Prolog

67 4 0
                                    

Iskandar bergerak laju menghantar laporan kewangan syarikat kepada Alisya. Dia mengetuk pintu pejabat wanita itu dan terus masuk ke dalam pejabat isterinya itu.

Isterinya yang sedang melakukan tugasnya mendongakkan kepalanya dan mempamerkan muka marahnya.

"Suka hati mak bapak kau je nak masuk bilik aku. Ada aku suruh kau masuk tadi?" Marah Alisya

Sungguh terkejut Iskandar apabila terdengar suara bininya yang keras itu. Dia menelan air liurnya dan cuba untuk menenangkan bininya itu.

"Mak bapak abang mertua sayang juga. Lagipun sayang tadi abang dah ketuk dah pintu tu. Sayang fokus sangat kerja tu." jawab iskandar dengan selamba.

"Memang la aku fokus sbb nie company bapak aku".

Mendengar jawapan si Alisya dan melihat muka bininya merah. Iskandar cuba untuk memberikan pickupline kepada bininya.

" Sayang merahnya muka. Semerah cintaku kepada mu. Chia3. Cair tak?" Seloroh Iskandar.

"Kau dengar sini eh, kau ingat ayat-ayat bunga daripada lelaki miskin cam kau nie bleh cairkan aku!" tengking Alisya

"Alaa takkan nak manja-manja dengan bini sendiri pon tak boleh? Hmmm.. " jawab Iskandar selamba.

Alisya yang mendengar jawapan itu terus membara-bara kemarahannya.

" Tak boleh sebab kau bukan level-level aku nk manja-manja!!" marah Alisya

"Eleh awak tuh level berapa 100? Macam lah level kau tuh tinggi sangat?" jawab Iskandar sinis.

"Kau tuh anak orang miskin pemandu teksi. Nak dibandingkan ngan aku keturunan Tengku dan kekayaan harta bapak aku!! Memang jauh la beza level kita.. paham!!" selar Alisya.

" Hmm berlagak betul sayang abang nie eh. Macam la mati nanti harta tuh kau tanam sekali ngan jasad kau.Saya nie suami awak ye sayang. Ingat tuh "

" Huh aku tak iktiraf pon kau tuh suami aku setakat driver boleh la aku iktiraf" jawab Alisya.

Noktah CintaWhere stories live. Discover now