!

5.7K 178 21
                                    



Arkadaşlar selam! Öncelikle sizi bölüm dışı bir şeyle rahatsız ettiğim için kusura bakmayın. Ama eğer şu an burada bunu okuyorsanız lütfen okumaya devam edin, çünkü önemli bir şeye değinmeliyim.

Kültürüne, insanlarına, müziğine, her şeyi geçtim direk ülkeye yerleşmeyi isteyecek derecede çoğumuzun sevdiği Güney Kore'den bahsedeceğim.

Dışarıdan bakıldığı zaman her şey elbette hoş güzel. Eğitim sistemleri de ciddi anlamda sorumluluk gerektiren ve yoracak şekilde. Aynı zamanda Kore gibi bir asya ülkesinde tek bir çocuk okutmak bile sandığınızdan daha büyük bir maliyet elde eder. Kısacası eğitim sistemiyle ve öğretim seviyesiyle bile bizi alt eden mükemmel bir ülke.

Fakat! Özellikle Güney Kore devleti, okullarda olan zorbalıklara her daim göz yumuyorlar. Şimdi asıl konumuza gelelim.

Yaklaşık yarım saat önce instagramda bir sayfa gördüm. *Karantina dolayısıyla zorbalık, kişiyi intihar etmeye manipüle etme, okullarda dışlama yüzünden depresyon pek göz önünde değildi.* Bizim ülkemiz gibi olmadığından, asya ülkeleri çoktan eğitime başladılar ve bu olaylar tekrar gün yüzüne çıktı. Ve bildiğiniz gibi, asya ülkelerindeki depresyon* + intihar/ölüm oranı oldukça yüksek.

Henüz 17 yaşında bir erkek öğrenci. Gördüğü zorbalık + taciz (?) ciddi seviyede. Okulu bunun hakkında hiçbir şey yapmayıp her daim sessiz kalmış. Ta ki henüz gençliğinin baharına yeni girmiş bu çocuğun hayatını yitirmesine dek. Annesi isyan ediyor, en kötü bir özür bekliyor ama nafile.

Şimdi sizden ricam birkaç satır/paragraf aşağıya bırakacağım hesabı olabildiğince yaymanız. Hyeonseob'un hesabını şu an annesi yönetiyor ve ulusal dilekçeler (?) kullanıyor anladığım kadarıyla. Buna sebep olan öğrenciler hala rahat, başıboş ve sorumsuz bir şekilde gülüp eğlenebiliyorlar. Aynı şekilde okulundaki öğretmenler de. Hiçbir ceza almadan hala eğitim vermeye devam edebiliyorlar.

Biliyorum, tek birkaç kişiyle elden bir şey gelmez, bir yabancı bir şey yapamaz. Ama birimizin bile yayması, destek olması belki de ciddi bir bireyin bunu görmesini sağlar ve artık işi ciddi boyuta taşıyıp gerekli işlemler yapılabilir.

Hyeonseob, böyle bir olayı yaşayan tek öğrenci değil. Tek genç değil. Ve tek insan da değil. Sadece şu an net bir şekilde ulaşabildiğim, erişebildiğim, sizlerle kolaylıkla el ele verip iş birliği yapabileceğim bir hesabı olduğundan bunları yazıyorum. Muhtemelen dünyamızda bunları durdurmak neredeyse imkansız. Ama biz sadece oturup izlersek, o zaman suçlu oluruz. Sizden ricam gözlerinizi açın. Sessiz kalmayın.

Lütfen Hyeonseob'un ruhunun huzura erişebilmesi için bir yardım eli uzatalım. Zaman ayırdığınız için teşekkürler.

https://instagram.com/1m_not_goodatgoodbye?utm_medium=copy_link

-

@/ 1m_not_goodatgoodbye

BNHA TEPKİ / REACTION & EXTRA'SHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin