15: Vergeten

4.6K 53 21
                                    

POV Matthy:
Ik draai me om en probeer te omhelzen wat er naast me zou moeten liggen. Niks. Ik schrik en open mijn ogen. Waar is Fenna? Ze was toch hier gisteravond of ben ik nou dement? Ik ga rechtop in bed zitten en kijk hoe laat het is. Blijkbaar is het al 13:00. Misschien is dat de reden dat ze niet meer in bed ligt. Met hoop loop ik naar de woonkamer.

Helaas tref ik daar ook niemand aan. Meteen gaan er allemaal gedachtes door mijn hoofd heen over gisteravond. Heb ik iets verkeerd gedaan? Was ik te heftig? Is ze boos op me? Ik zet alle nare gedachtes aan de kant en kijk of ze me misschien een bericht heeft gestuurd. Ook dat is niet het geval. Ik schiet meteen in de stress. Tranen springen in mijn ogen. Heb ik het nu weer verkloot?

Nee Matt, je gaat niet alweer zitten janken om deze vrouw. Ik maak ontbijt voor mezelf. Nou ja, inmiddels lunch eigenlijk. Een boterham met hagelslag en een bak koffie. Toen ik de koffie op tafel wilde zetten zag ik dat er iets ligt wat ik niet herken. Het is een briefje. En geen boodschappen briefje. Ik vouw het open en lees wat erop stond.

Hey schat,

Sorry dat ik eerder weg ben, maar ik had een afspraak met Esmee. Ik wilde je niet wakker maken, want je lag nog zo vredig te slapen. Denk niet dat ik boos op je ben. Gisteravond was ik wel een beetje pissig, maar ik wil je er nog wel even over spreken.
Zie je snel weer!

Liefs,
Het productie sletje <3

Meteen krijg ik een glimlach op mijn gezicht. Ze is niet boos. En ze noemt me schat. Mijn hele lichaam is opgewarmd. Ik stuur meteen een bericht terug, zodat ze weet dat ik het gelezen heb.

Matthy: Hey lief. Ik heb je bericht gezien en ben blij dat je niet boos bent. Veel plezier met Esmee vandaag!

Fenna: Zo, jij bent laat uit je nest. Lekker geslapen? En dankjewel, gaat zeker goed komen!

Matthy: Tja, drukke avond gehad hè😏

Fenna: Geen idee waar je het over hebt🍆

Matthy: HAHAHAHA

Fenna: Ik snap niet wat er zo grappig is.

Matthy: 🤠

Fenna: Nou, Es en ik gaan lunchen. Joe!

Matthy: Eet smakelijk en tot laters!❤️

Fenna: 🙃

Na mijn 'ontbijt' ga ik wat editen. Rond 15:00 belt Koen ineens. Wat moet hij nou weer van me? Ik zet mijn koptelefoon af en neem maar snel op. "Hey! Jostie!" Neem ik op. "Hoi hoertje!" "Waarom bel je?" "Nou, loop maar eens naar je deur." "*Zucht* Wat heb je nou weer gedaan?" "Niks. Doe nou maar gewoon." Ik zucht nogmaals, maar doe wel wat hij vroeg. Hij blijft aan de telefoon hangen, terwijl ik uit mijn studio en 2 trappen naar beneden loop.

Ik open mijn voordeur. Daar zie ik iets wat ik eigenlijk wel verwacht had. "Gast, wat doe jij nou weer hier?" "Maatje, gewoon wat vertellen man." "En dat kon niet gewoon over de telefoon?" "Wil je me hier niet hebben?" "Nee sorry, ik heb ginger-fobie." "Ha-ha." Reageert hij sarcastisch. Ik grinnik en laat de man binnen. In de woonkamer aangekomen vraag ik wat hij wilt drinken. "Pilsje?" "Op een zondagmiddag? Ah, dat kan wel." Ik pak 2 biertjes uit de koelkast en loop naar Koen, die inmiddels in de woonkamer zit.

"Dus, ik heb zo het idee dat je onze afspraak gisteren vergeten was?" Vroeg Koen toen ik met mijn biertje naast hem kwam zitten. "Afspraak?" "Ja, we zouden gisteravond bij jou thuis wat video's opnemen." "En dat is niet gelukt omdat?" "Jij zo te horen druk bezig was met iets anders." Mijn ogen worden groot. Heeft Koen- Is hij- Weet hij- Koen ziet dat ik verbaasd ben en grinnikt een beetje.

"Ja, ik heb jullie gisteren gehoord. Ja, ik weet dat je met Fenna was. En ja, ik weet dat het in de keuken was. Geen zorgen, ik ben niet boos op jou of Fenna. Ik wist toch al dat jullie wat hadden." Ik zucht diep. "Vanwaar de zucht?" Vraagt Koen een beetje bezorgd. "Het erge is dat Fenna en ik niet eens echt wat hebben. Ik durf het haar niet te vragen, omdat ik bang ben dat ze me dan niet meer leuk vindt." Koen schudt langzaam zijn hoofd. "Zo moet je er echt niet over nadenken. Niet zo negatief man." Ik haal mijn schouders op en kijk weg. Koen zucht, maar besteedt er geen aandacht meer aan. Hij weet toch wel dat hij mijn gedachtes niet kan veranderen.

"Maar goed, wat er gisteren dus gebeurde." Ik kijk hem aan en geef hem een ongemakkelijk knikje. "Oké, ik kwam hier dus gisteravond aan met het idee om met je te gaan opnemen. Ik hing mijn jas op en liep de trap op naar boven. Halverwege hoorde ik daarentegen iets wat ik liever niet had willen horen. Helaas ken ik je huis ook goed genoeg om te weten dat dat in de keuken was. Vervolgens ben ik snel weer naar buiten gelopen." "Sorry man, het was ook niet mijn bedoeling om jou te traumatiseren." Zeg ik met een lach. Koen moet ook wel lachen.

"Zo te horen was je in ieder geval lekker bezig." Ik kijk hem met opgeheven wenkbrauw aan. Met een terugblik op gisteravond moet ik een beetje lachen. "Wat lach je nou gast?" "Fen was na onze vrijpartij een beetje boos op me." Zeg ik nog grinnikend. "Oh mijn God, wat heb je nu weer gedaan." "Ik denk niet dat je de details wilt weten Koen." "Oké, houd maar op dan." Zegt Koen ook lachend. En zo zitten we beide lachend op de bank.

"Try not to laugh opnemen?" Vraagt Koen wanneer we eindelijk weer een beetje zijn bijgekomen. "Als je denkt dat je kan winnen." Zeg ik met een grijns. "Ha-ha." "Ja, al 1-0 voor mij!" Koen rolt z'n ogen en ik loop lachend achter hem aan.

Sorry dat er zo lang geen updates zijn geweest.

Ik kan nu wel een heel excuus verzinnen met dat ik het druk had met school of zo, maar ik had alleen mentorles deze week lol.

Er zullen waarschijnlijk alleen updates in het weekend komen de komende tijd, want ja school.

Oh en ik ben gisteren volledig met mijn slimme hoofd tegen een korfbal paal aangerend in mijn wedstrijd. Nu heb ik rugpijn😃

Ja dat was het wel.

Joe joe piepol

Productie sletje | bankzitters (Matthy)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu