Yarım Buluşma

112 12 7
                                    

 Alev, kafayı bulmuş ve bardaki her yeri dağıtmıştı. Tam dağıtma değildi sadece Toprak'a bar sandalyesi fırlatmış ve bütün müşterilere küfür ederek ortalığı mahşer alanına çevirmişti. Toprak ise onunla eğlenip kavga çıkarıyordu. İki sarhoş arkadaş her zaman ki gibi yine bardan atılmışlardı. Neden böyle serserilik yapıyorlar ki? Çünkü mutsuz ve acı çeken bir insan, eğlencesini başkasının huzurunu kaçırarak bulur.

"Alev, baksana şu mekan açık!" dedi Toprak yalpalayarak. Alev mekana baktı ve "İlk defa görüyorum, belamızı bulmayalım?"
Toprakta garip bir gülümseme ile "Zaten belamızı bulmadık mı çoktan?" diyerek mekana giriş yaptı. Alev de peşinden giderek mekana girdi. Bu mekan diğerlerinden farklıydı. İçerde neredeyse kimse yoktu. Alev'in gözüne bardakları temizleyen barmen takıldı. Barmenin saçlarının uçları maviydi ve hafif koyu teni ile mükemmel duruyordu. Alev Toprağı dürterek "Baksana, tam senin tarzın" 

Toprak anlamazca Alev'in gösterdiği yere baktı. Sanki evrendeki en güzel varlığı görmüşçesine büyülendi birden. Koşarak barmenin yanına gitti. Tezgahın üstüne oturdu ve bağdaş kurdu. Barmen arkasını döner dönmez birisi ile karşılaşmayı beklemiyordu. Korku ile geriye doğru adım attı. Toprak ona " Korkuttu isem özür dilerim sizden yüce prens" dedi. Barmen  onunla alay ettiğini düşündüğü için hiç ses çıkarmadı ve yaptığı içkiyi güzel cam bardağa doldurdu. Bunu yaparken saçları önüne düşüyordu. O ise güzel, kemikli elleriyle onları tutam tutam arkaya atıyordu. Toprak'ın karşısında sanki Tanrı hareket ediyordu. Büyülenmiş bir şekilde onu izliyordu.

Alev bu ikisinin haline kahkaha atarken izliyordu. Çok fazla sesli kahkaha attığı için bardaki son  müşteriler de çıktı. Barmen bunu görüce "Lütfen iner misiniz? Müşterilerimi rahatsız ediyorsunuz." dedi. Toprak arkasını döndü ve mekanı uzunca inceledi sonra tekrar barmene döndü ve "Burada kimse yok ki? Şizofreni misiniz? Eğer öyleyse psikoloğunuz olabilirim." diyerek en yavşak gülümsemeni ortaya çıkardı.

Alev arkada daha da gülmeye başladı. Barmen sinirle Toprak'ı geriye doğru ittirdi onun yere düşmesine sebep oldu. Çok yüksek bir tezgah değildi ama Toprak barmeni endişelendirmek için "Olamaz! Sanırım kolum kırıldı" diyerek numara yaptı. Barmen biraz saftı ve ayrıca çok zor bulduğu bu işini de kaybetmek istemiyordu.  o yüzden hemen Toprak'ın yanına gidip "İyi misiniz? Özür dilerim hemen ambulansı arayacağım". Toprak barmeni tutarak "İsminizi söylerseniz kolum iyileşecektir" dedi. Barmen onunla daha fazla sorun yaşamamak için adını söyledi  "Kayra, adım Kayra ve lütfen kalkar mısınız? "

Alev onların yanına giderek Toprak'ı kaldırdı. Kayra  onlara bakarken Alev Kayra'ya bakıp "Kusuruna bakma onun Kayra, kendisi birilerini tavlamaya çalışıyor. Yalnızlık insana her şeyi yaptırır."diyip sarhoşluktan sızmak üzere olan Toprak'ın kolunu tutarak mekandan çıkmaya çalıştılar. Kayra mekanda kızamazdı ama onlar sokağa adımını atar atmaz sinirlenmişti. İkili mekanın önündeyken Kayra onlara sinirle "Sakın buraya gelmeyin bir daha!" dedi. Alev gözlerini devirip "Bu saflıkla zaten ancak mekanına hırsızlar girer." diyerek Kayra'nın cüzdanını ona uzattı. Kayra şaşkınlıkla Alev'in elindeki cüzdanına baktı ve koşarak kısa saçlı kızın elinden aldı "Sen nasıl benim cüzdanımı aldın!" dedi cüzdanını cebine koyarken. Alev gülümsedi ve tam konuşacakken arkada çığlık çığlığa bir adamın elinden kurtulmaya çalışan kızı gördüler. "İMDAT!KİMSE YOK MU?" diyerek çığlık atan kızın yanına koşmaya başladılar. Tek sorun iki sarhoşun ve çelimsiz olan kişilerin bu kızı kurtarmaya çalışacak olmasıydı. Tutan adam baya iriydi ve bizimkileri görünce kızı daha hızlı sürüklemeye çalıştı. Kimse yok muydu cidden? Artık varsa da duymazdan geliyorlardı. Sonuçta kimse bu devirde belaya bulaşmak istemezdi değil mi? Sadece bizim yardım severler (!) koştular. Toprak, yalpalayarak adamın üstüne atladı. Adam kızın kolunu bırakmadı ve Toprak'a güzel bir tekme attı. Alev, Toprak'a yardım etmeye çalışırken dayak yiyordu. Kayra, kızı kurtarmaya çalışıyordu. Bu manzara uzaktan bakan biri için güzel bir savaş tablosunu anımsatırdı ve bir oğlan tarafından bu tablo fark edildi. Bizimkiler dövüşürken daha doğrusu dayak yerken sarı saçlı bir oğlan onlara doğru koşmaya başladı. Toprak , uzaktan gelen çocuğu fark ederek " Oha lan! Behlül bizi kurtarmaya geliyor!" dedi sarhoş haliyle. Sarı saçlı oğlan cebinden çıkardığı bıçak ile iri adama saldırdı. İri adam arkadan aldığı derin olmayan bıçak darbesi ile bizimkileri elinden kaçırdı. Kayra , kızı hemen uzaklaştırdı. Toprak, Alev'i geri çekti. Sarı oğlan ile iri adam kavga ediyordu şimdi. İri adam bıçağı eline geçirmiş ve sarı oğlana saplamaya çalışıyordu. Alev, bunu fark edip İri adama bir tekme attı. İri adam yere düştü. Adamın yere düştüğünü gören sarı oğlan Alev'i kolundan tutarak kaçmaya başladı. Diğerleri de onların peşinden gidiyordu.

FırtınaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin