Ilden- Lily

378 14 2
                                    

(Hvis første kapitel er PG-13... Så kan i godt forvente noget groft, måske ikke lige i det her kapitel men hvertfald senere...)

Daniel Mukkas og Lily Summer red sammen i dagevis. De red gennem marker, skove over flodområder og sletter.Aboriginerness land er stort, havde han sagt da hun spurgte hvor de var. De var stadig i det samme land, selvom klimaet og naturen var vidt forskellige. Gennem turen havde hun stillet så mange spørgsmål hun kunne finde på, og han svarede med et smil hver gang.

"Hvor gammel er du?"

"28..."

Hun vidste stadig ikke hvor de var på vej hen. Og hun havde ingen ide hvor mange dage der var gået, de havde slået lejr et par gange, men nogle nætter havde han sagt det var for farligt, og de havde reddet hele natten.

"Hvad er en Lucem?"

Han smilede altid når hun spurgte om noget nyt. Han var som en lærer, lærte hende hvad der skete udenfor hendes gamle hjem.

"En Lucem... Jo de er meget smukke, de fleste ligner lidt dig. Kønne, Lyst hår og lyseblå øjne. De ejer det meste af jorden nede syd på."

Han kaldte hende altid beskidt når hun spurgte til hendes slags. Daniel beskrev dem altid som lyse, de lignede engle sagde han. Lys i huden, næsten helt hvidt hår og de klareste og lyseste øjne. Men Lily, hun var beskidt og hendes hår var langt fra hvidt. Hendes hud var heller ikke særlig lys, den var næsten lysebrun efter for mange år i de beskidte gader.

"Hvad kan de?"

"De kongelige og dem fra rådet kan styre tiden. Man ser også nogle gange at almindelig borger kan, men de bliver ofte dræbt i løbet af barndom..."

Han hadede Lucem racen, det lød hvert fald sådan når han snakkede om dem. De stjal drager fra hans hjemland og holdt dem indespærret, til nogle andre købte dem. Når de så blev købt, blev de låst nede i ejerens kælder og holdt fanget der resten af dens liv. De holdte deres huse varme sagde han.

"Lucems normale borgere kan styre vinden, ligesom os fra Dracones kan styre ilden."

Han snakkede altid om de fire elementer når han nævnte racerne. Dracones, hans egen race, de blev forbundet med ilden og drager. Deres våbenskjold var rødt og sort med en drage der skyd ild. Han havde lovet hende at vise hans skjold når de kom til Dracones hovedstad.

"Hvad er pointen med mærket? Du ved U.A.U?"

"Alle ser det som en skændsel, hvert fald de rige gør. Føder du et barn, der har anderledes kræfter end resten af landet er det en straf. De fleste ofrer dem til deres guder, men der er også nogle der bliver sendt til slavehandlere. Ligesom du blev..."

Der er 5 racer i verden. Dracones Ardentes, Humani, Aborigines, Lucem Monstra og til sidst Umbra Bellator. Daniel fortalte at racerne nogle gange havde to navne, det ene navn var hovedstaden. Racerne havde altid eksisteret. I hvert fald i 1551 år, der er ingen der ved noget om før det, sagde han.

"Hvad for nogle guder er der?"

"Hver race har deres egen gud Lily. Jeg ved ikke særlig meget om de andres, men Dracones gudinde bliver kaldt for Filia Ignis. Det betyder datter på Latinsk... Datter af Ild."

***

Efter ca. to ugers rejse

"Lily gider du godt lade vær med at lave den der lyd?" Mumlede Daniel fra hans pude. Det var nat, fuldmånen var oppe, men det var helt kulsort rundt omkring dem. Lily lå på den anden side af det lille bål og sov. Hun lavede ingen lyde, for hun var i hendes eget univers. Hun drømte om Drake, han var bange og flygtede væk fra vagterne. De havde ham snart, han snublede.

Ildens DatterWhere stories live. Discover now