2.1

65 8 0
                                    

POV ROMY

Het is vandaag weer de eerste dag van school. Ik sta op uit mn bed en doe rustig mijn ochtend routine. Eerst lekker mijn yoghurt met corn flakes eten, Daarna kleed ik mij aan en doe ik mijn haar. Vervolgens doe ik de deur achter mij dicht en stap op de fiets op weg naar school. Het moment dat ik mijn eerste stap in de school zette, Merkte ik gelijk op dat de sfeer anders was dan normaal. Ik liep rustig naar mijn kluisje en toen gingen steeds meer ogen mijn kant op. Ik keek naar mij zelf had ik wat raars aan ofzo maar dat viel wel mee. Ik keek nog een keer vluchtig om mij heen en zag dat er geen enkele meid aanwezig was. Ik kreeg het steeds benauwder. Om mij zelf rustiger te krijgen bleef ik de gedachten herhalen, Het is okay, laat het voor nu even gaan. Terwijl ik deze gedachten had voelde ik gewoon dat er mensen steeds meer in mijn buurt kwamen. Ik draaide mij om en zag bijna geen uit weg ik was omringt! Er kwam maar 1 gedachten in mijn hoofd op RENNNEN! Ik maakte mij zelf vlot uit de benen en was bijna bij de uit weg toen er een gedaante voor de opening stond. Shit dacht ik bij mij zelf. Ik keek rond mij maar zag geen andere uit weg. De gedaante werd steeds duidelijker. De hoektanden staken lichtelijk uit, Vampier ging er door mijn hoofd. Toen hoorde ik een stem gillen, Spring op mij rug Dan zijn we sneller weg. Mijn hoofd dacht niet na en ik sprong. Daar gingen we bijna sneller dan het licht. Onderweg dacht ik na. Wat is er aan de hand, wat is er gebeurt en Waarom nu? Ik bedacht mij ook dat het misschien handig was geweest als ik had gevraagd waar we heen gingen maar daar ben ik denk ik iets te laat voor. We gaan naar een veilige plek zij de vampier uit het niets. Net als of hij mij gedachten had gelezen. We kwamen aan op een open plek in het bos. IK herkende deze plek uit duizenden het was de plek...



Ik ben de sleutelWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu