BAB 13

4.5K 153 1
                                    

LANA menggaru kepala sambil tangannya sebelah meng-scroll ke aplikasi whatsapp nya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

LANA menggaru kepala sambil tangannya sebelah meng-scroll ke aplikasi whatsapp nya.

"Assalamualaikum..." tegur Farel.

"Waalaikumsalam," balas Lana. Dia memandang Farel sekilas kemudian kembali fokus pada telefon.

"Boleh saya duduk sini?" tanya Farel.

"Hm, duduk jelah." Lana masih lagi sibuk dengan telefon. Tudung yang sudah senget itu dia biarkan sahaja.

"Awak buat apa? Macam sibuk je?" tanya Farel lagi.

Lana mahu menjawab pertanyaan Farel tapi terbantut tatkala Rasyid menelefonnya. Senyum lebar Lana ukir.

Dia menyambut video-call dari Rasyid. Farel hanya memerhati.

"Rasyid!" kata Lana teruja.

Rasyid membuat muka datar.

Rasyid; Maaf Lana, aku nak kita putus."

Kata putus itu hinggap di telinga Lana membuatkan senyum pada bibir Lana turut memudar.

"Apa?" soal Lana kembali.

Rasyid; Aku nak kita putus. Aku dah jumpa orang yang lagi elok daripada kau."

Lana terkedu.

Farel merampas telefon Lana. Dia mengarahkan kamera pada wajahnya yang kacak itu.

"Hai saudara jauh!" ujar Farel menayang senyum.

Rasyid berkerut dahi.

Rasyid; Yang kau ni siapa pula? Eh, Lana! Kau memang perempuan tak guna kan? Baru sekejap aku jalan kau dah jumpa dah orang baru?"

Lah? Apahal budak ni?

Farel tersenyum.

"Eh, awak cantik sikit kalau bercakap eh. Untuk pengetahuan awak, saya ni tunang kepada Lana. Dan bakal suami kepada dia."

Rasyid; Apa? Weh Lana! Sampai hati kau buat aku macamni!"

Lana mengetap bibir.

Rasyid; Kau memang tak guna lah Lana! Aku percayakan kau tahu tak!"

Lana kemudian merampas kembali telefonnya.

"Eh, bodoh. Kau yang curang dulu. Kau tahu tak aku tunggu kau lama dekat sini? Kau pandai-pandai tuduh aku itu ini pula? Oi, kalau kau nak tahu...aku dengan bakal suami aku ni akan kahwin dua bulan lagi. Jadi, baliklah cepat ye. Bawa sekali dengan girlfriend baru kau!" bidas Lana.

Jarinya cepat saja menekan punat end. Biarlah Rasyid. Hati Lana sakit. Sanggup sekali Rasyid mempermainkan dia.

Farel hanya diam. Dia memerhati saja Lana yang sudah menangis itu.

☼︎𖦹☼︎𖦹☼︎

"Weh, dia putuskan aku tahu tak! Selama bertahun kitorang couple. Sanggup dia buat aku macamni?" Lana menangis lagi. "Aku sedih lah Nurin..."

MARRIED TO ENCIK DUDA ✅️Where stories live. Discover now