16 •soothing session

23 3 0
                                    


-HEART SHELTER-

-HEART SHELTER-

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


🤍  ∞🤍

POV AUTHOR

Pisau lipat yang bersaiz kecil itu dipusing-pusingkan menggunakan jari. Sekali pandang tidak ubah seperti seorang mamat psiko yang gilakan darah!

Telefon di tangan kirinya ditenung. Terpapar berita yang tersebar mengenai Minjee dan Jimin.

Sekali sekala lelaki ini tergelak dan tersengih sinis. Ngeri dan menakutkan.

"Bahagia kau sementara saja Minjee.. Aku akan pastikan kau terima balasannya" ujarnya sambil mendekatkan mata pisau betul-betul di wajah Minjee yang terpapar di screen telefonnya.

Buk!

Bunyi seperti barang jatuh menarik perhatian lelaki psiko ini. Secara automatik kepalanya dipusingkan menghadap ke arah dari mananya datangnya bunyi itu.

"Hey Kang Sukhoon!" sapa Jungkook di muka pintu. Jungkook membongkokkan sedikit tubuhnya untuk mengambil barangnya yang terjatuh tadi sebelum berjalan mendekati Sukhoon.

"Kau kenapa pegang pisau tu?" soal Jungkook. Sedikit pun dia tidak rasa gerun mahupun takut untuk berhadapan dengan mamat di hadapannya itu.

"Kenapa? Kau takut?"

"Tch. Aku takut? Memang tak lah". Sukhoon tergelak kecil. Pisau tadi diletakkan di atas meja bersebelahannya sebelum fokus diberikan sepenuhnya pada Jungkook.

"Nah, barang kau. Aku tak jamin benda ni akan mematikan. Tapi aku yakin dia akan terseksa selama benda ni masih ada dalam badan dia. Lepas 3 jam, dia akan mati" terang Jungkook beserta senyuman senget.

Terangguk-angguk Sukhoon mendengar penerangan Jungkook itu. Kepalanya ligat memikirkan idea bagaimana hendak menyusun strategi bagi memastikan Minjee termasuk dalam perangkapnya.

"Kau rasa patut ke aku guna benda ni untuk bunuh dia? Atau aku patut guna cara yang lebih kejam?" soal Sukhoon. Jungkook meletakkan jarinya di dagu sambil mata diangkat ke atas seperti sedang berfikir.

"Maksud kau guna cara yang lebih kejam?". Soalan di balas dengan soalan. Sukhoon mengangkat keningnya sebelum mata hitamnya bergerak ke arah pisau yang diletakkan di atas meja tadi. Jungkook yang mengerti menganggukkan kepalanya.

"Kau pasti guna pisau lebih kejam?" soal Jungkook.

"Kalau kau guna pisau, dia akan terus mati. Seksaan yang dia terima sekejap je. Bosan la macam tu betul tak? Kalau guna polonium ni, dia akan terima seksaan buat masa lama" ujar Jungkook bersama sengihan.

Perangai mereka berdua memang mempunyai persamaan tidak ubah seperti adik beradik.

"Kau dah ada strategi ke belum?". Jungkook bersuara setelah lama Sukhoon mendiamkan diri merenung botol kecil ditangannya yang berisi racun polonium yang berbahaya.

 HEART SHELTER | PJM ✔️Where stories live. Discover now