7.1

51 7 0
                                    

POV ROMY

Er gaat een schuif open en twee paarse ogen komen te voorschijn. Vervolgens luiden er een stem die het volgende zij. akanola daike desa ckome ( wie zijn jullie en wat willen jullie). Megan keek mij met een schuin gezicht aan, ze verstond het niet. Ik moest even graven die taal had ik al in jaren niet gesproken het was bailys een taal die alleen door vrouwen gesproken kan worden. Ik schraapte mijn keel en antwoorden terug : Berne du paise arcane coeplaine uzt ( wij zijn twee vrouwen opzoek naar veiligheid). Nu keek Megan met nog meer verbazing mij kant op en zij vervolgens: hoe kan het dat je de taal kan verstaan en spreken?! Een glimlach verscheen op mijn gezicht. Ik leg het je nog wel eens uit eerst veilig naar binnen. Het moment dat het mijn mond verliet rende er een menigte met verschillende soorten mannen en monster op ons af. De poort ging een heel klein beetje open net dat we er door heen konden, Daarna sloeg de poort met een rotvaart dicht. Gelukkig net op tijd. De paarse ogen kwamen uit het donker een sfinx ( cat/mens) naar ons toegelopen. Ze kwam gelijk ter zaken. Waar kan ik jullie mee helpen mijn mede vrouw vroeg ze heel formeel.

POV MEGAN

De Sfinx sprak gewoon Nederlands ?! Waarom sprak ze dat zo juist dan niet. Nadat ze ons de vraag had gesteld omhelsde ze Romy. Ik snapte er helemaal niks van. Ten eerste wist ik niet eens dat deze plek bestond. Ten tweede waarom kent Romy dit allemaal . Ten derde waarom zijn er allemaal wezens die Romy lijken te kennen. Ik richten mij op Romy en hoorde haar alleen maar in die rare taal spreken net als of het niet voor mijn oren bedoeld was. Ik voelde mij zwaar buiten gesloten en liep weg. Geen idee waar heen maar ik snapte nergens meer iets van ik kon wel huilen. Tijdens het lopen merkte ik dat ik op een soort markt terecht was gekomen. Ik keek mijn ogen uit allemaal aparte maar mooie spullen en wezens die ik nog nooit eerder had gezien. Mijn ogen wisten gewoon niet meer waar ze op moesten focussen. Uit het niets wordt ik aan de kant geduw en lijkt het als of er een heel leger richting de poort trekt. Niks van aantrekkend herstel ik mij zelf en begint mijn buik te knorren. Ik kijk rond of ik ergens een kraampje met eten zag staan maar helaas was er niks te bekennen. Na nog een keer goed om mij heen gekeken te hebben zag ik uit eindelijk een tentje waar een heerlijke geur vandaan kwam. Mijn lichaam wist niet hoe snel het in beweging moest komen. Met een sprintje en wat geklungel kwam ik aan bij de deur. M'n buik ging nog harder knorren van de honger. De deur ging open en werd bijna tegen mij aangeslagen. voordat de deur weer terug kon vallen was ik al weer binnen. helemaal over vallen werd ik naar een tafeltje geleid en werd er een menu kaart in m'n hadden gedrukt. Een super hyper meisje die mega snel sprak vroeg van alles aan mij. Voordat ik überhaupt wat kon zeggen was ze al weer verdwenen. Het duurde even voordat het oh zo hypere meisje terug kwam. In plaats van mijn bestelling opnemen zetten ze zo eten op de tafel en liep weer weg. Kijkend naar het eten besefte ik mij dat het eten wat er stond precies was waar ik trek in had. Voordat ik het wist was het zo op en had ik trek in meer.

POV ROMY

Syntia gaf mij een knuffel en vroeg hoe het met mij ging. lachend antwoorde ik haar dat het eigenlijk niet al te best ging. Ik legde haar uit dat ik dringend de generaal moest spreken. Er was namelijk te veel gevaar. Dat hoorde je tevens ook vanaf de andere kant van de poort. Ik keek Syntia aan het vroeg of zij misschien wist wat er aan de hand was. Ze keek mij met een ernstige blik aan en zij verbaast : hoe kan je niet weten wat er aan de hand is! Er verdwijnen over de hele wereld zelfs hier vrouwen en niemand weet waar ze zijn. En de mannen lijken wel overgenomen te zijn door een of ander monster. En allemaal opzoek naar het laatste stukje van het ritueel. Ik trok wit weg en kreeg het toch wel zwaar benauwd. Ik wist precies we hier achter zat het was de zelfde persoon die het probeerde 7 jaar geleden. De persoon die mijn ouders heeft vermoord. Alleen om te krijgen wat hij wilt (geen idee wat het licht achter 1 of andere poort) het was....

Ik ben de sleutelWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu