1. Int. Rumah Pak cik Razak - petang
Watak : Sarina, Pak cik Razak
Sebelum Sarina sedar, Razak mengikat tangan dan kaki Sarina.
Pak cik Razak
Kau tak boleh lari.... sayang....Mereka telah dinikahkan tanpa pengetahuan Sarina. Nafas Sarina turun dan naik. Mata Pak cik Razak tidak lepas menatap tubuh cantik Sarina itu. Geram dia. Meskipun sudah bernikah, Razak masih mampu menahan nafsu meratah Sarina.
Pak cik Razak { Menuju ke dapur }
Abang masak untuk sayang tau.... hehehe..... Sayang jangan bangun dulu......Cut to
2. Int. Bilik Kasih - malam
Watak : Kasih, Adrian
Kasih rasa sangat kasihan pada Adrian. Disebabkan dia, Adrian dimarahi Ratu Qasidah. Malah, Adrian kena menjalinkan hubungan tanpa rela dengan Safina. Kasih perlu buat sesuatu untuk memujuk Adrian yang mungkin sedang berduka dibiliknya.
Beg tangan putih diselongkar. Cincin kahwin dulunya yang tersarung pada jari Kasih terpelanting keluar dari beg.
Kasih { Kutip cincin. Teringat }
Cincin ni.....
Intercut memori Kasih ketika zaman universiti, mula-mula berkahwin dengan Adrian.Adrian menyarungkan cincin pada jari Kasih di saat hari bahagia mereka. Faridah menyaksikan anak perempuannya kini sudah bergelar isteri.
Faridah { Menasihati Adrian }
Adrian, jaga anak Ibu dengan baik.End to memori Kasih.
Tiba-tiba, kepala Kasih terasa sakit yang amat. Wajah wanita dalam kesamaran di mindanya mula kelihatan jelas.
Adakah itu Ibu aku?
Lelaki itu kah Adrian? Suamiku ?
Ingatan Kasih pulih secara perlahan-lahan. Kasih akhirnya ingat Adrian suami dia yang sah.
Kasih { Menepuk dahi }
Ya Allah.... apa aku dah buat pada suami aku?. Adakah layanan aku ketika aku amnesia membuatkan dia terasa?.Kasih mencapai smartphone nya. Dua tiket konsert Khai Bahar ditempah secara online. Kasih tersenyum sendiri. Selepas saja berjaya menempah tiket, dia berbaring ke atas katil dengan perasaan gembira.
Abang, tunggu Kasih?
Cut to
3. Int. Perpustakaan peribadi Adrian, luar perpustakaan - pagi
Watak : Adrian, Kasih
Kasih mengetuk pintu, sambil membawa dulang berisi Nasi Ayam dan secawan kopi panas.
Kasih
Abang? Boleh Kasih masuk?Intercut Adrian tergopoh-gapah menyusun buku di almari. Berlagak selamba.
Adrian { Suara teragak-agak}
Arhh... masuklah.Kasih { Meletakkan dulang di meja }
Abang nanti makan nasi ayam ni tau?. Kasih yang masak.
YOU ARE READING
Drama : Seikhlas Cinta
RomanceKasih sering dianggap pembawa malang disebabkan ibu bapanya telah membuang Kasih. Kehilangan Ibu Bapa Kasih tanpa sebab sebenar menyebabkan Sarina, ibu saudaranya membenci Kasih. Hidupnya umpama Cinderella mengharapkan seseorang hadir memberi kebaha...