Nieuws

1.1K 23 18
                                    


Iris p.o.v.

'Goedemorgen beauty' hoor ik als ik langzaam mijn ogen opendoe. Ik rek me uit en ga recht op zitten. Even ben ik gedesoriënteerd, want ik lig in Theo's bed. Ik voel zijn warme arm om mijn schouders, op die plekken tintelt mijn huid. Ik kijk op de wekker en zie dat het al half 11 is. Snel sla ik het dekbed van me af en stap uit bed. Zijn houten laminaatvloer voelt koud aan onder mijn warme voeten. 'Heb jij al ontbeten?' Vraag ik aan Theo. 'Nee nog niet, ik wachtte op je.' 'Awh wat lief' zeg ik terwijl ik mijn wangen rood voel worden.

Als ik de deur opendoe, zie ik dat de tafel al gedekt is. Op de grote houten tafel staan twee witte, vierkante borden met bestek, ook staan er allemaal schalen met croissantjes, fruit, donuts en nog veel meer lekkere dingen. 'OMG, dit had je echt niet hoeven doen!' Schreeuw ik bijna. 'Maar ik moet mijn meisje ook wel eens verwennen' antwoordt Theo. Hij is echt veel te lief.

Als ik een paar keer heb opgeschept, schuif ik mij bord een stukje naar voren; 'ik zit vol' zeg ik terwijl ik bijna ontplof. 'Ik ook' hoor ik naast me. Als ik de kalender zie, die in zijn keuken hangt, besef ik me opeens dat ik morgen weer naar school moet. Daar heb ik geen zin in, dan mag ik niet close zijn met Theo. En ik moet na school nog huiswerk maken, dus dan kan ik ook niet naar hem toe. Volgens mij staar ik, want Theo volgt mijn blik, en ziet de kalender. 'Morgen weer school hè?!' Zegt hij. 'Ja helaas wel' antwoord ik hem.

Theo p.o.v.

Het is nu grote pauze. Ik heb het uur hierna de klas van Iris. Het is altijd zo'n wroeging, ik hou van haar, maar ik mag het niet openbaar maken. Het liefste zou ik nu van de daken willen schreeuwen dat ze mijn meisje is. Maar het mag niet. Ik schrik op uit mijn gedachtes, als mijn telefoon afgaat.

Theo: met Theo James, met wie spreek ik?

Vreemde: met ziekenhuis Maastricht, we hebben een mededeling voor u.

Theo: huh, waarover dan? Ik woon helemaal niet in Maastricht.

Vreemde: over uw zoon, Louis, hij heeft een verkeersongeluk gehad. Zijn moeder is overleden, maar hij heeft alleen zijn enkel gebroken.

Theo: ik heb helemaal geen zoon..

Vreemde: u bent toch Theodore Peter James Kinnaird Taptikilis?

Theo: ja, dat ben ik.

Vreemde: dan bent u toch echt vader.

Theo: Hoe oud is mijn zoon dan?

Vreemde: vier jaar.

Theo: oké, nu moet ik hem opvangen, of niet?

Vreemde: yep, exacte gegeven stuur ik via de mail.prettige dag nog

Theo: bedankt, hetzelfde.

Shit, ik heb dus kennelijk een zoon. Hoe moet ik dit in vredesnaam aan Iris vertellen? Je gaat niet zomaar even naar haar toe en zegt dan: ohw ja was ik even vergeten te vertellen, ik heb een zoon, wat ik tot vanmiddag ook nog niet wist. Nee, dat doe je niet. Ze zou zich rot schrikken, en me daarna dumpen. Want welk 17 jarig meisje valt er nou op haar leraar die ook al een kind heeft? Niemand. Ik besluit dus maar om het niet aan haar te vertellen, in ieder geval nog niet. Ik open mijn e-mailaccount en zie dat ik een mail heb van het ziekenhuis Maastricht. Ik klik heb aan. Als ik de mail doorlees, schrik ik, hoe ga ik dit ooit verborgen houden?

Iris p.o.v.

Als de bel is gegaan, dromt de hele school als een mierenleger naar het juiste lokaal. Als ik het lokaal in wil lopen, zie ik dat er al wel klasgenoten zijn, maar 'meneer James' ontbreekt. Normaal is hij er altijd heel vroeg, ik begin me zorgen te maken. Het aller ergste is nog dat niemand dat mag merken, want dan zijn we er gloeiend bij. Dan raakt Theo zijn baan kwijt en gaat hij naar de gevangenis en word ik van school gestuurd.

In het lokaal staan drie rijen van tafeltjes van twee personen. (Snappen jullie het nog? Het is gewoon een basis middelbare school opstelling😊) ik ga ongeveer in het midden zitten naast Anouck. Ik verveel me een beetje, dus begin ik figuurtjes te maken met mijn handen, door het zonlicht wat op mijn tafel schijnt. Als de tweede bel gaat, komt meneer James pas het lokaal binnen. 'Sorry jongens, ik was even iets later.' 'Waarom dan?' Vraagt Marie, ze is echt zo'n arrogant meisje. 'Dat hoef ik jullie niet te vertellen.' Antwoord Theo kortaf.

Theo p.o.v.

Als ik het lokaal binnenstap, krijg ik direct weer een brok in mijn keel. Je zou zeggen dat het fijn zou zijn om Iris weer te zien, maar wetende dat als ik gesnapt word in de gevangenis beland, is dat helemaal niet zo. Ik ben juist zenuwachtig, straks kijk ik te veel naar Iris en valt dat klasgenoten van haar op. Als de klas eenmaal aan het werk is, zeg ik dat ik even iets moet uitpinten voor het volgende lesuur. Wat niet het geval is, ik moet even alleen zijn, gewoon even rust. Maar dat kan helaas niet, want ik moet werken. En een klas vijf kan je absoluut niet even alleen laten, dan breken ze het lokaal af. Ik pak snel een aantal oude werkbladen uit mijn kluisje uit de lerarenkamer, zodat het tenminste lijkt alsof ik echt iets gedaan heb, en loop dan naar mijn klaslokaal.

Een maand, het spookt de hele tijd door mijn hoofd. Nog maar een maand. Ik weer niet of het me gaat lukken. Ik hoop het wel, natuurlijk. Im schrik op. Uit mijn gedachten als de bel gaat. Ik zeg nog gedag tegen mijn leerlingen en loop dan naar de balie omme ziek te melden. ' ja, u ziet er ook niet fit uit' zegt de verzuim medewerkster. En bedankt, denk ik. Ik loop naar me auto en rij naar het bos, daar kan ik lekker alleen zijn. Ik parkeer mijn auto en pak mijn tas. Na een eindje lopen, kom ik aan bij een klein bosmeer. Ik ga zitten op een omgevallen boomstam en staar voor me uit. Wat moet ik doen? Nog een maand, dan is alles voorbij. Het liefste zou ik het zo lang mogelijk uitstellen, maar dat gaat helaas niet.

Iris P.O.V.

'Hallo, met wie spreek ik?' Mijn telefoon gaat af, dus neem ik op. 'Hi, Luke hiero'

'Hé, waarom bel je me?'

'Ikkuh vroeg me af of je misschien met menaarhetgalazouwillengaan'

'En nu verstaanbaar please!'

'Of je met me naar het gala wil?'

'Jawel hoor, maar gewoon als vrienden'

'Yep, gewoon friends'

'Okay tot maandag'

'Tot maandag'

Shit. Hoe moet ik dit aan Theo vertellen? Ik kon ook moeilijk nee zeggen, want dan zou Luke er waarschijnlijk achterkomen. Ik heb morgen afgesproken met Theo, dan ga ik het hem vertellen. Hij komt er toch achter, want hij moet surveilleren bij het gala. Ik vind het zo jammer dat ik niet gewoon met Theo naar het gala kan.

Ik strijk voor de laatste keer mijn jurkje glad, als mijn telefoon gaat. 'Hey babe, ik sta bij het parkje' snel pak ik mijn tasje en jas en stap de deur uit. Ik loop een paar straten door en zie dan Theo's auto staan. Rustig loop ik naar hem toe en open de deur. 'Hé schatje' zeg ik als ik de deur achter me dicht gooi. 'Hoe gaat het?' Vraagt hij lief. Ik zeg dat het goed gaat, en zet daarna de autoradio aan. Ik zoek even, maar vind dan skyradio. Goed genoeg. Er is net een liedje van 5 seconds of summer op, ik zing luidkeels mee. Het is tomorrow never dies, het lievelingsnummer van mijn beste vriendin Anouck. (Kuch kuch..Pia) Theo kijkt me aan met een grijns op zijn gezicht. 'Ik wist niet dat je goed kon zingen' zegt hij dan sarcastisch. Boos kijk ik hem aan. Ik moet hem nog steeds vertellen over Luke, maar als ik aan zijn reactie denk, begin ik al bijna te trillen. Nee, ik wacht wel even, het gala is toch pas over een paar weken.

'Uhm Iris, ik moet je wat vertellen' zegt Theo onzeker.

A/N

Hallo mensen (of buitenaardse varkens) hoe gaat het met jullie? Sorry dat ik zo lang niet heb geüpdatet, ik was op vakantie en ik had geen wifi. Zielige ikke😢 haha ik heb lekker cliffhanger (cliffordhanger😂)

Zijn er eigenlijk ook 5sos fans onder mijn lezers?

Ik vind het zo cool dat er mensen de tijd nemen om dit verhaal te lezen. Ik heb net girl online gelezen van zoë. Hebben jullie die gelezen? Zo ja, hoe vonden jullie hem? Ik vond het echt een super leuk boek, maar wel met veel serieuze boodschappen. Ik wil nu weer gewoon regelmaat in het uploaden van hoofdstukken, ik dacht zelf aan elke maandga, wat vinden jullie daarvan?

Bye bye

L

My teacher ft. Theo JamesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu