H1

3K 44 31
                                    

MAJOR EDIT 30-12-2016

"Opstaan!" Het is half acht 's ochtends. Vandaag is de eerste dag in vijf vwo. Langzaam rol ik uit bed en loop nog slaapdronken naar mijn kledingkast. Nadat ik ondergoed, jeans en een shirt heb gepakt, strompel ik naar de badkamer. Ik draai de douchekraan open en ga onder de warme waterstralen staan. Na een paar minuten draai ik de kraan weer dicht en kleed me aan. Ik kijk op de klok; kwart voor acht. Ik moet echt opschieten als ik nog op tijd op school wil komen.  Snel loop ik naar beneden waar ik een broodje pak en die probeer op te eten terwijl ik mijn schoenen aantrek. Ik pak mijn tas, die ik gelukkig gisteren al klaar had gemaakt, en trek mijn jas aan. Als ik mijn fiets heb gepakt, sprint ik naar school. Precies als ik over de drempel stap, gaat de bel. Ik ga sneller lopen, gelukkig had ik gisteravond al even gekeken in welk lokaal ik nu zit. Als ik de deur achter me dichttrek gaat de tweede bel. Ik ben gelukkig precies op tijd. 

Als ik naar voren kijk zie ik mijn nieuwe mentor staan. Het is een nieuwe docent, maar door gebrek aan vrijwillige mentoren kon hij al mentor worden. Hij is zeker niet lelijk. Hij heeft donkerbruin haar in een kleine kuif, met bruine ogen. Snel ga ik naast Anouck zitten. "Hallo iedereen, ik ben jullie nieuwe mentor, ik ben meneer James." De hand van Lisa schiet direct in de lucht. "Welk vak geeft u ons?" Vraagt ze. "Engels" antwoordt meneer James kortaf. "Hoe oud bent u?" Schreeuwt Eva nu door de klas. "Ik ben 24"( ik weet dat hij ouder is maar anders komt het niet zo goed uit in dit verhaal) "Oké we gaan even beginnen met een kort voorstel rondje, ik begin wel. Ik ben meneer James, 24 jaar, single en mijn hobby's zijn gitaar spelen en lezen." Nu is het mijn beurt. Twijfelt begin ik met praten, "Ik ben Iris Simons, ik ben 17 jaar oud, en mijn hobby's zijn zingen en hockeyen." Als de hele klas geweest is mogen we gaan. "Hij is best wel knap hè?" Begint Anouck als we het lokaal uit lopen. Snel kijk ik om ons heen voordat ik antwoord. "Ja, hij is niet lelijk." Achter me zie ik meneer James zijn lokaal afsluiten. Anouck knipt haar vingers voor mijn gezicht. "Waar zit je met je gedachten?" Voordat ik iets kan zeggen, praat Anouck al honderduit over haar vakantie en jongens. 

Als ik na het laatste uur naar mijn kluisje loop, denk ik aan meneer James. Hij is lijkt me echt aardig. Opeens loop ik tegen iemand aan, het is meneer James. Sorry mompel ik zachtjes, en ik loop weer door. "Wacht even, Iris, je lijkt de hele tijd zo afwezig, tijdens de les lette je ook al niet op. Als me ergens mee zit kan je altijd naar me toe komen hoor." Hij kijkt me bezorgd aan. "Er is niks", zeg ik snel en loop naar mijn kluisje zonder op zijn antwoord te wachten.

Als ik 's avonds in bed lig, kan ik het niet voorkomen om aan meneer James te denken. Ik zou hem best wel graag beter willen leren kennen. Hij lijkt me heel aardig, natuurlijk is het ook een bonus dat hij niet bepaalt de lelijkste is.

My teacher ft. Theo JamesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu