Seuraavan parin viikon aikana bändi harjoitteli ahkerasti yhdessä ja Joonas oli muutaman kerran opettanut Lauraa kahden kesken. Laura itse tunsi itsetuntonsa kohonneen ja pikku hiljaa moni kohdista alkoi soljua niin kuin biisin kannalta oli oleellista.
Bändi oli jälleen kerran kokoontunut soittamaan yhdessä treenikämpälle. Aamun tunnit oli jo käytetty harjoittelemiseen ja biisien sujuvuus oli edennyt. Harjoitukset olivat olleet yllättävän vakavamieliset kaikkien keskittyessä parhaimpaan suoritukseensa. Nyt tauolla kuitenkin yleinen täysin normaali kaaos vallitsi, kun bändi suunnitteli vitsejä joita biisien välissä voitaisiin tehdä ja sanoa.
"Pitäskö Allun soittaa joku biisi mitä se DJ-keikoillaan soittaa ja sit joku vois olla jotain 'hei Aleksi sä et oo nyt soolokeikalla' tai mitä nyt sanoiskaan", Olli ehdotti.
"Hei toi on hyvä!" Joel huudahti. "Sä voisit liidaa sen sisään tyylii 'vieläkö jaksatte, oisko sulla Aleksi tähän joku biisi?'"
"Pitäiskö mun vetää jotain ABBAa tai vastaavaa?" Aleksi ehdotti ja sai kaikki nauramaan.
"Se ois täydellistä", Niko nauroi.
Laura seurasi sivusta keskustelua istuen lattialla kitaravahvistimien välissä. Hän ei ajatellut osallistua välispiikkeihin vaan ainoastaan keskittyä soittamiseen ja oikeassa biisissä olemiseen. Nauttiminen olisi suuri plussa muttei välttämättömyys.
Bändin jätkät jatkoivat vitsailua spiikeistään ja välillä keskustelu lähti omille radoilleen. Laura oli aina ajatellut Tommin olevan bändin aivot, mutta joko pari vuotta oli tehnyt tehtävänsä tai Laura oli väärässä lähtökohtaisestikin, sillä kaikista oudoimmat ideat tulivat Tommilta.
"Mun pitäisi lähteä vielä hoitamaan pari juttua", Joel sanoi, "pitäskö jatkaa huomenna?"
Muut olivat myötämielisiä Joelin ehdotukselle ja alkoivat siivota tavaroitaan pois. Joonas laittoi kitaraa laukkuunsa ja kaikessa hiljaisuudessa katsoi Lauraa. Laura kääntyi ympäri ja kohtasi Joonaksen katseen.
"Mitä?" nainen kysyi ja Joonas näytti hetken mietteliäältä.
"Oisiks sä halunnut vielä jatkaa harjottelua tänään? Näytti kuin oisit vasta pääsemässä vauhtiin."
"Mmm, ehkä."
"Oisit voinut tulla mun luo ja oltais voitu samalla katsoa oisko mun toinen kitara sulle parempi."
"Se ois kyllä kivaa! Mä kyllä lupasin mennä Nikon luo", Laura sanoi nyökäten Nikon suuntaan.
Ennen kuin Laura oli kerennyt käsittää mitä tapahtui, oli Joonas jo pompannut ylös ja ripustanut itsensä Nikon selkään.
"Mä haluaisin vähän lainata sun siskoa", Joonas sanoi ja Niko kohotti toista kulmakarvaansa.
"Opettaisin sille vähän pari juttua meidän biiseihin", Joonas jatkoi ja Olli purskautti vedet suustaan.
"Joo opettaisit pari juttua", Olli sanoi tehden sormillaan lainausmerkit "opettaisit" ja "pari juttua" ympärille.
"Hei idiootti, ihan kitarajuttuja katottais", Joonas sanoi näyttäen keskisormea Ollille. Niko mulkaisi Ollia.
"Mutta me oltiin ajateltu, että se tulis mun luo", Niko sitten sanoi.
"Joo mut Niko, mun on pakko opetella ne kohdat mitä en vielä osaa. Eka keikka on hei parin päivän päästä perjantaina", Laura puuttui asiaan. Niko katsoi Lauraa silmiin ja virnisti sitten.
"Okei, mä en ole koskaan onnistunut sanomaan sulle ei, joten mee sitten. Mut huomenna katsotaan yhdessä joku leffa ja sitä ei peruta."
"Oot paras veli, kiitti", Laura sanoi ja väläytti leveän hymyn Nikolle. "Korvaan tän huomenna sillä, että voidaan katsoa vaikka Titanic miljoonannen kerran."
YOU ARE READING
KEIKKAKITARISTI // Blind Channel
FanfictionSuunnitellessaan kesän keikkoja Blind Channel kohtaa ongelman: osa biiseistä kaipaa jotain lisää. Niko keksii kaksoissisarensa Lauran ja pyytää tätä mukaan keikkakitaristiksi kesän kiertueelle. Eräs bändin kitaristi iskee silmänsä Lauraan, jolle Joo...