bohaterowie

30 7 3
                                    


Witajcie Misiaki

Dziś opowiem co nieco o ważnym dla mnie temacie, dzięki czemu i Wasza twórczość stanie się jeszcze doskonalsza. Chciałbym wytłumaczyć Wam trochę powód, dla którego odpowiednie oraz szczegółowe wykreowanie postaci jest niezwykle ważne w jakichkolwiek pracach.

Każdy kto aktualnie śledzi wzrokiem te słowa, zapewne choć raz przeczytał w życiu książkę bądź dłuższe opowiadanie. Czytając dla przyjemności czytelnik szuka wrażeń, historii zapierających dech w piersiach, postaci których nie sposób będzie zapomnieć. Jest wiele elementów, które przy odpowiednich umiejętnościach składają się w pewną całość, która później odnosi sukces na rynku. Jednym z ważniejszych części całej tej układanki są bohaterowie. Bowiem to właśnie oni towarzyszą czytelnikom od pierwszych storn tekstu.

W tym przypadku diabeł tkwi w szczegółach - im bardziej dopracowana postać tym bardziej staje się ciekawa sama w sobie. Nieoczywisty charakter również jest niezwykle ważny co również wiąże się z wieloma przemyśleniami i długą, systematyczną pracą. Bo przecież nikt nie chciałby śledzić poczynań szarego, oczywistego bohatera, który ani raz nie zaskakuje swoim zachowaniem. Ależ przecież jest wiele książek o normalnych ludziach żyjących zwyczajnym życiem, pomyślicie. I z tym się zgodzę. Jednak trzeba zastanowić się jak zdefiniować słowo "normalni".

Wyobraźmy sobie Antoniego, samotnego mężczyznę pracującego jako informatyk, zamkniętego w czterech ścianach, który nie do końca przepada za kontaktem z ludźmi. Najzwyczajniejszy introwertyk który na pierwszy rzut oka nie wyróżnia się zbytnio. Jednak każdy przecież ma swoje dziwactwa, dlaczego nasz kolega miałby takowych nie posiadać? Załóżmy więc iż Antoni piekielnie boi się kotki swojej ciotki, którą niestety jest zmuszony zajmować się przez wakacje, gdy krewna wyjeżdża poza granice miasta. A co mi tam, dołóżmy coś jeszcze! Niechaj Antoni będzie jeszcze ciekawszy! Mężczyzna mimo swojego wyglądu jak i lęków, jest urodzonym hazardzistą. Świetnie radzi sobie z kartami nie żałując swoich ostatnich pieniędzy (które przeznaczone miały być na wyprowadzkę z miasta i zamieszkanie na wsi) na nowe zakłady i odrobinę adrenaliny. Przy stole staje się innym człowiekiem, wszystkie jego zwyczaje uciekają w kąt ustępując pewności siebie i rządzy wygranej.

Och, mógłbym dodawać coraz to więcej do charakteru jak i wyglądu niebieskookiego Antoniego gdyż dopisując każdy kolejny, nic nieznaczący szczególik w mojej głowie od razu powstaje coraz to bardziej przejrzysta historia, którą wystarczyłoby jedynie spisać. Tak właśnie kochani staram się tworzyć moje postacie. Każdy z osobna, inny i wyjątkowy poprzez drobne detale.

To co starałem się tutaj przedstawić może okazać się bezużyteczną namiastką tego co chciałem Wam przekazać. Mimo wszystko, mam nadzieje że choć trochę pomogłem w zrozumieniu mojego mozolnego procesu kreowania charakterów. Jeśli chcielibyście dowiedzieć się coś na temat wyglądu postaci bądź procesu tworzenia jej przeszłości, proszę dajcie znać w komentarzach. Służę pomocą również jeśli ktokolwiek miałby problem z bohaterami do własnego dzieła bądź po prostu chciałby zaciągnąć opinii, mejl podany w opisie zarówno jak i wiadomości, stoją otworem.

Dziękuję że jesteście

Uwielbiam Was

DoSu

Krótkie notki od beznadziejnego artysty.Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz