"Ehem "
Membeliak mata mata Iskandar melihat Ketua Pegawai Kewangan itu.
"Arel" terkejut Iskandar. Menyedari ketidak professionalisma nya Iskandar membetulkan panggilan nye semula.
" Err maaf tuan saya tak bermaksud nak sebut nama tuan" ujar Iskandar risau yang dia akan dinilai tidak elok di depan majikannya walaupun kawannya sendiri.
" Hekeleh Ishkan jangan nak bertuan-tuan sangat ngan aku la. Kang aku pijak kau jakgi ape pown x dapat."
" Nak pijak aku pulak kau nie. Dah la tak bagitau yg kau keje sini. Rahsia konon pijak jakgi tau la" Iskandar menyuarakan ketidak puasan hatinya pada Tengku Airil.
"Hah asal kau tak nak bagitau yg kau keje kat sini?" Tanya Iskandar.
" Sebab tula aku panggil kau datang office aku. Japgi dinner ngan aku, aku cerita la hekeleh".
" Euww dinner ngan kau? Sesingle single aku, aku x menyimpang dari jalan yang lurus bro" ujar Iskandar.
" Hahaha apa kau merepek Ishkan. Aku ajak lepak bukan nya dinner dengan lilin ba wau dal wau ha bijak. Kau nie pown otak mereng eh".
" Hahaha sorry2. Weh aku g buat keje dulu la kang bertangguh kau pulak mengamuk jap lagi". Ujar Iskandar.
" Silakan2. Buat keje elok2. Kang yg ruginya nnti company bapak aku. Hahaha."
" Eloknya bahasa. Haih, Arel2."
Alisya POV
" Pa Isya dah bincang ngan Ana yang kiteorng akan pergi vacay minggu depan sekali dengan abang Arel pa".
" Kamu dah bagitau ke kat abang Arel kowt dye busy ke nanti."
" Erk belum lagi Pa nanti Isya bagitau kat abang Arel ye pa".
" Hm yela jgn lupa bagitau. Nanti susahkan dia pula nak tukar jadual keje dia nanti". Ujar tengku Hisyamuddin.
Iskandar POV
" Ishkan kau tau tak kenapa aku tak bagitau family aku ade bisnes besar"
" Kau tak bagitau macam mane aku nak tau. Kau okay tak nie, ade amik pape? Gam gajah ke gam UHU ke? "
"Aku okay jela. Hmm berbalik pada topik. Aku senanya tak bagitau family aku kaya sebab aku nak cari kawan sejati ngan cari cinta sejati" ujar Tengku Airil.
"Owh patutla kau tak flex time kat U dulu tp betul jugak kan. Kalau kau flex kat U dulu confirm kau x tau perangai ex kau kan. Ruginya dia."
" Tula. tapi thx jugak kat kau tlg aku masa aku tgh down "
Flashback 3 tahun lepas
" Hish mana dia nie lambat betul" rungut seorang perempuan hot fakulti ekonomi pengurusan UKM.
" Sorry I am late" ujar Tengku Arel dengab nafas nya yang tercungap cungap.
" Hmm. So apa yang you nak bagi hadiah Birthday I. I expect you akan bagi something yang agak mahal"
" Of course la I kan bf Nur Puteri Jannah binti Dato Radwan."
Arel mengambil jambakan bunga yang berharga 70 ringgit tuh lalu memberikannya kepada Jannah.
" Owh thanks " terdapat sedikit nada terkilan dalam penerimaan Jannah terhadap hadiah hari jadi yang diberikan pakwenya.
' Ceh lagi mahal hadiah daripada Shahrul. Kenapa la aku terfikir nak kapel ngan mamat sengkek nie' bisik hati kecilnya. Jannah merupakan seorng perempuan yang materialistik namun dia berjaya mengaburi mata orang ramai dengan sikap nya yang konon2nya cover ayu.
" Arel kau okay tak ni?" tanya Iskandar yang risau akan kawannya itu yang nampak letih dan tidak bertenaga.
"Aku okay je"
" Aduh aku malas nak cliche. Aku tau tak okay cer cite kat aku. Yela esok aku ade latihan, kau plak macam nie risau aku?"
" Ja.. jannah dah dua minggu dia tak contact aku dowh. Aku msg dia bluetick je aku tak tau dowh apa salah aku".
" Err aku rasa baik kau jumpe dia cuba bincang mane tau boleh dapat kat putus." Ujar Iskandar.
" Hmm yela". Jawab Arel malas takde mood.
Seminggu kemudian
"Rel2 kau bukak pintu nie rel" jerit Iskandar.
Iskandar lalu pergi ke pejabat kolej bagi mendapatkan kunci pendua bilik kawannya itu.
"Arel2 bangun woi" Iskandar menampar muka sahabatnya apabila dia melihat sahabatnya terkulai layu. Dia melihat pil2 tidur berdekatan Airil.
Arel melihat satu bilik yang asing baginya.
" Hah sedar pon kau. Yang kau pergi telan pil tido banyak2 tuh kenapa bodoh" jerkah Iskandar terhadap sahabat kesayangannya itu.
" Err aku kecewa giler2 dowh Ishkan aku tak sangka yang Jannah mintak putus"
" Hmm kan aku dah cakap apa2 cerita kat aku. Yang kau pendam sorang kenapa? Apa guna aku sebagai kawan kalau tak tolong kau hah? Kau buat aku macam kawan x berguna". Nada Iskandar bertukar sayu memikirkan sahabatnya itu tak percaya dan sanggup kongsi cerita dengannya.
YOU ARE READING
Noktah Cinta
RomanceNoktah cinta mengesahkan seorang anak pemandu teksi Amirul Iskandar yang mempunyai sejarah percintaan yang menyakitkan. Dia terpaksa menunaikan keinginan majikannya Tengku Hisyamuddin berkahwin dengan anaknya Tengku Alisya kerana Tengku Hisyamuddin...