Nieuwe leerling

776 20 9
                                    

Iris p.o.v.

Ik loop snel de trap op als ik de deurbel hoor. Daar is Theo's ex en zijn zoontje. Als ik boven ben, open ik de eerste deur die ik zie. Het is de badkamer, ik loop weer naar buiten en open de volgende deur. Dit is de slaapkamer, ik ga op het bed zitten en luister naar het gesprek van beneden. "Louis gaat straks naar basisschool de boeg." Ik ga liggen op het bed, want ik heb toch niets beters te doen. Als ik lig, merk ik pas hoe moe ik ben en ik val direct in slaap. Een uur later word ik wakker van gekraak op de trap, het is Theo die naar boven loopt. Langzaam open ik mijn ogen en kijk op het klokje naast het bed. 22:43. Het is al best laat. Een paar minuten later deukt het bed in, ik was kennelijk weer gaan dommelen ofzo, want ik had niet in de gaten dat de deur open en dicht was gegaan. "Hi lieverd, ben je moe?" Vraagt Theo terwijl hij zijn warme hand op mijn schouder legt. Slaperig knik ik en plof dan weer op het kussen. "Ga maar lekker slapen, vind je het goed als ik er zo bij kom liggen?" Weer knik ik.

Ik open langzaam mijn ogen, versuft rek ik me uit en kijk om me heen. Oh ja dat was ook zo, ik sliep bij Theo. Snel kijk ik naar hem, hij slaapt nog. Zachtjes snurkend ligt hij op zijn zij. Ik sla de dekens voorzichtig van me af en loop naar beneden. Ik ga op de bank zitten en zet de tv aan. "Goedemorgen liefje" hoor ik na ongeveer een half uur uit de deuropening komen. Zijn stem is nog helemaal schor van het slapen. "Goedemorgen schat" antwoord ik terwijl ik naar hem toe loop om hem een kusje te geven, maar als ik bijna bij hem ben, hoor ik een klein, verlegen stemmetje wat vraagt; "wie is dat papa?" Oh ja zijn zoontje woont hier nu. "Dit is papa's vriendin, Iris." "Hey Louis, heb je trek?" Vraag ik maar om dit gênante moment te beëindigen. Hij knikt en ik loop naar de keuken. Even later zit hij op de bank met een broodje Nutella, terwijl hij naar een aflevering van Spongebob squarepants aan het kijken is. "Theo, ik ga weer naar huis" zeg ik tegen hem terwijl ik mijn jas aandoe. "Oké tot maandag" zegt hij en drukt snel een kus op mijn wang.

Geïrriteerd sla ik mijn wekker uit, het is weer maandag. Vandaag zou er een nieuw iemand in onze klas komen. Ik ben benieuwd of het een jongen of een meisje is en of diegene aardig is. We krijgen ook weer nieuwe zitplekken doordat hij of zij komt. Shit ik moet echt op gaan schieten ik heb nog 20 minuten voor ik weg moet. Snel pak ik schone kleren en spring onder de douche. Ik smeer snel een broodje met Nutella en eet hem op. Mijn nieuwe vans doe ik aan. Ik zie dat het tijd is om te gaan, maar ik hoor niet de vertrouwde fietsbel van Anouck. Ze is normaal altijd precies op tijd. Ik wacht nog één minuutje maar ga dan wel weg, want ik wil niet te laat komen. Als ik mijn kluisje dicht doe, gat de bel. Strakke timing. Ik loop naar het wiskunde lokaal. Ik ben echt niet goed in wiskunde en dan ook nog op maandag het eerste uur. Vreselijk. Als ik het lokaal binnenloop, zie ik Anouck naast Sandra zitten. Sandra is echt een trut. (A/n sorry voor als je zo heet, ik moest gewoon een naam verzinnen) verder zit iedereen al naast iemand, zuchtend plof ik neer aan een leeg bankje. De plek naast mij is leeg. Als de wiskunde leraar de les net wil gaan beginnen, wordt er op de deur geklopt. "Binnen" Er komt een jongen met blauwe ogen, blond haar en een lip piercing de klas inlopen. "Oh, jij bent zeker de nieuwe leerling?" "Eh ja" antwoordt de jongen verlegen. "Ga maar naast Iris zitten hier links vooraan." Hij loopt naar me toe en zet zijn rugzak naast de tafel neer. "Pak allemaal jullie boeken, we zijn op pagina 134, maak alle opdrachten die bij deze paragraaf zitten" zuchtend pak ik mijn boek erbij. Ik lees de vraag door. Ik snap er echt helemaal niks van. "Ehm, snap jij dit misschien?" Vraag ik aan de jongen waarvan ik zijn naam nog niet weet. "Jawel hoor, ik het Luke trouwens, Luke Hemmings" even later snap ik de hele paragraaf, Luke kan echt goed uitleggen! Hij is alleen wel heel erg verlegen. Wat hem misschien nog wel problemen op gaat leveren met vrienden maken, in deze klas zijn alle jongens van die stoer doen types. We hebben nu engels. Eindelijk zie ik Theo weer.

"Hallo meneer James" zeg ik beleefd als ik het klaslokaal binnenloop. "Goedemorgen Iris" zegt hij in zijn leraar stem. Als bijna iedereen zit, kijk ik om me heen. Alleen Luke zit nog niet naast iemand. Ik ga weer naast hem zitten. Ik zie Theo even kijken, hij heeft een rare blik in zijn ogen. Zou hij het vervelend vinden dat ik naast Luke zit? Vast niet, het is maar een zitplek. "Ik ze dat we een nieuwe leerling hebben, kom maar even voor de klas staan. Om je voor te stellen." Sterk blozend loopt Luke naar voren. "Ik ben Luke Hemmings, ik ben 17.  Ik ben hier net komen wonen en ik speel gitaar." Snel loopt hij weer terug naar zijn plek naast mij en gaat weer zitten.

My teacher ft. Theo JamesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu