Hoofdstuk 7: Ron

1.6K 109 11
                                    

Het is zaterdagochtend. Ik zit aan de tafel van Griffoendor en Draco aan die van Zwadderich. Ik kijk nog snel naar hem voordat de deuren open gaan en hij werpt mij een bemoedigende blik toe. Dan gaan de deuren open en ons plan begint. Ik ren naar Ron toe en vlieg hem om de hals. Er staan een paar mensen tussen hem en Lucius Malfidus, maar hij ziet ons en werpt een afkeurende blik op het modderbloedje en de bloedverrader.Precies volgens plan. Ik neem Ron mee naar Harry's kantoor, terwijl Draco zijn vader naar onze kamer brengt.
'Kom, we gaan naar Harry,' zeg ik terwijl ik Ron aan zijn arm meetrek. 'Hij is vast blij om je te zien.'
'Ehm... Oké,' zegt Ron verbaast. Hij had waarschijnlijk niet verwacht dat ik hem meteen weg zou trekken van de grote zaal, maar hij gaat toch mee. Ik werp nog een vluchtige blik over mijn schouder en zie dat Draco stijfjes zijn vaders hand schud. Dan gaan we de hoek om en botsen we tegen Luna en Marcel op.
'Hee, Luna, Marcel, hoe gaat het met jul-' begint Ron, maar ik trek hem al weer mee voordat hij zijn zin kan afmaken. We hebben een strak schema bedacht zodat Ron en Lucius Malfidus elkaar niet tegen komen.
'Hermelien. Ik mag toch wel gedag zeggen tegen mijn vrienden?' zegt Ron geïrriteerd, terwijl Marcel en Luna ons verbijsterd nastaren.
'Ja, tuurlijk wel. Maar. Ehmm....' Oh god hoe ga ik me hier uit redden? 'Ik wil gewoon even alleen met je zijn,' besluit ik twijfelend. Rons gezichtsuitdrukking verandert niet, maar hij laat zich nu gemakkelijker meevoeren.
'Maar ik dacht dat je voorlopig niets meer wilde omdat we elkaar nauwelijks nog zien?' zegt Ron na een tijdje twijfelend.
'Ehm, ja, dat klopt, maar ik wil gewoon praten. Je bent tenslotte wel mijn beste vriend!' hij lijkt dit te geloven en we lopen door totdat we bij Harry's kantoor komen.
'Hè, maar dit is toch niet jouw toren, maar Harry's kantoor?' vraagt Ron. God waarom moet hij nú opeens nieuwsgierig worden.
'Zag je Lucius Malfidus niet staan? Ik dacht dat je geen zin zou hebben om met hem in één toren te zitten, dus heb ik Harry gevraagd of we in zijn kantoor konden praten,' zeg ik terwijl ik de deur open doe. Harry zit aan zijn bureau en kijkt serieus. Veel te serieus. Rons greep verstevigt en ik leid hem snel naar een stoel.
'Harry? Wat is hier aan de hand?' vraagt Ron. In zijn stem zit een mengeling van angst, nieuwsgierigheid en verdriet. Hij heeft al door dat er iets aan de hand is. Als Ron zit, laat ik zijn hand los en doe de deur achter me dicht. Ik zucht. Ik moet het nu zeggen, maar als ik hem zo zie... Ik wil hem geen pijn doen. Ik wil niet dat hij boos wordt, maar toch moet ik het doen. Ik moet het zeggen...
'Ron ik...,' begin ik, maar hij onderbreekt me.
'Hermelien, ik moet je iets vertellen,' zegt hij zo snel dat zelfs hij verbaast lijkt dat hij het zei. 'Ik was laats dus aan het werk in George's winkel... En... Nou ja...' hij haalt een diepe teug adem. 'Ik heb een meisje ontmoet en we zijn op een date geweest, ik vind haar best wel leuk. Maar er is nog niets gebeurd hoor. Ik wilde eerst wachten totdat ik het aan jou had verteld.'
Ik voel me opgelucht dat hij ook is verdergegaan, maar tegelijkertijd voel ik me schuldig. Er is niets gebeurt tussen hem en dat meisje omdat Ron het eerst aan mij wilde vertellen. Terwijl ik in de tussentijd lekker met Draco stond te zoenen. Ik voel een natte traan over mijn wang rollen en val hem in de armen.

'Ron...,' ik snik. 'Ik heb met Draco. Draco Malfidus. Het spijt me zo. Ik had het meteen moeten vertellen,' er rollen nu nog meer tranen over mijn wangen en Ron aait me over mijn haar.
'Shh, het is niet erg,' stelt hij me gerust. Voordat Ron nog meer kan zeggen, vliegt de deur open. In de deur opening staan Lucius en Draco...

Heyyy. Al 900 reads!! Super bedankt en natuurlijk ook heel erg bedankt voor al jullie votes en comments!!!

Dramione. Wrong love?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu