-HEART SHELTER-
✧༺🤍༻∞ ∞༺🤍༻✧POV AUTHOR
"Hah kenapa tiba-tiba nak tidur dekat rumah aku ni?" soal Jieun yang sedang mendekati Minjee sambil membawa segelas air buat tetamunya itu.
"Ala tak boleh ke.. Janganlah berkira sangat" balas Minjee. Gelas yang dihulur serta merta dicapai lalu diteguk sedikit demi sedikit.
"Mana ada berkira. Aku cuma pelik. Kau dah la tak telefon aku dulu" kata Jieun lagi. Dia melabuhkan punggung di atas sofa berhadapan dengan Minjee.
"Aku takut Jieun". Minjee bersuara setelah lama keadaan sunyi di antara mereka. Nadanya kedengaran kendur serta bergetar membuatkan Jieun berasa tidak sedap hati.
"Takut? Takut kenapa?" soal Jieun.
"Tak tahu la, aku rasa macam ada orang tengah perhatikan aku" balas Minjee. Anak matanya yang menatap wajah Jieun jelas menunjukkan gadis itu diselubungi ketakutan.
"Ish ye ke kau ni? Perasaan kau je kot" nafi Jieun.
"Its real. Jimin sendiri dah saksikan benda tu depan mata dia" kata Minjee bersungguh-sungguh demi meyakinkan rakannya itu.
"Maksud kau.. peminat fanatik?". Ekspresi wajah Jieun kini berubah menjadi lebih serious.
"Kinda.... And also might be haters" balas Minjee. Anak matanya bergetar. Jieun mula berasa risau akan keselamatan Minjee.
"Then we need to find a bodyguard for you" kata Jieun memberi cadangan. Minjee mengetap bibirnya. Senyuman kecil terukir di bibir gadis itu.
"Lah kau dah kenapa tiba-tiba senyum pulak?" soal Jieun. Bingung dibuatnya. Dah macam orang tak betul pulak rakannya itu.
"Aku dah ada bodyguard".
"And i'm safe with him" sambung Minjee lagi. Senyuman di bibirnya semakin melebar.
"Wowowo ada apa-apa yang kau perlu bagitahu aku ke?". Jieun mengecilkan matanya sambil mencerlung tajam ke arah Minjee.
"Mana ada apa-apa" balas Minjee ringkas dan mendapat jelingan menyampah dari Jieun.
"Anyway, aku nak tanya kau sesuatu ni" ujar Minjee sambil membetulkan kedudukannya.
"Tanyalah"
"Macam mana nak attract lelaki?" soal Minjee tanpa ragu-ragu. Jieun tergamam sebelum tawanya meletus. Berair mata gadis itu akibat ketawa terlalu banyak.
"Banyak-banyak soalan yang kau tanya aku, soalan ni paling kelakar HAHAHAHAHHA"
Minjee memandang tajam wajah Jieun sambil berdecit geram.
YOU ARE READING
HEART SHELTER | PJM ✔️
Fanfic"Keputusan I muktamat! I nak dia sebagai pembantu peribadi I yang baru" "Aku hanya akan buat apa yang kau suruh . Tapi ingat, aku takkan pernah anggap kau sebagai boss aku" --------- Jarang kan kita dengar lelaki jadi pembantu peribadi kepada pe...