Bab 3

35 2 0
                                    


Bunyi derapan high heels di airport dengan rupa wanita yang sangat cantik itu menarik perhatian lelaki2 untuk melihat kecantikkan nye.

Tengku Alisya berjalan dengan lagak divanya menuju ke arah kereta BMW M8 milik abangnya.

"You are late Mr Airil" ujar Tengku Alisya  dengan lagaknya. Al maklumla orang baru balik belajar dari luar negara. University of Cambridge London pulak tu. Tu yang makin ke atas hidung si Alisya ni.. hehe tak baik author kutuk heroin cerita ni.

" Dah tadi jem oi. Abang ni bukan ada karamah nak terbang sampai sini" jawab Tengku Airil dengan muka tak puas hatinya.

" Reason.com la you nie. Sebab ni la Malaysia tak maju sebab penuh dengan orang banyak alasan macam abang nie la" jawab Tengku Alisya sambil tangan dikipaskan macam gaya Khaby Lame.

"Dah2 daripada Isya bising macam nenek kebayan baik Isya angkut segala mak nenek kat belakang Isya tu. Lambat Isya boleh la order Grab mane tau jodoh?" Ujar Tengku Airil sambil mengangkat beg2 milik adiknya itu.

"Please lah. Not my taste okay. Tuh bukan jodoh tuh bodoh. Isshh geram aku ngan abang aku nie." Rungut Alisya sambil menghentak-hentak kakinya. (Sorry geng grab author tak berniat nak menghina ye.. hehehe)

" Dah2 kang berlubang jalan tuh. Sapa nak ganti. Aku jugak".

Lengan alisya ditarik dan dia ditolak masuk ke kereta mewah itu.

" Arghhh mummy I miss you so much" Tengku Alisya bergegas ke rumahnya sambil melompat keriangan.

" Welcome home sweetie". Ujar Tengku Adrina sambil memeluk rapat anak perempuan nya itu.

" Hmm mummy where is Alis? I dont see her around?" Soal Alisya kebingungan.

" Ceh baru 3 tahun oversea da lupa cakap Melayu. Agaknya terbelit lidah tu nak cakap bangsa kebangsaan. Acah je lebih" Perli Airil sempat dia menarik telinga adiknya itu sambil berlari laju ke biliknya.

" Tengkuu Airil" jerit Alisya.

Reader rasa okay tak cerita author ni. Yela author ade masalah kurang confidence sikit. Heheh. Bukan sikit tapi banyak senanya. Hehe

Noktah CintaWhere stories live. Discover now