Forældre kærlighed- Cara

206 12 12
                                    

Samuel gik ind først, derefter Cara. De havde lidt ignoret Jack hele rejsen, set ham som et tredje hjul. Det var os derfor Jack kom ind af døren senere, halv løbende imens han mumlede irriteret. Da han endelig var kommet ind af døren til kroen, stod de begge over ved kroejeren i gang med at udspørge hende.
"Nej nej, i skal endelig ikke vente på mig. Bare, gør jeres ting imens jeg sætter mig og tager en velfortjent pause! " Sagde Jack, mest til sig selv, men Cara hørte ham godt, i modsætning til Samuel. Hun kiggede hen til Jack imens hendes mand fortsatte med søgningen. Jack havde sat sig i en boks og lod hans hoved læne op af væggen. Cara havde aldrig helt forstået hvorfor han ville med dem, men han gav hende altid et smil på læben, selvom hun skjulte det for dem begge.
" Cara, lytter du overhovedet?! " Spurgte Samuel og puffede hårdt til hende. Hun vendte blikket mod hendes mand med et falsk smil, men da hun så kroejeren ikke længere havde opmærksomheden rettet mod dem, forsvandt hendes smil. " Nej, hvad sagde hun? " Samuel sukkede irriteret. " Er han en for stor forstyrrelse for dig til at holde fokus på vores opgave? " Sagde han med armene over kors.
"Du er for latterlig nogle gange Sam," Spyttede hun og så udfordrende op på ham. Han lod den glide og vendte sig om mod Jack og kaldte på ham. Jack løftede hurtigt hans hoved mod dem, og satte i spurt mod dem. " Noget nyt? " Sagde han lige så snart han stod foran dem. Cara havde altid undrede sig over hans konstante tilstedeværelse og hans ivrighed for at finde hendes datter. Hun havde ikke noget imod det, hun var glad for at han ville hjælpe, men det virkede også mistænksom og hvis hun havde det sådan, så var Samuel også klar over det. Og det kunne blive et problem. Cara så kort op på Samuel lige før han begyndte at tale, hun måtte holde fokus, de var kommet for Lily og de skulle nok finde hende...
" Hun har ikke set hende, det har ingen... " Jack sukkede, men Cara så godt smilet gemt bag det. Det var som om han ikke ville finde hende. "Så må vi jo lede videre et andet sted, " sagde Jack og satte sig ned ved baren. " men først, vi har fortjent en pause! " Sagde han glad og så over på Samuel lokkende med et krus fyldt op til randen med rom.
Samuel smilede ikke tilbage, og så ikke lokket ud overhovedet. Cara satte sig så ned ved siden af Jack og så op på Samuel, som så utrolig svigtet ud. " Vi kan godt tage et enkelt glas Sam, vi har ledt i dagevis. " Hun havde ingen ide hvad Jack var ude på, men hans plan virkede ikke fjendtlig mod dem eller hendes datter.

Samuel skulle lige til at sætte sig, da en soldat stormede ind af døren. " Hr. og Fru. Lathiel. Vi har fundet pigens hest, og Lily Summer er blevet set sammen med en dreng ikke så langt væk herfra! " Råbte soldaten, uden at tænke nærmere over, at mængden også kunne høre ham.
" Drengens navn er Drake, han er omkring 1.90, brune øje med et ar lige nede ved hans venstre øre..." Imens Jack og Sam var gået hen for at høre nærmere på soldatens udsagn, havde en aborigines kvinde sat sig ved siden af hende. Cara havde ikke bidt mærke i det først, men efter noget tid kunne hun se at kvinden lyttede med i hendes mands samtale. Hun så undersøgende hen på hende og hun smilede uskyldigt op til hende.
"Undskyld frue, men det lyder bare utrolig meget som min drengs ven Drake, jeg vil bare gerne vide hvis der er sket ham noget. " Cara så op på Samuel i samme øjeblik han kiggede tilbage på hende. Han nikkede til hende og Cara vendte sig mod damen.
"Har du et billede af Drake, så kan jeg finde ud af det for dig, " Den gamle dame fandt hendes taske frem og tog derefter et billede op. Hun pegede på drengen til venstre. " Det er Drake Turner, og damen over ham er hans afdøde mor. Det er kun Drake og Aidan, selvom Drake forsvandt for flere år siden, " Cara tog billede og rynkede brynene. "Drake er forsvundet? " Damen nikkede sorgmodigt. "Ja, stakkels Aidan har ledt efter ham i mere end fire år. Drake ved ikke engang at hans mor er død... " Cara rejste sig op og lagde hendes hånd på damens skuldre. Hun smilede stille og gik så hen til soldaten for at vise ham billede.
Koldt viste hun ham billedet og pegede på den dreng som damen havde udpeget som "Drake" soldaten nikkede. " Drake Turner har været forsvundet i fire år, " Samuel afbrød hende.
"De har ham i en vogn, på vej til Mannae for at afhøre ham om Lily ." Cara så hen mod soldaten og sagde så: " Hans mor er død, og han ved det ikke. Det kan du fortælle når du rider tilbage med pigens hest, det er noget som i kan bruge imod ham, " Soldaten gjorde honnør også begyndte han at gøre sig klar ude ved hesten.
"Samuel, hvad gør vi nu?" Spurgte Jack, som havde været stille i et stykke tid. "Nu, spørger Cara den rare gamle dame hvor Drake og hans far bor, imens du, Jack bliver her sammen med mig og tier stille! " Jack åbnede munden for at ville sige noget, men han lukkede den igen. Cara sukkede og gik hen til damen for at spørge om vej.

"De har fundet Drake, så du har intet at bekymre dig om frue. Hvis du bare vil være så venlig at vise mig vejen til hans hus, skal jeg personligt fortælle hans far det, " Damen grinede lettet og gik med de tre ud af kroen, hvor hun pegede hvilken vej de skulle ride. Jack sagde tak, hvorefter de tre red deres vej, næsten sammen tidlig med at soldaten red væk med Caspian, i den anden retning.

(Okay. Det her er som i nok lod mærke til, fra en andens perspektiv, nemlig Lily's mors. Jeg vil gerne høre hvad i synes om når i ser det fra andres perspektiv end Lilys. Skal jeg droppe det, gøre det oftere, eller måske mindre? Desperat brug for feedback på dette område D: Men tak fordi I følger med! :D)

Ildens DatterWhere stories live. Discover now