Bab 4

27 2 0
                                    

Tengku Alisya berjalan-jalan dengan teruja nya di dalam mall, al maklumlah busy sangat masa study dulu.

Masa dia melewati Zalora Store dia terlihat kelibat seseorang.

" Anaa", jerit Tengku Alisya dengan begitu nyaring sekali. Apa dia ingat kawan dia tuh pekak agaknya.

" Uish Isya kau nie. Kau ingat aku pekak agaknya" , ujar Liana. Kan sama macam author cakap. Huhu. Okay2 author tak nak merapik lagi.

" Hehehehe.. Oh My Gosh Ana I miss you so bad"

" Erk kau dah tak reti cakap Melayu ke Isya" jawab Liana dengan nada memerli.

"Ish kau ni sama je dengan crush kau tuh kan. Keje nak perli orang je. Nak je aku cili mulut korang dengan cili api" mencebik mulut alisya sambil memeluk tubuhnya yang ramping itu.

" Erkk jangan la sebut crush aku tuh malu la titew. " Kata Liana sambil bermain jari. Sape lagi crush Liana kalau bukan abangnye Tengku Airil.

" Bukan nak pujuk aku acah-acah malu konon. Macam nie jadi kakak ipar. Mati hidup balik pown aku tak restu. Bwerrkk." Jelir Tengku Alisya kepada Liana.

" Alolo sorry kay intan payung berlian emas karat 24, huh apalagi, buah hati kelopak jantung pisang." Pujuk Liana sambil mencuit hidung mancung Tengku Alisya itu.

"Hahaha dah la nonsense kau ni kalau dilayan makin menonsense. Hahaha" dan mereka berdua terus ketawa.

" Engkau nie asyik order coffee shake je Isya try la order coklat shake ke vanila shake".

" Ana kau pown tau kan aku tak minum coklat. Too much calories in it. Nanti aku gemuk aku tak nak." Mengembung pipi Isya tanda tak suka.

" Eleh tak cuba tak tau sedap ke tak Isya. Tentah nanti kau pulak jadi hantu coklat "

"Ish tak kuasa aku". Ujar Isya dengan gaya acah2 divanya itu.

"Hmm so Isya kau dah plan ke bila nak keje cari keje mane?"

" Hmm aku ingat aku nak cuti dulu la dalam sebulan dua. Yelah kan penat belajar pown tak habes lagi. Pasal tempat keje aku ingat nak cari tempat lain. Cari pengalaman tapi kalau papa aku tak bagi aku keje jelah ngan papa." Berjela jawab Tengku Alisya kepada sahabatnya itu tadi.

" Alang-alang kau nak cuti sebulan tuh boleh kita pegi vacay. Yela aku pown nak hilangkan stress keje nie ha. Penat pulak jadi kuli kena arah itu ini." Ujar Liana.

" Okay nanti kita plan. hehehe". Jawab Isya dengan gembira yang membayangkan dia akan pergi bercuti setelah berhempas pulas untuk mendapatkan segulung ijazahn.

Semasa makan malam di rumah Tengku
Hisyamuddin, Tengku Alisya ingin menyuarakan keinginannya selepas belajar di luar negara.

" Ehem attention to all people" ujar Tengku Alisya dengan lagaknya di hadapan keluarganya.

"What" pandang Tengku Hisyamuddin dengan kening terangkat sebelah kerana ingin tahu apa anaknya ingin sampaikan.

" Maaf gak bisa berbasa inggeris" jawab Tengku Airil dengan selambanya memerli adik kesayangannya itu.

Tengku Adrina dan Tengku Hisyamuddin tergelak dengan perlian Tengku Airil itu. Yelah baru tiga tahun terbang ke negara barat dah lupa bahasa ibunda. Ish-ish ade ke patut.

" Ish abang Arel nie kan mmg nak kene eh" Tengku Alisya mengangkat tangannya mengisyaratkan ingin memukul abang nya itu.

" Dah2 jangan gaduh2,kamu berdua nie dah besar panjang pon masih nak bergaduh lagi ke? Haih" Tengku Adrina mencelah perbualan anak2nya itu.

" Hah Isya apa yang Isya nak sampaikan?" Tanya Tengku Hisyamuddin bagi mendapatkan jawapan bagi persoalannya tadi.

" Hmm pa Isya ingat Isya nak cari keje la pa kat company lain". Tengku Alisya meluahkan apa yang terbuku di hatinya.

" Kenapa taknak masuk keje ngan company papa? Isya tak suka ke? Lagipon skarang syarikat papa tak stabil, so papa nak Isya keje ngan papa boleh kan Isya?" Ujar Tengku Hisyamuddin dengan berharap.

" Tak la Isya nak cari pengalaman keje je pa. Tapi kalau papa nak Isya keje ngan papa, Isya okay je. Tapi Isya masuk keje dalam sebulan dua lagi boleh papa?" Tanya isya sambil membuat muka comel.

" Hmm yela papa izinkan"

" Hmm pa Isya nnti nak pergi bercuti ngan Liana boleh pa dalam hujung bulan ni?"

" Kalau berdua je papa tak izinkan. Kamu  dua2 perempuan bahaya. Kalau kamu nak pegi jugak bawak abang kamu ni." Jawab Tengku Hisyamuddin dengan tegas.

"Hmm yela pa". Jawab Tengku Alisya.

Noktah CintaWhere stories live. Discover now