(NYT /LILLE/ STYKKE I BUNDEN)
Lily tog det sidste skridt mod det træ hun havde udpeget som hvilested for lang tid siden. Sveden piplede ned af hendes pande og hun var ligbleg. Lily havde efterladt Drake, men det var ikke hvad hun havde villet. Det eneste hun havde tænkt på, var at brænde hver eneste mand ned. Derfor gik hun derfra, fordi hun vidste hun ville ha' gjort det.
Nu håbede hun bare Drake var okay, at hun ville overleve, og at Drake kunne tilgive hende. Hun gled ned på jorden, med træet presset mod hendes ryg. Hendes sår brændte og hun havde feber. Hendes øjenlåg var trætte og hun havde desperat brug for søvn.
Hun var ved at miste håbet, og følte mest bare at hun vandrede rundt uden at vide hvorfor og hvorhen. Men uden at hun selv vidste det, var hun på vej hen til Aidan, det sidste sted hun følte sig tryg og sikker.
Men også på vej direkte hen til hendes problemer og muligvis hendes værste mareridt.
Idet hun var ved at døse hen, hørte hun hove mod jorden. Straks åbnede hun øjnene og rejste sig ved hjælp af træet. Hun gemte sig bag træet indtil hestene var redet forbi hende, også åndede hun lettet op. Lige da hun skulle til at lægge sig ned på jorden, så hun det. Krohuset som stod næsten lige foran hende, 5 minutter fra hende, højest 10. Hestehovene stoppede og manden gik ind af døren til kroen. Lily satte sig så til at gå.Lily gik hen mod døren, og hun var ikke mere end 5 skridt fra den da hun kunne høre at døren blev åbnet. Af ren refleks, trådte hun om bag et træ og blev stående. Lily kiggede diskret hen mod de 5 heste som var ved at blive af tøjlet. 4 af hestene var hvide, men den ene var kulsort. Den sorte hest vrinskede og begyndte at trække da den ene mand tog fat i dens tøjler. Manden satte sig så samtidig op på en af de hvide heste og trak i den sorte for at få den til at følge efter ham. Hesten gjorde modstand i starten, men fulgte snart efter ham med hovedet nede og med sløve skridt. Lily kiggede til den anden side. Derover var der tre mennesker. Alle sammen lyshåret, den ene en del højere end de andre. De laveste satte sig op på hestene, og begyndte at ride uden at vente på den tredje. Den efterladte vendte sig om og så over mod skoven. Lily nåede ikke at vende sig om, men det så ikke ud til at han opdagede hende men hun så ham. Det var Jack, Jack fra baren! Hvad laver han dog her?! Jack blev stående et stykke tid før han selv hoppede op på hesten bagfra og galopperede hen til de andre. Lily trådte ud fra sit skjul og så efter Jack. Hvem var han med? Hans forældre? Nej... Lily ville ku' ha genkendt Kate, hans mor. Den kvinde Jack rejste med var meget tyndere og så mere 'adel' ud. Hendes påklædning var mere detaljeret og at dømme ud fra stoffet, var hun ikke en kroejer, men noget meget meget højere. Lily gik ind i kroen lige tids nok til at kunne høre en gammel dame sige: "Drake Turner er kommet hjem! "
(UNDSKYLD jeg ikke har været på i et stykke tid, men det er fordi jeg ikke kan komme videre med historien! Af en eller anden grund så har jeg mistet et stykke, midt i det hele, og jeg kan overhovedet ikke huske hvad det er! Men yeah, teaser stykke her... Jeg skal nok prøve at finde ud af det! ;3 )
Hele kroen blev fyldt med udråb og glade mænd der stålede og grinte. Lily gik hen mod baren hvor den gamle dame sad og fortalte et par yngre damer hvad hun havde set. Lily gik hen, diskret, og lyttede med. "De har lige været herinde og fortalt os nyhederne! Drake Turner er på vej hjem, de der soldater er på vej hen til Aidan lige nu for, at fortælle ham nyhederne! " En af damerne spurgte til den fjerde soldat. "Tja, han sagde ikke særlig meget men det var noget med en piges hest. En pige der hed Lily, hesten skulle vidst transporteres et eller andet sted hen, " Lily stivnede. Hun nævnte hendes navn! Lily trådte ind foran de andre piger. "Hvad sagde du...? " Den gamle dame så først forskrækket ud, derefter grinte hun til Lily. "Jeg sagde... Soldaterne snakkede om de havde fanget Lily Summers hest og, at de snart ville få fat i hende. Stakkels pigebarn, jeg håber at hun ved hvad hun har gang i... Jeg tør slet ikke tænke på hvad de gør ved hende hvis de finder hende... " Den gamle dame snakkede til sidst ikke længere til Lily, for hun var allerede ude af døren. Hun støttede sig op af væggen, og så mod horisonten med et slørret blik. Lige der, lige foran hende et stykke væk fra hende, travede den sorte hingst hun elskede. Og ved siden af ham, en hvid hoppe med en soldat plantet godt på dens ryg. Lily begyndte at gå, dog med sløve skridt, hen imod Caspian og den Lucem soldaten. Og hun blev ved og ved med at gå efter dem, også selvom der var noget der sagde hende at Drake ikke var på vej hjem. Men i den tilstand hun var i lige nu, kunne hun umuligt redde ham alligevel, hun måtte hen til Aidan, få hendes kræfter tilbage. Også kunne hun tage ud efter Drake. Selvom hun oprigtigt følte det var den bedste mulighed, at få Caspian tilbage så hun kunne spare kræfterne, var der noget der sagde hende, at hun var helt galt på den.
Som Lily gik efter soldaten, et godt stykke bagud, blev hun ved med at vende og dreje mulighederne i hovedet. Måske var Drake okay, og måske havde han nået hjem eller... Eller måske havde soldaterne tævet ham indtil han ikke kunne gå, og nu var Drake på vej til at blive hængt! Eller Torturet yderligere! Hunfik det dårlig bare af tanken. Og hver eneste gang hun fandt på en lykkelig drejning, en måde hvorpå han have det fint. Fandt hun på tre nye, der bare var endnu dårligere.
YOU ARE READING
Ildens Datter
Fantasy(Kan være jeg ændre overskriften) Lily Summer en pige der bor hos slavehandleren Lugos, Troldmanden. Hun er aldrig blevet solgt men det er måske også bedst... For hvis ikke den pædofileske Human soldat ville betale for hende den dag, havde hun nok...