Pagi itu, Iskandar bangun lewat untuk mula temuduga ke tempat kerjanya."Aah, pukul berapa sekarang ni"?
Dia melihat pantas ke arah telefon pintarnya. " Aahhh, dah lambat ni pukul 7.30 pagi aduhhh." Rungut Iskandar, lalu dia dengan pantas mandi kerbau, celup sikit-sikit je pastu gosok gigi.
Dia keluar bilik dan turut serta makan bersama dengan keluarganya.
" Mak kenapa tak kejut Ishkan awal pagi tadi" soalnya tak puas hati.
" Eleh kau, tidur macam tidur mati ade hati nak salahkan mak. Umur dah tua bangka pown tak reti nk bangun awal. Haih Ishkan-Ishkan", rungutan Puan Asleen diikuti gelengan kepalanya.
" Ntah abang ni, cuba ikut cam Ayep nie boleh je bangun awal. Ceh3 abang2." Perli Arif.
" Eleh kau bangun pown sebab alarm tuh suara mak, kalau x sampai tengah hari telefon kau berkokok pown kau membuta lagi. Action je budak nie." Perli Iskandar.
" By the way mak ayah pegi mane mak? Pagi-pagi dah hilang".
" Ayah kau pergi kerja la cari orang. Macam la paham ayah kau tu kan bawak teksi. Ishkan-Ishkan."
" Yelah sebab tuh Ishkan tanya mana tau ayah nak tambah lagi satu ke? Hehehe." Dengan pantas Ishkan berlari ke luar rumah.
" Ishkaaannn.. Bertuah punya budak".
Di Amanah Jaya Group, Ishkan telah siap sedia untuk ditemu duga bagi kedudukan exco pegawai kewangan. Semalaman dia telah menyemak semula perkara-perkara yang telah dipelajarinya untuk dipersembahkan kepada para penemuduga supaya tidak ditolak mentah- mentah.
Dia merupakan calon kedua daripada 20 orang calon yang datang untuk ditemuduga.
" Amirul Iskandar Bin Amirul Mukminin!!" Panggil si penemu duga.
Iskandar cemas dan dia berlari masuk ke dalam bilik Astana (main letak je hehe).
" Silakan duduk Encik Iskandar"
Iskandar duduk dalam keadaan gugup dan gementar.
" Encik Iskandar ni graduan UKM bukan serta menyertai Palapes kan?"
" Ya saya tuan, saya semasa belajar di UKM mengambil bidang dalam jurusan Sarjana Muda Perakaunan dengan PNGK 3.5 tuan."
" Wah bagus dari segi percakapan pown kamu dah nampak sedikit professional."
" Next may i know what you can contribute to this company?"
" Sir if I am allow to join this company. I promise you to handle the company financial affairs strictly to prevent money loses and slush fund sir."
" Good I hope you can contribute to a greater good for our company"
" Last question, from your resume you quite excel in your study. Which means can i know how you handle your problem to achieve such a good result?"
" Every success comes from every single problem sir. How I manage to curb the problem it self is being trained in ROTU (PALAPES) to remained calm in any situation and try to adapt ourselves in any situation. We also being trained by doing multiple task so after get used such situation I can do my task and assignment by managing my time properly sir."
" Hmm such a good and very responsive answer. So your interview is done here any clarification we will notify by email in 3 business days."
"Thank you sir"
Iskandar pown keluar dengan debaran tak henti di dada.
" Fuuhh, bapak nerves siak.. hah lega." Iskandar pown berlari-lari anak keluar daripada syarikat tersebut.
Hai semua nie story pertama author. Sorry la kalau agak barai sikit.. hehehe papepown author harap korang terhibur la dengan cerita author nie.. heheh. Bye geng
YOU ARE READING
Noktah Cinta
RomanceNoktah cinta mengesahkan seorang anak pemandu teksi Amirul Iskandar yang mempunyai sejarah percintaan yang menyakitkan. Dia terpaksa menunaikan keinginan majikannya Tengku Hisyamuddin berkahwin dengan anaknya Tengku Alisya kerana Tengku Hisyamuddin...