Discover now