BÖLÜM 12 : ORC

13 4 5
                                    


   Voldi çocuğu görmek istemediğini  söyledikten sonra, Diana kardeşinin çocuğunu da  sahiplendi

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

   Voldi çocuğu görmek istemediğini  söyledikten sonra, Diana kardeşinin çocuğunu da  sahiplendi.  Çocuklara isim koyulması Voldi tarafından yasaklanmıştı.  Artık onlara  halk ''Orc'' diyordu.  Bu bebekler sevgiden yoksun bir şekilde büyüyordu.  Dört yaşlarına geldiğinde  ufak ufak  toplumdaki konumlarını kendileri de farj ettiler. Aslında  aldıkları  eğitim, öğrendikleri dil her şeyiyle bir insandan farkları yoktu. Sadece  görüntüleri farklıydı yine de  ayrımcılığa maruz kalıyordu.  Ufak bir çocuk olarak bunun nedenini bilemiyorlardı. Çoğu gün annelerinin yanına   yaralı olarak dönerlerdi. Şehirdeki çocuklardan  yedikleri taşlar yüzünden. Bir çok orc  çocuk bu yüzden  toplumdan  içinde ama toplumdan dışlanmış bir şekilde büyüdüler.  

  En çok Voldi'nin onları görmeye tahammülü yoktu.  Geçmişi onlara anımsatıyordu. Unutmak istediği geçmişi.  Bu süre zarfı içerisinde şehir nüfusu  büyümeye devam ediyordu.   İnsanlar ilk başta yeni çocuk yapmaktan çekinmişlerdi ama yeni çocuklar  normal olarak dünyaya geldi.  Böylelikle bir süre aksayan nüfus çoğalımı kaldığı yerden devam etti.  Bu arada insanlık doğadaki bazı hayvanları gütmeyi öğrenmişti. Ağırlar kurulmuş peynir, süt ve yün gibi  ürünleri kullanmaya başlamışlardı. Hatta  yavaş yavaş toplayıcılık terkediliyor ve tarıma dönülüyordu. İnsanların   artık şehrin dışına  çok çıkmasına gerek yoktu bu yüzden şehirlerinin içine hapsoldular. Ordu Voldi'nin isteğiyle daha da büyütülmüştü. İki yüz kişilik bir ordusu vardı artık Voldi'nin.  Cücelerle de ilk temaslarını   geçen yıl sağlamışlardı.  Cücelerle ufak çaplı ticaret bu dönemde başlamıştı.  Genelde cücelere  et ve balık gibi ürünler satılır bunlara karşılık mantar, çelik, taş işlemeli ürünler alınırdı. 

  Diana  tüm bu olanların  gölgesinde annesiyle birlikte şehrin dış kısmına yakın bir evde sakin bir şekilde yaşıyordu.  Zagra ve Diana bu iki talihsiz çocuğa çok iyi eğitim vermişlerdi ve kesinlikle diğer Orc çocukların başlarına gelenleri bildikleri için sokağa çıkmalarına müsaade etmiyorlardı. Bir  etkinlik ya da herkesin bir yerde toplandığı durumlarda  gizlice Dan'ın öldürüldüğü  koya götürürdü Diana  onları. Babası ve amcasının hikayelerini anlatırdılar onlara  tabiki de küçük bir çocuğun anlayabileceği  bir şekilde. Tecrit altındaki bu çocuklar zamanla büyüdüler şehirle birlikte.  On iki yşaına geldiklerinde  vucut yapıları çoktan on altı, on yedi yaşındaki bir ergenin  olması gereken boyuta gelmişti.  Artık  dışlanan bir çocuktan  fazlasıydılar. Diğer çocuklar ve gençler  eskisi gibi onlara taş fırlatmaya ya da şiddet göstermeye  cesaret edemiyorlardı. Bunun yerini sözlü şiddet almıştı. İnsan gençler ucube, yaratık, lanetli  gibi  sıfatlar taktıkları bu çocukları  sokağa çıktıkları her saniye için pişman ediyorlardı. Orclar ise artık bu duruma  alışmışlardı, Belki hiç birinin adı yoktu, iyi de davranılmıyordu onlara ama içinde yaşadıkları bu düzenden başka düzen de bilmiyorlardı. Başka bir insan için işkence sayılabilecek bu şeyler artık onlar için günlük hayatın sıradan detaylarıydı.

    Voldi'nin emriyle  artık yeni bir işleri vardı. Şehrin  yakınlarında bir taş madeni  oluşturuldu. Cücelerden  aldıkları ürünleri ve aletleri inceleyerek insan oğlu   tahtanın yerine taşın daha koruyucu olduğunu yeni kavramıştı. Cücelerin yanına gönderilen bir kaç  marongoza taş işlemeciliği  öğretilmesi için  anlaşılmıştı.  Cüceler de bu durumdan memnundu çünkü bol bol taş blok satacaklardı insanlara.  Voldi geniş bir saha araştırması yaptı ve bu alımı azaltacak bir taş madeni buldu. Artık  Orcların hepsi bu madenlerde çalışacaktı. Bu bir ceza gibi gelebilirdi başkaları için aksine evden dışarı çıkarken işkence gören bu  varlıklar artık kendileri gibi olanlarla vakit  geçirme fırsatı bulacaktı ve hatta arkadaş edineceklerdi. Anneleri  çok istekli olmasa da  Orclar bu  kararı  sevinçle karşıladı.  İstekli bir köle hayatına geçtiler.  Bu campın  içinde tabiki de  tek başlarına olmayacaklardı.   Voldi Bu yaratıklara hiç mi hiç güvenmiyor ve sevmiyordu. Kendi oğlu da buna dahil olmak üzere. Bu yüzden campta nöbet tutmak üzere tam teşekküllü yirmi iki asker nöbet bekliyordu. Burada Çalışan orclarda sınıflandırılmak için numaralandırılmıştı. Böylelikle ilk defa bir isime sahip oldular. '' bir, iki, üç dört, beş ..... '' Çocuklar sayı da olsa bir isime sahip olmanın mutluluğu ile  dolmuşlardı. Artık  kendilerini tanımlayacak bir şeye sahiptiler.  Çok temel bir ihtiyaçtan mahrum kalan bu zavallılar için bu bile bir mutluluk kaynağıydı...

AZGARATH  İLK GÜNAHHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin