Bab 9

22 2 0
                                    


" Hmm Ishkan kau marah aku lagi ke"

" Tak aku tak marah pon kat kau. Aku cuma kecewa je dengan kau yang tak nak kongsi masalah ngan aku, sampai kau sanggup bunuh diri."

" Sorry Ishkan, boleh tak sekarang kau pinjam kan masa kau sekejap. Aku rasa nak cerita kat kau la apa yang jadi"

" Oh cerita la apa jadi sebenarnya" Ishkan membetulkan duduknya bagi mendengar dengan teliti apa yang akan diceritakan sahabatnya itu.

"  Macam nie minggu lepas, aku balik keje hotel Tenera. Pas2 aku singgah mall jap nak beli fon tuk Jannah hasil dari duit keje sambilan aku. Kau tau tak apa yang jadi?"

" Tak aku tak tau. Apa yg jadi?" Tanya Ishkan.

" Aku nampak Jannah berpelukan dengan lelaki lain kat GSC. Aku pown follow la dua ekor tuh. Mamat tuh pown bagi la pandora harga ratus2 la. Lepastu aku pergi kat diorang" cerita Airil.

" Jannah apa you buat ngan jantan nie kat sini"? Bentak Tengku Airil.

" Er you, bukan macam apa yang you pikir" dalih Jannah.

"You jangan tipu I la. I dah nampak semuanya." Marah Tengku Airil.

" Hey apa ni bro kasar2 ngan perempuan cuba cakap elok2" lelaki tersebut cuba menunjukkan sisi gentlemen nye pada Jannah.

" Kau diam la jantan. Dah takde perempuan lain ke kau nak try. Asal gf aku jugak hah."

" You jannah kenapa you buat I macam ni" soal Tengku Airil kepada Jannah.

"Eh you jgn tanya soalan bodoh please. Cuba you tengok diri you tuh. Dah la pakai honda ex 5. Kalau honda civic sejuk sket hati I. Nie tak pakai ex 5. Not my standard okay. Dah la u boleh berambus. Lagi satu antara kita dah tak de apa2. Chaw".

" So macam tu la cerita dia Ishkan mcm mane aku boleh terpikir nak akhiri hidup aku."

" Airil look at me bro. Look yang lost bukan kau tapi dia. Memang kau miskin x ade duit tapi kau ade effort nak bagi kemewahan kat dia. Kau setia dan sentiasa fikirkan something tuk dia. Kau perlu bangkit Arel buktikan kat dia yang kau boleh berjaya jangan cepat mengalah. Kau ingat kau mengalah dan berserah dia akan bersedih untuk kau? No bro no. Dia akan terkesan bila kau dah berjaya buktikan la Arel yang kau pon boleh".

" Thx Ishkan, klau takde kau mungkin aku dah arwah"

" Tula guna kawan bro kay la aku chaw dulu. Esok aku ade latihan nnty pape roger la".

Habis flashbacks

" Haha no hal bro tula guna kawan. By th way kenapa aku tak nampak parents kau eh? Soal Iskandar.

" Parents pegi bercuti seminggu kat Paris. Dua hari lepas aku kat ward tuh baru dia orang sampai. Sebut pasal parent lupa pula aku. Aku ingat nak ajak kau dinner rumah aku. Boleh la kenen kenen kan ngan adik aku mana tau jodoh" lengan Iskandar di siku oleh Tengku Airil yang sedang bergurau.

" Jangan Rel last2 bukan jodoh bodoh".

" Tuuut.. tuutt.."

" Panjang umur adik aku nie"

Airil menjawab panggilan adiknya.

" Dia nak ape rel?" tanya Ishkan.

"Owh dia nak bagitau dia nak pegi bercuti ngan kawan dia hujung bulan nie." Airil meneguk air teh o ais limau sambil memberitahu Iskandar.

" Alang2 kau dah tanya ni nak follow tak?"

" tak nak aku. Nanti silap2 ayah aku tau habes aku kena pelangkung dengan dia. Tak nak aku cari pasal".

" Alaa boring la takde kawan." Rungut airil manja.

" Kau kawan jela ngan adik kau punya kawan tuh. Untung dari kawan jadi kawen. Kan jodoh." Seloroh iskandar dengan rungutan sahabatnya.

" Kau ni aku nak kenenkan kau, kau plak yang kenenkan aku. Ishkan2 perangai tak berubah ubah." Geleng kepala airil melihat kawannya.

Noktah CintaWhere stories live. Discover now