75. Nakal erh

62 0 0
                                    

Pintu bilik air dikuak. Rambutku yang basah itu aku kesat dengan tuala kecil.

Aku sudah menukar pakaian dalam bilik air tadi. Baju tidur satin bertali halus warna biru aku kenakan ke badan.

Rain yang memandang isterinya itu hanya tersengih nakal.

“Sayang.” Rain memelukku dari belakang.

Tergamam aku seketika dipeluknya. Kain tuala yang aku pegang tadi sudah jatuh ke lantai.

“Bila bie masuk?” tanyaku gugup.
Rain memegang bahu isterinya itu. Badan isterinya dipusing agar memandangnya

“Bie nak mandi kejap.” Ucap Rain.
Sebelum berlalu ke bilik air, pipi isterinya itu dicium.

Tergamam aku dibuatnya. Jantung sudah berlagu rancak.
 
Hai lah jantung. Janganlah kau buat peragai sampai aku kena darah tinggi.
Itulah kau Una.

Dulu kau doa sangat bagi Rain tu jadi lelaki. Kau cakap kau nak goda dialah, apalah. Sekarang dia dah jadi laki engkau, engkau pula yang kaku.

Padan muka. Lain kali cakaplah besar lagi. kutuk hatiku.

Aku melangkah perlahan naik ke atas katil. selimut ungu itu aku selak dan aku selimutkan ke badan.

Kepalaku diletakkan ke atas bantal. Mata aku kian gelap. Akhirnya aku terlena.

Rain keluar dari bilik air dengan berpakaian seperti biasa. Seluar pendek bunga-bunga warna kuning berlatarkan warna hitam dan baju t-shirt tanpa kolar lengan pendek warna kuning menampakkan kelakiannya.

Wajah jambunya itu tampak bersih tanpa sebarang cela mahupun parut.

Bibirnya yang merah menampakkannya seorang lelaki yang tidak merokok.
 
Rain melangkah ke katil. Segaris senyuman terukir di bibirnya melihat isterinya nyenyak tidur.

Dia turun merebahkan badannya ke atas katil. Rasa penat siang tadi masih belum hilang.

Isterinya yang berada di sebelah dipandang sayang. Pipi mulus isterinya itu diusap perlahan. Ubun-ubun isterinya dikucup.

Rain menarik badan isterinya ke dalam pelukkan. Akhirnya dia terlena bersama mimpi indah.

Pagi itu Rain terjaga dari tidur. Rasa berat di dadanya membuatkan dia membuka mata.

Kepala isterinya enak mendarat di dadanya. Pelukkan erat isterinya membuatkan bibirnya menguntum senyum.

Tangan kirinya mengusap lembut rambut isterinya itu. Selimut ditarik sedikit ke badan isterinya kemudian, dia menutup matanya kembali dan meneruskan lenanya.

Aku mengeliat di atas katil. aku membuka mata perlahan. Nyenyak tidurku semalam. Aku bangun dan duduk bersila di atas katil.

“Morning sayang. Nyenyak tak tidur semalam.” Tanya Rian yang baru keluar dari bilik air.

Aku menghadiahkan senyuman buatnya.

"Awal bie bangun.” Aku merangkak untuk turun dari katil. Rain mendekatiku.

Tuala biru di penyidai diambil dan dihulurkan kepadaku.

Pipiku dicium manja. Aku tergamam seketika.

Hish. Dari semalam, kerjanya asyik cium aku saja. Tak penat ke?

“Pergi mandi. Kejap lagi kita turun bawah. Sarapan.” Aku mengangguk perlahan.

Laju aku meninggalkan dia.
Aku menutup pintu bilik air. Aku kunci dari dalam.

Dadaku aku pegang.

Terbalikkan WatakWhere stories live. Discover now