"Fandens, " Hviskede hun og rullede om på siden nede på jorden. Det brændte, og det brændte voldsomt. Lily havde andet valg end at kravle fremad indtil smerten forsvandt. Selvom det gik langsomt, var det bedre end at blive liggende. Hun var nået halvvejs hen til det nærmeste træ da smerten blev for meget. Lily lagde sig ned på jorden i smerte og skar ansigt. Hendes lår dunkede konstant og en hovedpine efterfulgte.
Langsomt blev hendes blik sløret, mørke pletter dækkede hele hendes syn. Det sidste hun nåede at se inden hun besvimet, var en robust skikkelse læne sig ind over hende.
***
Lily åbnede hendes øjne og hun lå igen i det samme rum. Der var stadig vind i hendes ryg, det samme lille bord ved siden af sengen og de to spejle var der også stadig. Der var dog en forskel mellem første gang og nu. Der sad en på sengekanten. Han sad med ryggen til, lænet ind over hans ben og med hænderne foran hans ansigt. Han bar en mørkebrun jakke og et par grå bukser, håret var uldet men det så blødt ud.Lily sagde ingenting, hun måtte være sikker før hun sagde noget, hvis det nu ikke var hvem hun troede kunne hun ikke afsløre hendes bekendtskaber. Hun lod som om hun stadig sov og skubbede let til ham med hendes ben. Han brummede en smule, også rejste han sig. Han stod stille et stykke tid, også var der fodtrin, han var på vej ud af rummet. Lily drejede sig lydløst om så hun kunne se ham bagfra, det måtte være ham, tænkte hun.
"Er det dig? " Sagde hun lavt. Hun havde taget fat i flasken på bordet før hun snakkede og sad nu med flasken i hånden, parat til at slå ud efter ham. Han vendte sig brat om og der stod han. Med et par ar i panden og poser under øjnene. Det var Drake.
"Drake! " udråbte Lily forbavset og tabte næsten flasken. Hun kastede sig næsten ud af sengen, stadig med flasken i hånden. Men Drake løb hen til hende, før hun nåede at falde ned på jorden.
"Lily! Pas nu på, dit sår er blevet bedre, men urterne er stadig i gang med at arbejde, " Drake lagde hende bestemt ned igen, og rettede sig selv op for at se ned på hende.
"Drake, hvor... hvordan? " Lily prøvede at finde ord. Hun havde aldrig troet, eller håbet, på at han havde overlevet. Han smilede venligt til hende og sukkede."Lad os bare sige, at folk ikke kan stoppe noget de ikke kan se, " han blinkede hemmelighedsfuldt til hende og satte sig igen ned på sengekanten. Hun rakte hendes hånd frem og tog en tot af hans hår mellem fingrene.
"Jeg troede du var død, " han så bedrøvet på hende.
¨I lige måde... " Lily slap grebet om totten, det var lige så blødt som hun havde regnet med. Lige da hun gav slip tog han fat i hendes hånd."Jeg har ledt efter dig lige siden den dag. Jeg gik tilbage om aftenen efter dig men du var allerede væk... " han lavede cirkler indeni hendes håndflader og der blev nærmest sendt stød rundt i hendes krop, hendes kinder blev varme og hun smilede.
"Jeg fandt Lugos på jorden ved boden i stedet, han var besvimet så jeg gav ham en overraskelse til når han vågnede, " Drake smilede og så skyldig over på hende. Lily grinede og slog ham på armen med den hånd han holdte."Det forklarer hvorfor Lugos jagtede mig på kroen! " Grinede Lily. Drake så forvirret over på hende og en smule overrasket.
"Jagtede dig? " Lily nikkede stille.
"Han nærmest angreb mig på en kro. Jeg slap væk fra ham med hjælp fra en dreng, " da Lily nævnte drengen, blev Drake straks spændt.
"Så længe du er okay, " nærmest hviskede han med et falsk smil."Hør, der er noget jeg må fortælle dig om din... " startede Lily, men hun blev afbrudt af døren der blev flået af hængslerne nedenunder. Lily gav et gisp fra sig og Drake rejste sig med lynets hastighed, allerede før Lily nåede at opdage at han havde bevæget sig, var han henne ved døren.
"Hvad sker der? " Hviskede Lily og rejste sig nænsomt, med hensyn til rådet Drake havde givet hende. Han vendte sig om mod hende og nærmest snerrede af hende; "Vi har ikke tid til du skal passe på dit ben! Stil dig klar hen ved vinduet og hop ud når du får et signal! " Drake var allerede nede ved døren før Lily fik sagt noget.Hvad for et signal!?, tænkte Lily højt og satte sig i vindueskarmen, parat til at reagere på det signal hun ikke anede hvad var. Hvordan kan det gå galt? Tænkte hun sarkastisk og sukkede. Nedenunder kunne man høre stemmer, Lily holdt vejret så hun kunne lytte efter.
"Hvad kan jeg gøre for disse herre? " Sagde Drake tydeligt. Der er flere mænd... tænkte Lily og bad for at de ikke var efter Drake også.
"Vi leder efter en lyshåret pige, " var der en der sagde.
"Og hvad fik jer til at tro hun skulle være her? " Drake fortsatte. Der blev løftet noget nedenunder. De ledte efter hende.
"Pigens hest blev fundet ikke særlig langt væk herfra, og det her er det eneste hus i nærheden, " Caspian! gispede Lily. Drake måtte havde efterladt ham sammen med pigen. Der blev tabt noget dernede, men Drake sagde intet til det.
"Sådan er det over det hele, hele landet er fyldt med enlige huse. Pigen må være godt dum, hvis hun gemmer sig i et hus, hvert fald i det her land, " sagde Drake. Det er da dig, der er den dumme her Drake! Hvad tænkte du på!? Lily lyttede videre."Hr, vær venlig at træde væk fra døren. Vi har tilladelse fra kongen til at gennemsøge alle huse vi mistænker, "
"Yeah, men ikke fra MIN konge. Jeg har mine rettigheder! " Råbte Drake. Hvad er signalet!? tænkte Lily forfærdet. Drake ville ikke sige fra hvis ikke de var på vej op til hende. Vagten begyndte at snakke igen, men Lily hørte ikke hvad. Hun kunne ikke vente, hun måtte springe nu. Måske havde hun misset tegnet? Hun sprang, men hun landede forkert og gav et udråb fra sig. Hun kunne høre vagterne råbe op inde fra huset. Hun rejste sig besværet, og begyndte at humpe afsted.
"Der er hun! Efter hend... " begyndte den ene vagt at råbe, men Drake kom hurtigt og hoppede på ham bagfra og fik ham smidt ned i jorden. Han lagde sig oven på ham, tog fat i hans krave og begyndte at slå ham. Efter et par slag stoppede han midt i det hele, og så over på Lily, som stod med hænderne foran munden kiggende ned på den forslået soldat. Drake så sørgeligt over på hende, han så næsten fortvivlet ud. Men inden der skete mere, eller at han fik sagt noget, blev han taget bagfra, en soldat vendte ham mod sig og plantede et enkelt slag i hans ansigt. Han ramte så hårdt, at det gav genlyd, og Drake blev drejet rundt så, at han lige akkurat kunne se Lily løbe ind i skoven og efterlade ham der. Han blinkede en enkel gang udmattet, så blev han samlet op en gang til.
Og så fortsatte de ... Og fortsatte...
(Okay, så den her er lidt langt men det er os slutningen på dette kapitel. Jeg når nok ikke at skrive noget ekstra til næste weekend da jeg har projektopgave og gerne vil fokusere på det :D Men jeg håber i kunne lide den.
Hvad synes i om Lily's valg om at efterlade Drake?)
YOU ARE READING
Ildens Datter
Fantasy(Kan være jeg ændre overskriften) Lily Summer en pige der bor hos slavehandleren Lugos, Troldmanden. Hun er aldrig blevet solgt men det er måske også bedst... For hvis ikke den pædofileske Human soldat ville betale for hende den dag, havde hun nok...