Draco en ik liggen naast elkaar op het gras naar de sterren te kijken. Ik weet niet hoe lang we hier al liggen, het zouden even goed tien minuten kunnen zijn als tien uren, maar ik gok dat jet rond middernacht is want de maan staat hoog aan de hemel.
"Dus... Hermelien, dat bal is al over een paar dagen. Zullen we samen gaan?" Vraagt Draco. Ik maak een geluid dat ik het best kan beschrijven als iets dat tussen een kreun en een zucht in is en begraaf mijn hoofd in zijn borstkas. "Wat? Heb ik iets verkeerds gezegd?" Vraagt hij.
"Nee, maar na het bal is het vakantie..."
"Dus..."
"Dús? Dan zie ik je twee hele weken niet! Twee weken!" Had hij dat echt zelf nog niet bedacht? Had hij er nog niet aan gedacht dat hij mij twee weken niet zou zien?
"Wie zegt dat we elkaar niet kunnen zien?" Vraagt hij terwijl hij zijn wenkbrauw optrekt.
"Ehmm... je vader!" Draco lacht.
"Ik blijf deze vakantie op school. Ik kan je opzoeken wanneer ik wil." Zegt Draco met een glimlach op zijn gezicht. Ik trek een wenkbrauw op.
"Jij? Je weet dat ik dan in de Dreuzelwereld ben hè? Tussen Dreuzels!" Draco trekt een gespeeld beledigd gezicht.
"Ik houd het heus wel uit in de Dreuzelwereld. Ik probeer te veranderen, weet je nog?" Ik barst on lachen uit. Als ik weer een beetje bedaart ben zeg ik: "Oké, wedden? Jij blijft één week bij mij in de Dreuzelwereld logeren, je mag geen magie gebruiken, je moet je kleden als een Dreuzel, gedragen als een Dreuzel en Dreuzel eten, eten."
"Haha, dit ga je verliezen, Griffel!"
"Dacht het niet, Malfidus!" Met die woorden sta ik op. Ik klop het gras en de aarde van mijn kleren en loop weg.
"Hè, deze date is nog niet afgelopen!" Roept Draco me achterna.
"Jawel hoor," ik houd de sluipwegwijzer, die ik uit Harry's kantoor heb gestolen, omhoog, "Vilder komt er zo aan."
"Kunnen we niet gewoon zeggen dat we huiswerk voor Astronomie aan het doen zijn?"
"Dat hebben we gisteren al gezegd." Draco ziet er teleurgesteld uit, maar krabbelt dan toch op en rent me achterna. Als we bij het kasteel zijn pak ik Harry's onzichtbaarheidsmantel uit mijn tas, ook deze heb ik uit zijn kantoor gestolen, sinds hij mijn leraar is voelt hij zich plotseling verantwoordelijk en wil hij me niets meer lenen, waarschijnlijk komt dat ook omdat hij het niet helemaal eens is met mijn relatie met Draco en hij weet dat ik de onzichtbaarheidsmantel en de sluipwegwijzer voor onze dates gebruik. Ik sla de mantel om ons heen en zachtjes lopen we terug naar onze kamer. Als we er zijn blijven we nog even in de kamer kletsen voordat Draco naar bed gaat, ik ben nog niet moe dus ik blijf nog in de kamer zitten lezen. Uiteindelijk besluit ik om ook maar naar bed te gaan. Die nacht droom ik over het bal. Eigenlijk is dat raar want ik heb het nooit zo op bals gehad, maar nu ik met Draco ga voelt het toch speciaal aan.Hey, sorry sorry sorry dat het zo lang duurde, ik had het druk met school en ik was/ben ook een beetje inspiratieloos. Ik hoop dat jullie het een beetje een leuk hoofdstuk vonden en als jullie nog ideeën hebben voor volgende hoofdstukken laat het dan weten, want ik weet niet heel veel meer. En al (bijna) 2,5K lezers!! Dank jullie wel! En ook wil ik xGinnyx heel erg bedanken voor de nieuwe cover!
Xxx-jes
JE LEEST
Dramione. Wrong love?
FanfictionNa de slag om Zweinstein gaat Hermelien weer terug naar school. Maar dit keer zonder Harry en Ron. Tot haar verbazing doet ook Malfidus zijn laatste jaar overnieuw.....