Bab 2

43 3 0
                                    

Iskandar sedang menikmati ayam KFC nye dengan penuh kenikmatan sambil berkhayal dengan keje barunye.. hehhe

"Uish kalau aku dapat keje kat sana kompem bleh angkat Honda satu.. hehehe" gumam Iskandar.

Tengku Airil yang ternampak rakannya Iskandar yang tgh ke bulan itu berfikir sejenak untuk mengenakannya.

Perlahan-lahan dia berjalan ke arah Iskandar yang sedang leka dalam dunia nye sendiri.

"Baaahh", jerkahan Tengku Airil sambil menggoncangkan bahu Iskandar mengejutkan dia.

"Uish mak kau gila babi". Reaksi Iskandar mengundang gelak tawa rakannya.

" Eh Rel kau ni memang nak aku mati cepat ke Rel? Lain kali bagi la salam ke apa, nie salam maut yang kau bagi. Rel2.."

" Hahahahhaha. Ye2. Assalamualaikum sahabatku Ishkan"

" Waalaikumusalam Rel. Ha kau buat apa kat sini bro? Hidup lagi kau eh?? "

" Hahaha Ishkan 2 kalau aku mati kau tak datang pengembumian aku, memang aku gali balik kubur aku cari kau."

" Lain aku tanya lain kau jawab. Bangang jugak kau ni kan?" Rungut iskandar dengan jawapan mengarut kawannya itu.

"Ala melalut sikit pon dah marah rileks la kawan. Ha aku keje dekat2 area sini". Jawab Tengku Airil.

" Oh yeke kau keje dekat2 sini juga. By the way aku pown baru lepas interview keje kat area2 sini juga. Hehe." Ujar Iskandar sambil tersengih-sengih cam kerang busuk.

" Oh bagus la company apa yang kau mohon tuh Ishkan sampai sengih2 je aku tengok. Macam orang tangkap cintan cintun." Soal Tengku Airil pada Iskandar.

" Hehehe tula aku mohon jawatan exco pegawai kewangan kat Amanah Jaya Group. Gaji ditawarkan pown boleh tahan jugak lumayan. " Ujar Iskandar dengan keterujaan.

* Gulp*

" Erk mati aku tu syarikat bapak aku tuh. Agak2 dia marah tak kalau tau tuh syarikat bapak aku" bisik hati Tengku Airil.

Tengku Airil seorang yang humble disebabkan tula dia tak pernah flex dengan kemewahan family dia.

"Tut... Tut.. tut.."

" Hmm okay la Ishkan aku gerak dulu ade hal sat. Okay chaw" ujar Tengku Airil sambil mengenakan salam brotherhoodnya dengan Iskandar.

" Kay2 take care bro. Pape roger. Assalamualaikum"

" Waalaikumusalam" . Dan tengku Airil pown berlalu pergi. Peh mcm lagu pulak. Hehehe.

Hmm sorry la geng author rasa cerita author nie tak menarik la kalau korang ade pape nk comment bleh la bagitau untuk penambahbaikan. Sorry author x terror.

Noktah CintaWhere stories live. Discover now