2 - 🖇️

2K 94 16
                                    

sepanjang kelas jeno asyik mendiam . kadang takut juga jaemin nak bercakap dengannya . tapi sampai bila mahu berlenggang begini .

" erm jeno "

" hm ? "

" kau marah lagi ke dekat aku "

"...."

" haih sorry sebab cakap macam tu dekat soomin . aku tak patut cakap macam tu dekat orang yang kau sayang "

jeno berhenti langkahnya dan memandang tepat wajah jaemin . mata jaemin tak keruan di tatap begitu . jeno memegang kedua tangan jaemin .

" aku pun nak minta maaf dekat kau sebab tinggi suara pada kau . mianhe "

" eh takpa aku tak marah pun dekat kau pasal tu "

" oppa !!! " soomin seperti biasa mengganggu keadaan . dia berlari ke arag jeno dan terus memeluk lengan jeno .
jaemin memandang tajam .

" eh kenapa ni soomin " kata jeno sambil membelai rambit soomin yang sedikit serabai .

" hehe jom balik sama sama "

" eh bukan ke soomin balik dengan appa soomin "

" ish seminggu ni appa tak ada dekat rumah la dia pergi ke jepun ada urusan kerja jadi soomin tinggal dekat rumah jeno la sementara "

" ouh kalau macam tu jomlah kita balik nanti lama lama omma marah "

jeno dan soomin berjalan dahulu meninggalkan jaemin di belakang . jaemin memuncungkan mulutnya . dia seperti diabaikan .

tiba tiba jeno dan soomin hilang di pandangan nya . sudah ketinggalan jaemin di belakang .

moto dan kereta pula sibuk lalu di kawasan itu dengan sekelip mata ada sebuah moto yang laju di sebelahnya . terjatuh jaemin akibat selisihan tadi .

" argh luka . benci lah macam ni " siku jaemin terluka kerana terjatuh . sebenarnya jaemin agak trauma dengan luka luka dan darah .

🥀🥀🥀

" eh mana jaemin ? " jeno baru perasan jaemin tiada di belakang nya . mana taknya dari tadi sebok tergelak gelak .

" biarlah dia kita masuk dalam dulu . oppa jaemin tu bukanny kecik lagi " soomin menarik lengan jeno masuk ke dalam rumah .

" haii omma ! kami dah balik " laung jeno . dia menanggalkan kasut sekolah dan letak di rak kasut .

" hai anak omma hai soomin . eh mana jaemin " puan lee hairan tiada jaemin bersama mereka .

" er tah lah dekat belakang kot "

tak lama lepas tu jaemin pun balik dengan jalan terhinjit hinjit itu . dia menyorokkan luka di siku itu .

jeno dan soomin yang sedang sakan menonton tv itu perasan kepulangan jaemin .

" jaemin mana kau pergi "

" takda pergi mana . tertinggal barang dekat kelas " jaemin terus masuk ke biliknya . dia takut untuk merawat lukanya sendiri .

" yah jaemin " jeno masuk ke bilik jaemin . terkejut berok jaemin dibuatnya .

" eh kenapa dengan tangan kau ni . luka ni "
pucat muka jeno kerana risau .

" eh takda apa lah . dah pergi sana layan si soomin tuh "

" diam . biar aku rawatkan . kau jangan nak buat aku naik angin " kata jeno dengan tegas . jaemin terus menunduk takut untuk melihat muka jeno .

jeno mengambil ubat gamat dan kapas juga pembalut luka . jaemin hanya membiarkan jeno . kalau dibiarkan lagi terok lah luka itu .

pipi jaemin terus merah apabila jeno memegang tangannya dengan lembut . dia dapat rasa hembusan nafas jeno . selesai sahaja membalut jeno terus keluar dari bilik jaemin .

jaemin memegang balutan itu . caring juga rupanya . tersenyum manis jaemin . jaemin terus keluar dari biliknya selepas selesai mandi . lapar sebenarnya baru balik sekolah kah katakan .

dengan mood yang ceria dia ke dapur untuk makan . malangnya moodnya sudah hancur . dia melihat jeno dan soomin seperti mahu bercium .

jaemin tidak sanggup melihat andegan itu . dia terasa hatinya telah mula retak . dia kembali ke biliknya .

to be continue

sorry kalau ada typo ❤️

[ C ] love "nomin"Where stories live. Discover now